2.2cih spruitstuk met carbs gezocht

29 juni 2009 18:20 #1 door RobbieR
2.2cih spruitstuk met carbs gezocht werd gestart door RobbieR
Wie heeft er voor mij een spruitstuk voor een 2.2E CIH motor liggen?
En carbs voor dit geval..

Mijn LE-Jectronic system krijg ik niet meer aan de praat, zodra de LMM erop gaat valt de motor uit...

Al met 3 verschillende LMM's geprobeerd en ook met 2 andere computers, het wil gewoon niet lukken . ik wil wel deze zomer eindelijk eens gaan rijden...

Ik hoor graag oplossingen natuurlijk...de boys hier hebben mij al enorm geholpen maar we zitten gewoon vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2009 18:58 #2 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Zal lastig worden denk ik.

Bij mijn weten is de 2.2 CIH er alleen maar als injectie geweest en zijn er dus helemaal geen orginele carb inlaatspruitstukken voor het 2.2 blok.

Een inlaatspruitstuk van een 2.0 of een 1.9 kan helaas ook niet omdat de inlaat poorten anders zijn geplaatst in de kop dan bij een 2.2 blok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2009 20:32 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
:info: Het is te doen, maar dan moet je twee gaten in de flens van de inlaatspruitstuk boren, Ik heb het nl. al gedaan voor mijn eigen 2.2 kop.
:exclamation: Hier een link naar de Opel GT.com waar ik alles heb beschreven. :thumbup:









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2009 04:25 #4 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
tnx weer wat geleerd vandaag.

Zo te zien staat de carb wel iets hoger dan normaal. Ik denk dat het dan wel redelijk krap wordt onder de motorkap. Maar ook dat valt wel weer op te lossen.

Want je weet: Meten is weten, en met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2009 10:01 #5 door RobbieR
Beantwoord door RobbieR in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Zou ik dan me spullen van me oude 1900S erop kunnen zetten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2009 13:24 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Ik zou het gewoon proberen, je hebt alles er van liggen, kun je in ieder geval testen of het dan wel weer werkt.
Kun je daarna altijd een grotere carburateur plaatsen.
Er zijn wel spruitstukken voor 2 dubbele webers geleverd voor de 2.2 en 2.4, maar ik ben bang dat die te lang zijn voor in de GT, de korte versie was volgens mij alleen leverbaar voor de 2.0 (ook1.9 en 1.6).
Ik heb deze al verkocht dus kan je daar zelf niet mee helpen, weet ze waarschijnlijk bij een vriend nog wel te liggen, maar zoals gezecht probeer het eerst.
Kijken we daarna wel verder.
Let op dat je elektrische pomp teveel druk geeft voor je carb!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2009 19:20 #7 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht

RobbieR schreef : Zou ik dan me spullen van me oude 1900S erop kunnen zetten ?


Ja want dat van mij is afkomstig van een 19S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 juni 2009 23:54 #8 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Das goed nieuws *O*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juli 2009 12:48 #9 door US-GT-1970
Beantwoord door US-GT-1970 in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Zie mijn advertentie bij te koop aangeboden.
2x solex carb en 2x Irmscher inlaat.
Zoals boven omschreven zou dit moeten passen....
Maar weet niet of je dit zoekt.

US-GT-1970

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juli 2009 19:15 #10 door gvy
Beantwoord door gvy in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Robbie man,

Ik zit hier in jouw plaats op m'n nagels te bijten, omdat ik momenteel zelf niet echt weet hoe we je verder kunnen helpen.
Ik zou zeggen , zet die bak eens bij mij thuis , maar dat gaat men vrouw niet goed vinden, want ik heb al een maand beloofd dat ik aan ons zwembad zou voortwerken , maar ik ben al die tijd met de GT aan de slag geweest en ze begint er genoeg van te krijgen :grind::grind:

Iets anders.
Als je van nul begint.

Ik zelf overweeg om deze winter (als ik niet met de GT rijdt, eens een experiment te gaan wagen met digitaal motormanagement gecombineerd met DIS ontsteking.

Het produkt KdFi V1.3 (alternatief voor megasquirt) + een DIS ontsteking.

Wat doet het : het regelt de injectie + ontsteking van de motor.
Je kan er je laptop aanhangen en volledig vrij de ideale inspuitmap gaan opstellen voor je wagen + de ideale ontstekingstijden.
Via een lambdasonde krijg je bovendien feedback en worden de inspuithoeveelheden bijgeregeld naar de ideale stochiometrische verhoudingen.

Wat blijft er behouden van je injectie :

Je brandstofpomp, je aanzuigbuis met gasklep, de injectoren, de watertempsensor.

Wat moet je zelf inbouwen :

De KdFi regeleenheid , een potentiometer op je gasklep, luchttemperatuurmeter ergens ter hoogte van je aanzuig, DIS bobijn, lambdasonde inlassen in je uitlaat, sensor en wiel op je krukaswiel (aan de ventilator) en zelf uitkableren.
De (klote) LMM gaat er volledig af. Hierdoor heeft de motor bovendien minder weerstand in aanzuig en win je enkele PK's


Nu je kan alles aankopen bij BS-autotune .
Het inregelen met de computer laat je de eerste keer misschien best bij hen doen . Dat duurt pakweg 3 uurtjes aan 50€ en dan hebben ze je ontsteking en injectiemap specifiek op jouw motor ingeregeld. Ze doen dat samen met jou en het gebeurd zelfs deels rijdend in de omgeving. Je krijgt gelijk een pak uitleg waar je nadien verder mee kan "regelen" op je PC.

Maar de software is vrij downloadbaar en daar kan je met je eigen laptop echt zelf mee aan de slag.

Hou rekening als je zelf onder de motorkap de zaken installeerd met een prijskaartje van tegenaan de 1200€ (niet echt goedkoop) voor alle materialen kdfi,sensoren,sondes, disontsteking, kabel, 3 uurtjes bijstand.

Maar dan heb je het hedendaagse neusje van de zalm van een volledig op jouw motor en door jezelf programmeerbaar injectie en ontstekingssysteem.
Zuiniger, betere powerband enz..., je kan als je dat leuk vind zelfs een economy of een sneller programma gaan instellen (wat meer voorontsteking, wat meer injectie voor koeling cilinderwanden ..., wat meer risico....)

Je kan natuurlijk de boel ook kompleet verkeerd inregelen :thumbdown: , Maar op zijn minst valt alles gedetaileerd te regelen en screenen via de lambdasonde op je PC scherm en dat is niet het geval bij onze ouwe L of LE jetronics.

Dit is qua mogelijkheden chiptuning in het kwadraat.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2009 10:50 #11 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
gvy sorry kerel, maar ik ben al zolang bezig met dit ding...
ik heb alles eruit geknipt, dus als je nog iets nodig hebt..

ik ga er dub. carbs inzetten en ik wil er eens mee gaan rijden, duurde mij allemaal telang. Ik kan dan eidenlijk eens andere velgen met banden erop gaan zetten want ook daar moet ik weer achteraan.(uitgebouwd van voren en achter dus zijkanten kloppen niet meer)..

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met spoor verbreders?

Als ik mijn wolfrace velgen omdraai hebben ze precies de juiste maten..maar ja zo mag je al helemaal niet rijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2009 12:05 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
LOL...zie dat gezicht van meneer agent al voor me.._O-
Jammer dat alle inzet van jou, maar ook van andere forumleden weinig geholpen heeft. En dat ligt niet aan de kennis van jou of van hun. Ik heb met open mond zitten lezen hoeveel sommigen afweten van de besturing van de motor, een grote pluim voor iedereen die de moeite heeft genomen Robbie te helpen... :thumbup:
Aan de andere kant ben ik blij dat je doorgaat met het aan gang krijgen van dat ding, zij het met carbs. Goed om te horen dat je van de verkoop afziet (toch?) en dat je zin krijgt om er mee te gaan rijden. Laat je niet kennen, de aanhouder wint.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

03 juli 2009 13:02 #13 door US-GT-1970
Beantwoord door US-GT-1970 in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Andere koper heeft zich pas vandaag gemeld, sorry, maar wie het eerst komt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juli 2009 20:52 #14 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
2 fast for you......heb jij die koelinlaat van een 1900 op die 2.2 gezet ? of is dit een orginele ????

Bij mij passen me dub.carbs. namelijk niet vanwege dat grote koelblok wat er bij een 2.2e zit...



dit is de mijne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juli 2009 21:42 #15 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Hoi Robbie

Als je met dubbele carburateurs wil gaan rijden moet je wel je thermostaathuis vervangen.
omdat het anders niet gaat passen zoals je al gemerkt hebt.

Dit Thermostaathuis zou je kunnen gebruiken.

Heb h'm zelf ook gebruikt, alleen heb ik er één voor een 1.9-2.0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 juli 2009 23:52 #16 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Ja de thermostaat huis moet vervangen worden en je moet een klein lek maken tussen de onderste en bovenste helft maken zodat er wat meer koelvloeistof langs de thermostaat kan vloeien de 2.2 motor heeft een slang voor dit doel, zie je eigen foto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juli 2009 09:00 #17 door Robbie
Beantwoord door Robbie in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
maar dan moet ik toch een gat maken in me blok en daar draad in tappen ? want die 1900 thermohuis zit anders gemonteerd..

Want die op die .de website is toch weer ff anders, zit die maar met 1 bout vast dan ofzo ?
Ik zal het wel verkeerd zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 juli 2009 20:15 #18 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic 2.2cih spruitstuk met carbs gezocht
Hier kan je zien:



ik heb idd een gat met M8 bij gemaakt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.