motorblok

30 mrt 2008 11:04 #1 door robert38
motorblok werd gestart door robert38
:info:

Hoi hoi

Welk motorblok past er allemaal in een opel gt mogen wel wat aanpassingen aan gebeuren wie kan mij hier een antwoord op geven.

Groetjes

Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2008 11:14 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic motorblok
Volgens de donorlijst alle 19S blokken.
Maar denk dat alle gietijzeren blokken van die tijd wel passend te maken zijn. Zelfs het 2.4 blok van de Omega past erin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2008 12:18 #3 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic motorblok
Vanaf 1.6CIH t/m 2.4 CIH. Blokken zijn identiek, alleen inhoud is anders. Wil je bv een 2.2E plaatsen, moet je een extra retourleiding voor de benzine maken. Ook moet het blok beetje lager liggen i.v.m. de injectie. Je kort de originele motorsteun rubbers in, of je koopt ascona B motorsteunrubbers. Hoeveel lager de motorsteunrubbers moeten zijn, weet ik ff niet meer, maar ik geloof iets van 1 a 2 cm. Wat ook belangrijk is dat de originele GT carterpan gebruikt wordt en dat het olie aanzuigpijpje in de carterpan omgedraaid wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

30 mrt 2008 22:14 #4 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic motorblok
bij mijn weten, hebben alle inspuitmotoren een retourleiding voor de benzine nodig.
en hoe kort je motorsteunrubbers in?? , plakkie ertussen uitsnijden en weer vast lijmen??
ik heb een B ascona motor aan boord en heb de orginele GT motorsteunrubbers gebruikt. om het geheel passend te maken heb ik het scharnierpunt van de motorklepvergrendeling (rechter) verplaatst, dus iets meer naar het midden van de auto.

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2008 05:38 #5 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic motorblok
Iemand die een foto heeft van zijn of haar aanpassingen in de gt en weet iemand ook hoeveel de aandrijfas ingekort moet worden bij het gebruik van een 5 bak???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2008 08:24 #6 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic motorblok
Hallo Robert,

Een paar foto's van de aanpassingen van mijn GT staan op het forum van de opel GT club in het topic koppeling-versnellingbak en dan onder getrag 240 derde bericht, bij mij heb ik er een 2,4 van een omega in liggen met een spruitstuk van een 2,2. het rechter motorsteun heb ik iets opgehoogd ivm bijna tegen de vooras aankomen van de ontsteking's sensor, het peilstokgat moet ook achter het motorsteun geboord worden, of je kan er ook een aluminium carterpan onder zetten dan heb je daar de peilstok inzitten plus wat daarvan ook een voordeel is heb je er meer olie inzitten omdat die groter is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2008 10:21 #7 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic motorblok

origineel gepost door robert38
Iemand die een foto heeft van zijn of haar aanpassingen in de gt en weet iemand ook hoeveel de aandrijfas ingekort moet worden bij het gebruik van een 5 bak???

ingekorte aandrijfas kan ik e.v.t. regelen als je die nog niet hebt. Als je wilt kan ik achterhalen wat de lengte moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2008 10:24 #8 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic motorblok

origineel gepost door gt-tje
.
en hoe kort je motorsteunrubbers in?? , plakkie ertussen uitsnijden en weer vast lijmen??

Het onderste gedeelte is van ijzer; gewoon stuk af flexen. Maar met een ascona rubbersteun ben je meteen klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 apr 2008 17:07 #9 door edca_opelgt
Beantwoord door edca_opelgt in topic motorblok

origineel gepost door robert38
Iemand die een foto heeft van zijn of haar aanpassingen in de gt en weet iemand ook hoeveel de aandrijfas ingekort moet worden bij het gebruik van een 5 bak???

Hallo Robert,
Kijk ook eens naar het forum: motor en versnellingsbak/koppeling en versnellingsbak/aanpassen Getrag. Een en ander is daar besproken betreffende aanpassen Getrag voor een GT. Tevens vindt u er een link naar foto's van mijn Getrag-ombouw.
De lengte van de kardanas: center lasnaad naar center lasnaad moet 247,5 mm zijn. Op de foto's is het te zien maar de schuifmaat is ingesteld in inches.
Hoe ik de kardanas heb ingekort:
- De kruiskoppeling afzagen op een paar centimeter van de lasnaad.
- Met behulp van een draaibank heb ik de lasnaad waarmee de buis aan de kruiskoppeling gelast is voorzichtig weggedraaid (teneinde het cylindrisch gedeelte aan de kruiskoppeling te behouden).
- Het andere stuk van de kardan op lengte gezaagd (op 247,5mm van center lasnaad)
- Dit gedeelte moet op de kruiskoppeling komen; de lasnaad waarmee de buis is dichtgelast >binnenkant buis weggeslepen met een dremel.
- Het uiteinde waar de kruiskoppeling moet komen opgewarmd en de kruiskoppeling erin geklopt > pas op: kruiskoppeling mooi positioneren en erin kloppen.
- Wanneer u de kruiskoppeling erin klopt moet de buis warm zijn (lichtrood), best met 2 man doen...
Als de kruiskoppeling goed gemonteerd is oplassen.
Ik heb twee kardans op deze manier gedaan en het resultaat is perfect, 'k wens u evenveel succes!
Eddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.