Olie keerring krukas

21 nov 2011 17:56 #1 door Duffy
Olie keerring krukas werd gestart door Duffy
Heeft er iemand al eens een oliekeerring vervangen van de krukas van een 1900cc motor?

Die van mijn motor lekt en de vraag is eigenlijk : kan dit zonder de motor te demonteren of niet ?

Ik ben namelijk in het bezit van heel het set pakkingen van splendid parts questie de verzendkosten laag te houden.

Bijkomende vraag : weet er misschien iemand wat voor inbus/torx ik nodig heb om de remschijven te demonteren ?
Het lijkt op een torx, maar er staan hier precies wel veel meer tandjes op.

mvg

Duffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2011 18:22 #2 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Olie keerring krukas
De eerste vraag heb ik meermaals gedaan en is mijn specialiteit :-) Is wel nog nooit gelukt.... Telkens blijft hij een beetje lekken.
Je hoeft er echt de motor niet voor uithalen, wel versnellingsbak en koppeling. Is uiteindelijk een jobje van 1 dag. Je kan in een keer ook de oliekeringen van de versnellingsbak vervangen maar maak dat je er olie voor bij de hand hebt want ziezo verlies je wel wat.Oo is het handig dat je iets hebt om de koppelingsschijf te centreren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2011 19:53 #3 door agété
Beantwoord door agété in topic Olie keerring krukas

Duffy schreef :
Bijkomende vraag : weet er misschien iemand wat voor inbus/torx ik nodig heb om de remschijven te demonteren ?
Het lijkt op een torx, maar er staan hier precies wel veel meer tandjes op.

mvg

Duffy


Is geen torx maar twaalf-tands inbus 8.Ze kunnen behoorlijk vastzitten,geef ze een "trekkende" klap op de kop met een KOPEREN-hamer,gebruik het bijbehorend gereedschap, anders mol je de bout.Als je ze weer vastzet,gebruik dan koperslib.Voor wat betreft je keerringen doop ze altijd rijkelijk in de olie en zorg dat de behuizing echt glad,onbeschadigd en schoon is!:thumbup:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2011 20:03 #4 door Veldman
Beantwoord door Veldman in topic Olie keerring krukas
De olie kan er ook aan de voorkant uit,dus welke kant lekt er .

:question:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 nov 2011 20:15 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Olie keerring krukas
zal wel aan beide kanten zijn zoals gewoonlijk het geval is :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2011 18:16 #6 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Olie keerring krukas
Inderdaad hij lekt aan beide zijden, maar precies ook in de buurt van de waterpomp, terwijl deze nog geen speling heeft.

Dat de achterste oliekeerring van de krukas te vervangen was met de motor erin wist ik, maar ik bedoelde de voorste.

Wat de bouten betreft, is het gelukt met een 12 zijdige/tand inbus van een kennis in combinatie met een luchtsleutel.


alvast thanks voor de hulp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2011 18:37 #7 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Olie keerring krukas
De voorkant lukt ook met de motor er in. Ik had er wel de radiator uit gedaan , dat geeft wat meer plaats om de keerring te vervangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.