Olie Druk

07 mei 2013 08:11 #1 door Azurik
Olie Druk werd gestart door Azurik
Beste leden,

Mijn oliedruk meter geeft constant +5 druk aan.
Nu heb ik al begrepen dat dit niet normaal is...
Normaal moet dit stationair minder zijn en bij gas geven moet dit verhogen.

Nu gaf mijn meter al +5 druk aan voor mijn motor revesie dus denk dat dit niet aan mijn oliepomp ligt want die is pas vervangen maar eerder aan mijn oliedruk meter of een verkeerd contact punt?

Alvast bedankt voor de reacties

Grts

Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mei 2013 10:07 #2 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Olie Druk
Als je een nieuwe oliepomp koop zitten er twee veren bij .
Ik heb ook eens de oliepomp vervangen en had toen de zware veer er ingezet en had toen het zelfde euvel, toen ik de andere veer erin gezet had was het probleem opgelost .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mei 2013 13:14 #3 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Olie Druk
Het lijkt inderdaad dat er een overdruk ventiel niet opengaat.
Kan door een te zware veer komen, of dat de plunjer vast zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mei 2013 13:17 #4 door Azurik
Beantwoord door Azurik in topic Olie Druk
Nu heb ik een oliepomp die zelf is gemaakt door rissi motorsport zelf dus zal idd meer druk geven maar is dit een probleem?
Want een andere veer zat er niet bij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mei 2013 13:47 #5 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Olie Druk
Kan de keerringen eruit druken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2013 19:58 #6 door stef
Beantwoord door stef in topic Olie Druk
controleer eens je meter , trek de singaal draad los en kijk als hij terug slaat. En kijk dan eens tussen welke waarde het moet liggen en eens met eens controleren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mei 2013 20:04 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Olie Druk

stef schreef : ...en eens met eens controleren


:crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2013 16:34 #8 door Carlo
Beantwoord door Carlo in topic Olie Druk
Hoi Pieter,
Zitten de draden goed aangesloten op de olie drukschakelaar..
Als je de draden andersom aansluit geeft de meter max. aan.
Reactie is laat maar misschien heb je er wat aan.
groetjes
Carlo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2013 12:36 #9 door GTon
Beantwoord door GTon in topic Olie Druk
Bij mij oliedrukmeter 2,5 a 3 stationair bij 100km/u in 4e geeft meter 4 aan en bij 120km/u 5- a 5. Komt dat een beetje overeen met jullie GT's? Ik durf nu niet echt 120 te rijden weet niet of 5 te hoog is.

Ik heb er een 20S in liggen.

Grt Ton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2013 17:06 #10 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Olie Druk
stationair is het bij 1/1,5 en bij 2500 toeren is het 3 bij warme motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2013 20:01 #11 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Olie Druk
Beste Ton

het probleem is dat je meter bij stationair draaien al 2,5 a 3 bar aangeeft.
normaal gesproken produceert een oliepomp bij dit toerental niet zoveel druk
vraag is dus kloppen de cijfers wel die je aangeeft?
wellicht zit het probleem niet in de pomp doch echter in de meter of taster die dit aangeven.
uitwisselen (lenen?) van de meter en/of taster kan je hierin duidelijkheid geven!
normaal zijn de ventielen in de pomp afgesteld op een maximum van 60 PSI (iets meer dan 4 bar)
verbrandingmotoren kunnen echter een druk van 6 a 7 bar als maximum hebben.
probeer dus de check te doen en je weet meer:thumbup:

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2013 16:05 #12 door GTon
Beantwoord door GTon in topic Olie Druk
Bedankt... Koos, Jos,

Als ik het goed begrijp zou de olie pomp theoretisch gezien stationair (900-1700toeren(verschilt welleens)) nooit 3bar kunnen geven en is het vrij aannemelijk dat er een afwijking in de sensor of draaispoel meter zit. toch?

Misschien een idee om het voltage over of de stroom door de draaispoelmeter(OEL meter) te meten en te vergelijken met andere?

Zou de draaispoelmeter van de TANK de zelde eigenschappen hebben? dan zou ik de schaal daarmee kunnen vergelijken.

Op foto is te zien dat ie zelfs 3+ aangeeft en dat de wagen stil staat.

Groet Ton,

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 aug 2013 21:18 #13 door Azurik
Beantwoord door Azurik in topic Olie Druk
Beste leden,

Ik heb vandaag een nieuwe oliedruk meter gestoken en de teller geeft nu 3 olie druk aan dus de oliedrukmeter was gewoon kapot... wel raar want deze is al 3 jaar geleden vervangen geweest maar de verkoper vertelde mij dat dit kan gebeuren als de olie slecht/vuil is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.