Je houdt het niet voor mogelijk...
Sinds ik aan de slag ben gegaan om Robbie enigszins bijstand te proberen bieden om z'n 2.2i weer aan de gang te krijgen, zit ikzelf nu ook in de puree.
Mijn eigen GT stond toch even boven de put. Kardanas balanceren en nieuwe voorwiellagers besteld. Dus kon ik rustig even de kop van de verdeler eraf halen voor de foto's, bougiekabels gelijk mooier plaatsen, electronische ontsteking nader bekijken enz....
Maar sindsdien gebeuren er dus rare dingen.
Tijdens een eerste rit begon de motor te stotteren , draaide goed in leegloop, maar haalde niet meer op, sloeg volledig af.... starte eerst helemaal niet en dan weer wel en na eens flink gassen ging ie weer zoals voorheen.
Gisteren werd het erger.
Hij start als een bloemetje en ik heb een tochtje van zo'n 30km gereden. Heel sterk aan het gas, vlot trekkend en erg leuk.
Toen ik echter de oprit terug opreed sloeg hij af... en starte niet meer. startmotor draait maar geen kik, geen enkele cilinder.
Na veel proberen heb ik de bougies eruit gehaald ... Die waren zwart , dus te rijk mengsel, maar dat verwonderd mij niet echt.
Netjes gereinigd, er weer in en direkte start, niets aan de hand.
Kort ritje , alles goed.
Nadien heb ik de bougies zelfs nog veel grondiger gereinigd.
s'nachts nog eens gestart, ging direkt goed, dus kort ritje en verdorie halverwege plots stotteren en slaat ie terstond af.
Niets meer. startermotor draait rond, ik ruik benzine, maar niets, dus te voet naar huis.
40minuutjes later (1 u snachts) arriveer ik terug met de bougiesleutel. Eerst even proberen.... niets.
Bougies eruit, even wrijven , bougies erin en direkt aanslaan en gewoon vlotjes naar huis.
Ik snap er niets van.
Ik durf em gewoon niet buitenhalen want hij start vlot , rijdt als een zonnetje , maar plots is't ergens gedaan....
Edit.
En volgens mij verzuipt ie .
Daarnet even gestart, draaide weer direct,
Maar als ik hem op leegloop liet warmdraaien staat hij toch wel serieus te roken de hele tijd.
Toen ik na een paar minuutjes wou wegrijden is hij direkt beginnen stotteren, dus direkt weer achteruit , maar hij sloeg dus uit en starte niet meer
Bougies eruit en die waren wat nat . Ik heb ze afgeveegd en gestart en vlug weer binnengezet.
Als ik even nadenk..
Toen ik ervoordien een hele tocht mee reed draaide hij heel goed en eigenlijk slaat hij doorgaans uit als ik hem na een ritje op leegloop laat komen. verzuipen???
edit 2
Ik heb de komplete injectiekabelboom doorgemeten .
Het is een L-jetronic, dus niet de LE jetronic zoals standaard op de 2.2i
Alles meet correct.
Alleen de temperatuurvoeler in de luchtmassameter meet 2600 ohm ipv ong350 ohm zoals beschreven in het boek.
(volgens mij trouwens een fout in het boek, dus ik denk dat de gemeten waarde correct is....misschien kan iemand met een l jetronic dit even controleren voor mij)
Misschien een probleem met de verstuivers, maar hoe controleer ik dat?
Verdorie ... en zeggen dat hij altijd heel goed heeft gelopen...
De boel is nu eindelijk mechanisch en optisch echt in orde en nu dit.
Geert