Je hebt speciale polijstpasta om kleppen mee schoon te maken of polijsten.Je kunt één klep vervangen,alleen is de zitting in de kop natuurlijk wel ingesleten door je oude klep dus de klep zal mogelijk anders in de zitting rusten dan de oude klep,als hij maar goed afdicht en past is het goed.Bij revisiebedrijven gebruiken ze echter wel toleranties en die weet ik niet precies.Meestal kun je die als "amateur" ook niet zelf meten.Op zich hoeft het laten slijpen van kleppen niet veel te kosten en als je toch alles open hebt liggen weet je ook zeker dat het gelijk goed gedaan wordt.Als je de motor weer wilt laten klinken als een naaimachientje zou ik voor de kleprevisie gaan.Je kunt dan ook gelijk je nokkenas na laten kijken.Doe je best!
Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had