Ik ben in het bezit van een Opel gt van 1970 met een 1900 solex, waarvan het blok volledig onder handen genomen, nieuwe pakkingen, nieuwe lagers (alles), nieuwe drijfstangen, gevlakt, gehoond, nieuwe zuigerveren, nieuwe krukas, de hele meuk dus. Ben alleen er nog niet over uit of ik dit blok zal verkopen, en iets anders in doen. Het is natuurlijk mooi origineel zo, maar zit zelf te denken over een Ford Zetec 2.0i 16v + Sierra bak + Sierra Diff.
Ik zou het liefst natuurlijk een 20xe er in willen zetten, maar voor het geld van een 20xe kan ik ook het hele bovenstaande kopen maar dan van Ford. Heeft ca. 140 pk en 180 Nm. Natuurlijk een cardan maken en de steek assen doormidden halen en die van de sierra te pas maken en even naar een gespecialiseerd bedrijf gaan om ze aan elkaar te laten bakken, zodat ik zeker weet dat het sterk genoeg is (ben zelf nog niet echt ervaren met lassen dusss:p) maar wat zeggen jullie forumgenoten ervan? origineel houden, carb van nieuwe pakkingen voorzien of, blok + carb + alles wat toebehoord verkopen, en voor dat geld een nieuw blok + bak en diff kopen? weet ook niet of er uberhaupt nog vraag naar is voor zo'n gereviseerd 1900 blok + alle toebehoren, en hoeveel ik er zou voor kunnen vangen. het zou mogelijk moeten zijn om van dit geld (hopelijk) in iedrgeval de ford spullen te bemachtigen (blok +- 500, kan ik zelf wel opfrissen in de werkplaats op school, ben 2de monteur, bezig om het 1ste monteur + werkplaats manager te bemachtigen) en diff + bak + steek assen zouden ook niet echt moeilijk moeten zijn ook ong. 500 euro bij elkaar, en kan moeiteloos 250pk aan. Owh bijna vergeten mijn diff die ik nu heb is rauw en de lagers liggen aan vlarden:/ dus die moet dr ook nog komen als ik de oude glorie wil houden, deze kosten ook wel gauw een paar 100 euro neem ik aan
Iemand anders nog ideën?
Gr, Erwin
PS jemig wat een post:p moet zelf ook nog even kijken of de bak zou kunnen passen in de tunnel, ik wil hem eigenlijk niet al te veel verbouwen, maar toch wel het liefst een injectie voor het wat zuiniger maken van deze auto. en niet al te ruig qua prestaties (bij +- 150 - 175pk moet het wel ophouden, meer dan genoeg voor zo'n auto) suggesties?