Webers

09 juni 2016 22:02 #1 door Pluk
Webers werd gestart door Pluk
Gevraagd spruitstuk voor webers, voor een 2.2 of 2.4 motor
Deze moeten verkort zijn
1.9/2.0 motoren past niet
Wie heeft of weet iets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juni 2016 09:53 #2 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Webers
Hallo,
Daar ben ik ook naar op zoek. Voor zover ik weet zijn deze spruitstukken niet standaard leverbaar.
Mocht je ze toch vinden of weten wie ze levert laat het dan even weten svp.

Mvg,
Roel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juni 2016 17:56 #3 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic Webers
Of ze standaard er niet zijn weet ik niet,
ze zijn er wel van ongeveer 11cm maar deze zijn volgens mij te lang

Als ik iets vind hoor je van mij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 juni 2016 11:37 #4 door a.smids
Beantwoord door a.smids in topic Webers
Ik ga er vanuit dat met 'Webers' de DCOE uitvoering wordt bedoeld.

Ik heb destijds ook gezocht naar verkorte spruitstukken voor een 2.2 motor.
Kon ze ook nergens vinden.

Heb toen een poging gewaagd om ze zelf van staal te maken en dat leek in eerste instantie succesvol.
Helaas waren mijn las kunsten niet goed genoeg om alles dicht te lassen en hadden beide spruitstukken last van valse lucht.
Niet veel, maar genoeg om problemen te geven.
Weer terug bij af dus...

Uiteindelijk vond ik wel de 'verkorte' versie aangeboden op de site van Risse autosport in Duitsland maar na bestellen bleken dit helaas toch de standaard uitvoering te zijn voor een 2.2 of 2.4.
Na contact te hebben gehad bleek het om een vergissing te gaan en werd verteld dat de spruitstukken voor 2.2 en 2.4 volgens hun niet in verkorte uitvoering bestaan.
Enorm balen maar ik heb i.p.v. de spruitstukken terug te sturen deze weggebracht en laten inkorten.
Ze zijn niet helemaal gelukt (communicatie probleem) maar ze zitten wel al de nodige jaren zonder problemen op m'n 2.2 gemonteerd.

Het is een uitdaging op DCOE webers op een 2.2 of 2.4 te krijgen in een GT.


Groeten,

Allard.

Nur fliegen ist schöner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 juni 2016 17:13 #5 door J.S.
Beantwoord door J.S. in topic Webers
Ik heb een 2.0E cilinderkop op het 2.4 blok gemonteerd en de kleppen van de 2.4 cilinderkop in de 2.0E cilinderkop laten zetten. Hierdoor heb ik de gewone korte inlaatspruitstukken kunnen gebruiken. De motor hangt al een tijdje in een motorbok en loopt dus nog niet maar volgens mij moet dit goed komen...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 feb 2017 14:57 #6 door Danny
Beantwoord door Danny in topic Webers
Hallo,
Ik zit ook al enkele jaren te denken om mijn gasfabriek uit te breiden met 2 Weber DCOE 45.
Op het internet zijn genoeg afbeeldingen ervan, enkel ontbreekt me enig detail.
Zo blijf ik met enkele vragen zitten.
Moet er iets aan de behuizing van de verwarmingskachel gedaan worden. Momenteel ligt er een 2.2 blok in de wagen met 1 DCOE 45. Ik vind het niet echt wauw mits die motor meer eten vandoen heeft, een grotere carburator steken heeft geen zin mits de poorten maar een oppervlakte hebben gelijk aan die van de DCOE 45, dus maar een broertje bijplaatsen. Ik heb een kop van een 2.0 liggen dus koop ik bij Dbilas 2 korte spruitstukken, blijkt dat deze aan de ene zijde Ø45 mm hebben maar onderweg dusdanig vernauwd zijn, uithollen gaat niet, mits deze niet genoeg materiaal bevatten. dus terug van af. Spruitstukken maken is geen probleem, laservaringen genoeg. Kan jij me helpen?
Heb je iets aan uw kachelbehuizing gedaan?
Heb je nog plaats voor een luchtfilter
Welke spuitstukken heb jij gebruikt als basis?
Alvast bedankt
Danny
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.