Voila mooi gedemonteerd, vandaag gereinigd en morgen met de kop naar een kennis die bij een revisiebedrijf werkt.
Eens kijken wat hij zegt van de kleppen en de rest.
Het demonteren viel eigelijk wel mee, op één ding na.
Namelijk had ik mij laten vangen door TDC1 in plaats van TDC4 om de motor op punt te zetten. Gellukkig Had ik de kop nog met 4 bouten vast toen ik er achter kwam.
Dus nokkenastandwiel terug erop en doordraaien naar TDC4.
Hij moet er dus af in stand TDC4, anders krijg je de kopbouten van de bestuurderszijde er niet uit.
Voor de rest heb ik gezien dat de koppakking van splendid die specifieke extra gaten niet heeft. Deze lijkt wel van goede kwaliteit te zijn, daar deze een extra rode coating heeft rond de buiten omtrek en bevestigingsbouten. Ook zijn de versterkte ringen rond de cylinders 2x zo breed als de originele die er af kwam.
Zo de rest zien we morgen dan wel weer