startmotor

29 aug 2008 15:59 #1 door dolfje
startmotor werd gestart door dolfje
Hallo,
Mijn gt wil niet via de startmotor starten (1900)
slepen met 2 meter loop hij,accu laten doormeten (belast) deze is goed hij heefd 2x goed gestart en nu draaid de startmotor als een oude krant rond weet iemand een oplossing kan het zijn dat er een gewoon startslot op zit dus geen startknop??
Discussie gesloten.
29 aug 2008 21:08 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic startmotor
Heb je de startmotor zelf al eens laten doormeten? Heb je een goede massaverbinding tussen accu en carosserie en tussen blok en carosserie?
Discussie gesloten.
04 apr 2009 22:20 #3 door john
Beantwoord door john in topic startmotor
kzit met zelfde probleem maar in de factory service manual sta nie oeveel da moe uitkomen, weet iemand oeveel da is ?

GranTurismo schreef : Heb je de startmotor zelf al eens laten doormeten? Heb je een goede massaverbinding tussen accu en carosserie en tussen blok en carosserie?


Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen
Discussie gesloten.
05 apr 2009 11:16 #4 door nico
Beantwoord door nico in topic startmotor
Simpelste lijkt mij gewoon het spanningsverlies meten. verlies van groter dan 0.3V is significant en is uit te pluizen.
Discussie gesloten.
05 apr 2009 14:13 #5 door john
Beantwoord door john in topic startmotor
geen spanningsverlies gemeten,alleen als ge hem test uit de auto en ge houd er een stok tegen zoud hem normaal nie te veel mogen afremmen,maja da doet hem wel

dusja volgens mij is de startmotor dan beetje dood of vergissek mij ?

nico schreef : Simpelste lijkt mij gewoon het spanningsverlies meten. verlies van groter dan 0.3V is significant en is uit te pluizen.


Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen
Discussie gesloten.
05 apr 2009 20:50 #6 door nico
Beantwoord door nico in topic startmotor
En kan je het tandwiel (dat de motor aandraait) langs de twee kanten bewegen?
Normaalgezien zit er een slipkoppeling om, als de motor aanslaat het tandwieletje los te laten meedraaien met de motor tot je de startmotor niet meer bekrachtigd. Dit slipcontact zit er omdat de motor een groter toerental draait dan de startmotor eens de motor aanslaat.
Langs de andere kant zou het wieletje stevig moeten blokkeren.

Indien niet vrees ik dat die slipkoppeling kapot is.
Discussie gesloten.
08 apr 2009 13:30 #7 door john
Beantwoord door john in topic startmotor
heb je een fototje van hoe een slipkoppeling eruit ziet ?

nico schreef : En kan je het tandwiel (dat de motor aandraait) langs de twee kanten bewegen?
Normaalgezien zit er een slipkoppeling om, als de motor aanslaat het tandwieletje los te laten meedraaien met de motor tot je de startmotor niet meer bekrachtigd. Dit slipcontact zit er omdat de motor een groter toerental draait dan de startmotor eens de motor aanslaat.
Langs de andere kant zou het wieletje stevig moeten blokkeren.

Indien niet vrees ik dat die slipkoppeling kapot is.


Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen
Discussie gesloten.
12 apr 2009 12:47 #8 door nico
Beantwoord door nico in topic startmotor
Nee, spijtig genoeg niet.
Maar als je de rotor vastneemt (of blokkeert) dan mag je het tandwieltje, dat de motor aandraait, slechts in één richting kunnen draaien (het slippen). De andere richting moet het blokkeren.
Dit om te vermijden dat de startmotor gaat meedraaien met de motor eens deze aanslaat.
Discussie gesloten.