- Berichten: 2465
- Ontvangen bedankjes 52
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Volgens de vorige eigenaar zou motor geschikt zijn gemaakt voor Euro loodvrij. Dus heb ik er sinds de aankoop maar Euro 95 ingegooid.Origineel gepost door 2 Fast 4 U
S motor is een hoog compressie motor en moet eigenlijk op 98 RON lopen en niet op euro 95 [95 RON]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Maar kan iemand me nu vertellen welke bougies het beste zijn en of degene die er nu inzitten voldoen en of zij niet de oorzaak zouden kunnen zijn van het relatief slecht starten bij een warme motor :question::fake sniffle:Origineel gepost door BelgianGT
Hoy Pecje,
Tegenwoordig zijn alle benzines loodvrij. Het klopt inderdaad dat een S motor RON98 beter slikt dan RON95 zoals 2fast4u reeds schreef. Dat de motor geschikt gemaakt is voor loodvrij (waarschijnlijk harde klepzittingen) zal daar niets aan veranderen.
Zal er vanaf heden RON95 ingooien
Is de carb een Solex? Yep
Mogelijke oplossing is : switch naar Weber carb, dat verbetert de zaak wat, maar het is ook geen wondermiddel _O- No way, ik tracht alles zoveel mogelijk origineel te houden
Ik spreek uit ervaring, misschien weet iemand op dit forum wel beter :question:
Greetz,
Philippe.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Hoy Pecje,
Zal er vanaf heden RON95 ingooien
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Origineel gepost door BelgianGT
Hoy Pecje,
Zal er vanaf heden RON95 ingooien
Je bedoelt RON98 zeker? :spin:
Sorry, type-foutje natuurlijk bedoel ik RON 98
Wat ook enig soelaas kan brengen is eens je carb goed onder handen nemen, dat is eens goed (laten) reinigen in een ultrasonenbad en dan alle dichtingen en membranen vervangen. Je vindt zo een dichtingenkit bij Splendid Parts.
www.splendidparts.de...howimg&iid=191&zps=9
Heb ik al gedaan, carburator is volledig gereviseerd en werkt best wel uitstekend
Greetz,
Philippe.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Bedoel je het hitteschild?, ja dat zit er tussen en ook de juiste (door OGTS) voorgeschreven pakkingen.Origineel gepost door 2 Fast 4 U
vraagje, heb jij onder de carb, tussen het spruitstuk en de warmte isolator, dat alluminium plaat nog zitten??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Ja, daar kon het ook aan liggen als je 'm niet hadOrigineel gepost door Pecje
Bedoel je het hitteschild?, ja dat zit er tussen en ook de juiste (door OGTS) voorgeschreven pakkingen.Origineel gepost door 2 Fast 4 U
vraagje, heb jij onder de carb, tussen het spruitstuk en de warmte isolator, dat alluminium plaat nog zitten??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Voor zover ik weet werkt de choke goed. Ik heb de werking nog gecontroleerd toen ik de carburateur helemaal heb schoongemaakt en voorzien heb van nieuwe onderdelen.Origineel gepost door a.smids
Hoi Pecje,
Hoe staat het met de choke?
Als ik het mij goed kan herinneren met mijn eigen solex ging de choke bij starten aan of de motor warm of koud was maakte niet uit.
Groeten,
Allard.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.