vliegwiel en motorsteun inkorten

17 mei 2012 19:59 #1 door flyd
vliegwiel en motorsteun inkorten werd gestart door flyd
is het vliegwiel van een 1.9S hetzelfde als van een 2.0E?
Zie ook geen merkteken zitten maakt het niet uit hoe het vliegwiel eropzit.

Wie weet hoeveel ik de orginele motorsteunen moet inkorten.
Heb wat problemen met verkrijgen van ascona steunen dus wil ze nuzelf inkorten.

Zal erom spannen of ik het red met de gt naar het gt treffen te komen.
Maar komen zal ik ook al moet het met de Renault
Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2012 20:55 #2 door gtheo
Beantwoord door gtheo in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
ik hb mijn 2.0e gewoon op de orginele motorsteunen zonder inkorten, past perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 mei 2012 23:58 #3 door ariegt
Beantwoord door ariegt in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
Is toch zo goed als identiek aan elkaar..

opel GT AL 1972
Chevrolet Blazer 400 4WD 1978
Buick Skylark 1970

opel manta A 1972(verkocht)
opel corsa 1993(verkocht)
Oldsmobile Cutlass wagon 1969(verkocht)
mercedes 500SEC 1983(verkocht)
GMC jimmy 5.7 L 1979(verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 mei 2012 00:07 #4 door flyd
Beantwoord door flyd in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
Ok bedankt voor de info, dacht dat je de motorkap dan niet meer dicht zou krijgen maar dan probeer ik het gewoon zo met de orginele steunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2012 09:08 #5 door hubert002
Beantwoord door hubert002 in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
Zit het verschil niet in de hoogte van de rubbers tussen steun en subframe?
Ik ben bezig met 2 dubbele webers in te bouwen en heb nu, om he blok iets om zijn lenge-as te draaien, aan 1 zijde een origineel GT rubber zitten en aan de andere zijde een ascona rubber. ik weet niet meer welke waar zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2012 17:08 #6 door flyd
Beantwoord door flyd in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
Je hebt gelijk , bedoelde motorsteurrubbers. sorry maar moet zo passen. Heb net accubak vervangen nu ik er goed bij kon dus hopelijk kan ik volgende week me de motor verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mei 2012 19:51 #7 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic vliegwiel en motorsteun inkorten

hubert002 schreef : Zit het verschil niet in de hoogte van de rubbers tussen steun en subframe?
Ik ben bezig met 2 dubbele webers in te bouwen en heb nu, om he blok iets om zijn lenge-as te draaien, aan 1 zijde een origineel GT rubber zitten en aan de andere zijde een ascona rubber. ik weet niet meer welke waar zit.


Waarom neem je andere motor steunen, ik heb gewoon m'n orginele steunen gebruikt.

Weet wel dat je inlaat spruitstukken al een correctie hoek hebben van 7 graden dus als je je motor steunen verander komen je carburateurs weer scheef te staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mei 2012 21:52 #8 door hubert002
Beantwoord door hubert002 in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
klopt, maar anders raken de luchtfilters de carroserie.
deze spruitstukken worden ook in records, manta's etc. gebruikt, daar staat het blok toch wel netjes rechtop?
Ik hoop eea eventueel met de vlotters weer te corrigeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juni 2012 23:14 #9 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic vliegwiel en motorsteun inkorten
De spruitstukken voor de GT zijn de korte versies onder ander van irmscher.

Deze heb ik zelf ook gebruikt met een zelf gemaakt luchtfilter aan de carburateurs.





Zoals je kan zien heb je niet al te veel ruimte voor een luchtfilter en al helemaal niet bij de tweede carburateur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.