Stationair toerental

14 okt 2015 05:28 #1 door Wim_AU
Stationair toerental werd gestart door Wim_AU
Hoi,

Het grootste gedeelte van de tijd ligt het stationair toerental van mijn GT zo rond de 800-850rpm. De GT rijdt dan prima en geen probleem als ik de auto parkeer en de motor uit zet.

Vreemd genoeg als ik in stadsverkeer rijdt en ik moet veel voor stoplichten etc stoppen loopt het stationair toerental op naar zo'n 1000rpm. Als ik op dat moment de auto parkeer en ik zet de motor uit dan heb ik ook last van het zogenaamde dieselen.

Iemand enig idee wat de oorzaak is van het oplopende toerental? Mijn GT heeft een webber 32/36 dgav.

Gr.

Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 okt 2015 19:00 - 15 okt 2015 19:00 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Stationair toerental
Wim,
zoek het eens in de combinatie van de afstelling van de carburateur met een vacuümprobleem.
Had laatst een gelijksoortig probleem, bleek het pijpje van de carb. waar de vacuümslang aan vast zit die naar de vervroeger gaat los te zitten waardoor hij bij opwarmen dan weer wel, dan weer geen valse lucht trok. Het gevolg was dat de carburateur slecht af te stellen was en ik steeds een wisselend toerental kreeg.
Buisje vastgezet en carburateur opnieuw afgesteld. Toerental is nu stabiel.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 okt 2015 02:19 - 17 okt 2015 02:20 #3 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Stationair toerental
voordat je gaat schroeven, controleer eerst even of je met je voet het gaspedaal kunt lichten zodat motor rustiger gaat lopen
het stangenstelsel zit namelijk akelig dicht tegen de isolatie. Gaat deze afbrokkelen kan dit de oorzaak zijn. (klemmen)
Ook wel het nog wel eens voorkomen dat de veren door metaalmoeheid niet voldoende veerkracht meer hebben om te stangen terug te trekken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.