ontstekingsvolgorde

18 dec 2020 18:10 - 18 dec 2020 20:13 #1 door Gt rood 1973
ontstekingsvolgorde werd gestart door Gt rood 1973
Was bezig met elektronische ontsteking in bouwen kwam het volgende tegen : cilinder 1 is 4 en zo verder als het vliegwiel op dode punt staat
Alles volgens schema aangesloten maar de motor stond te tikken en te stotteren, kleppen deksel los gemaakt zit wel iets ruimte in kleppen van cilinder 4 , maar denk dat de nokken as ook verkeert staat afgesteld op cilinder 4 als of het cilinder 1 is .
De Gt reed altijd erg goed motor liep ook mooi en rustig, maar wil het origineel hebben , is er iemand die hier ervaring mee heeft of een monteur die me er mee kan helpen vergoeding natuurlijk mogelijk .


Met vriendelijke groet Martijn
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2020 11:29 #2 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic ontstekingsvolgorde
Als De motor goed liep moet ie dat nu ook,
Ontstekings volgorde 1-3-4-2
Zuiger 1 BDP, kleppen op tuimelen dan kijken waar je rotor staat, cilinder 4 heeft vonk
Je kunt ook op vliegwiel kijken waar het puntje staat
Deze gelijk zetten met het pijl, waar de rotor staat is jouw vonk moment van cilinder 1

Meestal zet ik via bougie gat, voelen met schroevendraaier, bovenste dode punt, rotor op 1 zetten(vonk)
Loopt motor niet, dan alles omdraaien,
1 naar 4,dan 1-3-4-2
Zodra de motor loopt, vacuüm vervroegen er af en met stroboscoop op tijd zetten

Heb jij de motor al omgebouwd naar carburateur?
Krijgt ie wel benzine?, of teveel?
Vonkt ie wel? Schroevendraaier in bougiedop en tegen massa houden, dan starten
Heb jij electronische ontsteking wel goed aan gesloten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2020 12:34 #3 door Gt rood 1973
Beantwoord door Gt rood 1973 in topic ontstekingsvolgorde
Bedankt voor je reactie Pluk,

maar de punten die je aan geeft heb ik gecontroleerd en zijn goed. ik heb alle bougies er uit zodat de motor makkelijk rond draait en niet dode punt voor bij schiet ,

Het ontsteking huis is wel iets om hoog geweest wilde vervroeging controleren ,. misschien dat de as van de ontsteking huis iets is verdraait ?

maar merk teken op poelie en op ontsteking huis dat streepje van eerste cilinder staan goed en zuiger boven kleppen dicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2020 20:44 #4 door Pluk
Beantwoord door Pluk in topic ontstekingsvolgorde
cilinder 1 BDP, verdelerkap eraf, kijken positie rotor, daar cilinder 1 , tijdens het starten beetje ontsteking huis draaien, moet ie lopen,

Waardoor je?
Misschien iemands de buurt die jouw kan helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 dec 2020 20:54 #5 door Jeremy169
Beantwoord door Jeremy169 in topic Re:ontstekingsvolgorde
Heb je al geprobeerd de verdelerkop om 180 grade te draaien? Of de bougiekabels te proeven? Je weet ook welke zylinder 1 en welke 4 is? Ik had deze problemen na de restauratie.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 dec 2020 09:58 - 30 dec 2020 10:13 #6 door Jos
Beantwoord door Jos in topic ontstekingsvolgorde
heb al een keer eerder gevallen meegemaakt dat bij montage van een elektronische ontsteking het zaakje niet goed liep
waarom was niet duidelijk
eigenlijk is de (misschien tijdelijke) oplossing duidelijk; gewoon de oude ontsteking monteren en kijken wat de motor dan doet
in de voorkomende gevallen was dat de remedie 8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 jan 2021 16:43 #7 door Gt rood 1973
Beantwoord door Gt rood 1973 in topic ontstekingsvolgorde
Bedankt voor reactie allemaal ,. loopt nu wel redelijk als de ontstekingsvolgorde is omgedraaid , heb het wel geprobeerd het ontstekingshuis te draaien 180 graden , maar gaat niet om hoog,. las dat er ook nog brandstof pomp aan vast zit ,. moet eerst verwijderd worden , maar heb de Gt maar weg gebracht.

In de buurt is goede Garage en er is monteur die zelf ook paar oudere modellen Opel heeft en doet het met veel plezier .

Is maandag al weggebracht , is waarschijnlijk donderdag klaar maar heeft mooie prominenten plaats gekregen en krijgt veel aandacht van de bezoekers .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.