motor 2,0 s

03 juni 2009 20:59 #1 door bumper
motor 2,0 s werd gestart door bumper
hallo allemaal hier een vraag wat is het verschil
tussen een 2,0s / 2,0e
ik wil namelijk een extra motorblok aanschaffen en wat te kietelen en dan om wisselen en de 1900 reviseren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juni 2009 22:38 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motor 2,0 s
De "S" motor draaide destijds op superbenzine en had dus wat meer vermogen dan de "N" motor ( de Opel Rekord C bijvoorbeeld was leverbaar in 1.7N en 1.7S, een verschil van 9 PK).
Misschien dat er naast het verschil in brandstof ook nog wel verschil zit in het blok zelf.
De "E" motoren zijn injectie motoren (E van Einspritsch) en hebben dus nog meer vermogen. Ook hier zullen vast wel aanpassingen voor gedaan zijn (denk aan andere nokkenas en dergelijke).
Er zijn vast forumleden die je er meer over kunnen vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 juni 2009 22:54 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic motor 2,0 s
Hier wat gegevens van de diverse 2.0 motoren:

Voor alle 20 motoren geld:
Bohrung (mm): 95,0
Volumen (cm³): 1979
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 8
Hub (mm): 69,8
Steuerung: Steuerkette

20N
Leistung (kW bei min-1): 66 / 5200
Drehmoment (Nm bei min-1): 145 / 3000 - 3800, 145 / 3800 Ascona/Manta B
Verdichtung: 8,0 : 1
Motormanagement: Vergaser GMF Varajet II
Oktanzahlbedarf: 91, keine Klopfregelung

20S
Leistung (kW bei min-1): 74 / 5200, 74 / 5400 Ascona/Manta B
Drehmoment (Nm bei min-1): 153 / 3800, 158 / 3400 – 3800 Rekord D/E
Verdichtung: 9,0 : 1
Motormanagement: Vergaser Zenith 35/40 INAT; Ascona B ab MJ78,
GMF Varajet II Manta B, Rekord E ab MJ78
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung

S20S
Leistung (kW bei min-1): 72 / 5200
Drehmoment (Nm bei min-1): 155 / 3800
Verdichtung: 9,0 : 1
Motormanagement: Vergaser Varajet II
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung

20EH
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 162 / 3000
Verdichtung: 9,4 : 1
Motormanagement: Bosch L-Jetronic
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung

20E
Leistung (kW bei min-1): 81 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 162 / 3400, 163 / 3000 Rekord E
Verdichtung: 9,4 : 1
Motormanagement: Bosch L-Jetronic,
Bosch LE-Jetronic ab MJ82
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung

S20E
Leistung (kW bei min-1): 77 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 155 / 4200
Verdichtung: 9,4 : 1
Motormanagement: Bosch L-Jetronic,
Bosch LE-Jetronic ab MJ82
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 06:16 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motor 2,0 s
Dat zeg ik....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 juni 2009 21:30 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic motor 2,0 s

GranTurismo schreef : Dat zeg ik....


U vraagt, wij draaien

Heb een hele lijst van alle motoren die Opel heeft gebruikt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juni 2010 15:51 #6 door a3aan
Beantwoord door a3aan in topic motor 2,0 s
Ik heb ook een 2.0S motor en ik lees nu voor 't eerst dat ik super moet tanken. Ik heb wel de meeste keren super getankt maar ook wel vaker 95 maar dan gooide ik er loodvervanger bij. Ik weet alleen niet of dat even goed is. Ik vraag me ook af of als ik super tank er ook loodvervanger bij moet doen. Want volgens mij verhoogt loodvervanger het octaangehalte. Niemand heeft me nog kunnen zeggen wat ik exact moet tanken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

11 juni 2010 15:56 #7 door a3aan
Beantwoord door a3aan in topic motor 2,0 s
Oke ik weet het al.. Ik had even moeten lezen voor ik reageerde want verderop staat het al in dit forum vermeld.. Bij mijn 2.0S motor kan ik het beste super (98) + loodvervanger tanken.
Iedereen bedankt:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.