2.4 Injectie of 2.2 met Webers?

24 juli 2012 21:48 #1 door Gijsdejong
2.4 Injectie of 2.2 met Webers? werd gestart door Gijsdejong
ik heb een vraag, ik wil graag mijn oude 1.9 motor vervangen voor een andere motor nu heeft er een vriend van mij een 2.4 injectie liggen helemaal compleet.
Maar heeft er iemand ervaringen met het ombouwen naar een injectie? Is dit veel werk? En wat zijn de extra dingen die gedaan moeten worden?

Ook heeft deze vriend een 2,2 liggen opgebouwd met webers. Maar heb me laten vertellen dat ook al is deze perfect afgesteld dat met webers rijden nog wel eens voor start problemen etc kan zorgen. Wie heeft er ervaring mee?

Wat is voor dagelijks gebruik meer praktisch?

Alvast bedankt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juli 2012 00:18 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Dat is allemaal 3x niks, hij kan die 2.2 en 2.4 beter aan mij geven, want je hebt er helemaal niks aan.:dork:

Behalve dan dat je meer power hebt, zuiniger rijdt en minder onderhoud hebt dan een carburateur. Webers geeft nog meer vermogen, maar niet in de portomonaie, dus houdt het maar bij injectie. Een blok met injectie is geschikter voor dagelijks gebruik. Mijn ervaring met injectie is dat het nooit problemen oplevert, behalve dan die benzineslangetjes bij de injectoren die wel eens vervangen willen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juli 2012 21:02 #3 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Hallo,

De ombouw is te doen en een gt rijdt aangenaam op een 2.2i motor. Veel meer koppel.

MAAR:

Met de origineel opgebouwde 2.4i motor ga je problemen hebben met de inlaatbuis.
Die moet vervangen worden door een exemplaar van een 2.2i motor. De 2.4 inlaatbuis zit te hoog en past niet.

De inlaatbuis van een 2.0 past niet omdat de in en uitlaatpoorten van een 2.0 kop anders zitten dan een 2.2 of 2.4.

Voor de rest is er wel wat werk :

Om de motor te doen passen moet de rechter motorsteunblok iets lager komen.
Je moet ga en retour brandstofleidingen leggen en een retouraansluiting op de tank maken.
Benzinepomp plaatsen.
Injectiekabelboom plaatsen en deze op degoede manier aansluiten op de kabelboom van de GT (is vrij eenvoudig)

Bij de 2.2 met webers (ik vermoed sidedraftcarbs) ga je vermoedelijk in de problemen komen met ruimte voor de achterste carburator of ten minste met de luchtfilter.

dubbele carbs zijn leuk (ik heb ze op mijn lotus esprit), maar een injectie , zelfs een oude L jetronic (heb ik op mijn opel GT), is , eens ze in orde staat toch handig. Start direkt,verbruik enz....




Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juli 2012 19:09 #4 door Gijsdejong
Beantwoord door Gijsdejong in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
De 2.4 is al aangepast met inlaat stuk van een 2.2 deze motor is opgebouwd voor een C kadett voor de rally sport. De ophanging van de motorsteun is deze lastig aan te passen wat is hierboor het makkelijkste?

Mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juli 2012 21:31 #5 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
een ascona B motorsteunrubber schijnt te passen, je kunt ook gewoon de originele GT rubberblok van onderen inkorten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juli 2012 22:44 #6 door flyd
Beantwoord door flyd in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Ja gewoon stukje van steun aan onderzijde afslijpen met slijptol. Ik kwam ook nog tegen dat mijn uitlaatpijp niet op het spruitstuk paste was kleine flens en op spruitstuk injectie zit grote flens ( flens van een andere omgelast ) zowel splendid parts als susselbeek hadden ernu niets van op voorraad. Maar weet niet hoe heb bij een 2.2 zit mijne is een 2.0e

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juli 2012 00:06 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Gijs,

Als die 2.4 reeds een 2.2i inlaatbuis heeft, zou ik niet twijfelen.
Dat gaat een heel aangename motor zijn in de lichte GT.
Laat je niet verleiden door scherpe sportieve nokkenassen.
Dit blok rij je op koppel en in een GT minder dan 1000kg, is het reuzeleuk om van onderen met veel kracht te cruzen, zonder perse altijd in toeren te moeten.
Hang er een getrag 5bak aan voor op de autosnelweg.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 aug 2012 17:11 #8 door Gijsdejong
Beantwoord door Gijsdejong in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Heb nu een 2.4 gekocht met 5bak. Deze motor heeft een L/jetronic injectie systeem van een 2.0e nu had ik een vraag. Heeft er iemand ervaring met het electrisch aansluiten van de computer op de orginele gt bedrading? Of wat zijn de eventuele aanpassingen. Kwa electrisch.

Mvg Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 17:03 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
T is niet moeilijk, gewoon even de schema's van beide er bij zoeken en aansluiten. Houdt rekening mer de weerstand draad die origineel naar de ontsteking loopt, deze dien je te overbruggen of te vervangen.
Schema's moeten hier te vinden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 17:48 #10 door Gijsdejong
Beantwoord door Gijsdejong in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Waar kan ik de schemas van een 2.4cih vinden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 aug 2012 19:48 #11 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Volgens mij heb jij die niet nodig, je schrijft zelf dat het met een LE jetronic is uitgevoerd van een 2.0E dus heb je dat schema nodig.
Als het hier niet is te vinden even een mailtje sturen naar Erick of naar flux, die hebben hem zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 aug 2012 20:05 #12 door Gijsdejong
Beantwoord door Gijsdejong in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Ja, stom, moet 2.0 schema hebben ja hah.
Hartsikke bedankt in iedergeval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2012 00:48 #13 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
De rubberblok van de motorophanging zelf heb ik nog niet los gehad.
Ik lees hier meermaals : blok inkorten.
Hoeveel moet die korter en ik veronderstel dat dat niet allemaal rubber is maar ook een schroef ?
Moet ik dat zien als de rubber rond de schroef x mm weg slijpen ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2012 00:50 #14 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Nog iets vergeten :
Mag je dat dan slechts aan één enkele kant doen, of de twee ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 sept 2012 08:38 #15 door flyd
Beantwoord door flyd in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
ik heb 1 cm van de steun afgeslepen aan de onderkant.
Er blijft dan nog genoeg schroefdraad over om de bout in vast te zetten. Van het rubber heb ik niets ingekort.

Maar ja ben nog aan het afbouwen ( te weinig tijd en teveel andere "vrije " tijdsbestedingen dus zal nog wel enkele wkn duren voordat het af is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 sept 2012 19:58 #16 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?
Ik heb vandaag mijn speelgoed in de vorm van een motordichtingsset, thuis gekregen.
Via OPEL CLASSICS PARTS.
Helaas ... De afdichtingen van de klepsteeltjes ontbreken. Niet de kleine rubbertjes, maar de iets grotere zwarte dingetjes met een veertje in. :sniffle:
Ik was nu net vier dagen thuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 okt 2012 21:26 #17 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic 2.4 Injectie of 2.2 met Webers?

gvy schreef : Injectiekabelboom plaatsen en deze op degoede manier aansluiten op de kabelboom van de GT (is vrij eenvoudig)

Geert


Kan er mij iemand zeggen welke aansluitingen hier precies nodig zijn ?
Er staan wel schema's in de vraagbaak, maar er staat nergens waar je moet aftappen van de gewone kabelboom (GT) en naar welke dra(a)d(en) je de aftapping moet brengen in de injectiekabelboom.

Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.