Benzine

04 apr 2008 22:29 #1 door GT-Koos
Benzine werd gestart door GT-Koos
Vraagje ?
Welke benzine tank je voor een 2.0s motor?
95 of 98 met of zonder loodvervanger?
Grt. Koos.:question:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 apr 2008 22:33 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Hangt er volgens mij van af of je motor geschikt gemaakt is voor loodvrij (lees andere kleppen).
Zelf heb ik ook een 2.0s motor en die loopt op Euro loodvrij (95 zonder loodvervanger)

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2008 00:52 #3 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic Benzine
doe voor de veilgheid 1x 98 met lood vervanger en 4 tank beurten 95. en als je het nog veiliger wil doen 1x98+/2x95-1x98+/2x95 enz.

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 apr 2008 12:27 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Benzine

origineel gepost door Pecje
Hangt er volgens mij van af of je motor geschikt gemaakt is voor loodvrij (lees andere kleppen).
Zelf heb ik ook een 2.0s motor en die loopt op Euro loodvrij (95 zonder loodvervanger)

Andere kleppen, of andere klepzittingen (en dan alleen van de uitlaat)?
Volgens mij het laatste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2008 20:48 #5 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Benzine
Heb je enig idee welke kleppen en zittingen dat zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 apr 2008 21:45 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Benzine
Voor zover ik weet worden de zittingen van de uitlaatkleppen uitgefreesd en er vervolgens geharde of gesinterde zittingen ingeperst.
Er is vast iemand die je er meer over kan vertellen. Je kan ook eens langs gaan bij een revisiebedrijf ofzo...
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 apr 2008 14:52 #7 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic Benzine
Bedankt voor de informatie, ik ga op onderzoek uit.
Grt Koos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 21:32 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Nu schijnt mijn 2.0s motor geschikt gemaakt te zijn voor Euro loodvrij 95 (heb het even terug gezocht op mijn aankooppapieren).
Vanavond heb ik er per ongeluk Euro 98 met loodvervanger (de rode slang bij Esso) er in gegooid in plaats van de door mij gewenste Euro 98 loodvrij (de groene).
Weet iemand in hoeverre dit kwaad kan?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 21:58 #9 door gvy
Beantwoord door gvy in topic Benzine
Kwaad?

Volgens mij kan hij er alleen maar deugd van gehad hebben.
Ernstig nu

De 98 heeft een hogere klopvastheid en zal dus een betere ontbrandings controle hebben.
Alhoewel, als de auto echt geschikt is voor 95, hoeft de duurdere 98 niet. Hij zal niet gaan pingelen.

Hogere compressiemotor of turbomotoren hebben wel baat bij 98 en zullen zelfs betere prestaties leveren.


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:11 #10 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Maar, zou de loodvervanger geen kwaad kunnen voor mijn kleppen?
Er bestaat toch niet voor niets 98 met loodvervanger en 98 loodvrij? of maakt dat in mijn geval geen drol uit.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:12 #11 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Benzine
@ Patrick kan geen kwaad benzine met loodvervanger
maar met een "S" motor 95 RON tanken is geld weg gooien,
controleer je verbruik met 95 RON voor een week of 4 en dan met 98 RON, als het goed is moet je goedkoper uit zijn met 98 RON

@ Rini, beide klepzittingen worden vervangen door geharde

@ Koos, bij een "S" motor altijd 98 RON of hoger tanken

@ GT-tje, wat voor een motor heb je??

Lood vervanger in de benzine is niet noodzakelijk als je rustig rijdt, ik rij al jaren op LPG [zit geen lood vervanger in] en heb geen geharde klepzittingen, wel moet je iedere 5000 km je klep speling controleren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:18 #12 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Wat is dan wijsheid:
98 met loodvervanger tanken of 98 loodvrij. ?

(jammer dat ik niet meer bij mijn oude baas werk: hadden we altijd oude monsters van bepaalde benzine fracties: octaangetal 106 en absoluut geen gum. Knikkerden we altijd een 10-tal liter van bij een volle tank *O*)

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:24 #13 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Benzine
Ik denk dat 98 loodvrij goedkoper is dan, die met lood vervanger, kijk eens wat een flesje lood vervanger kost [is goed voor 250 l benzine] en het prijs verschil van met en zonder lood vervanger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:27 #14 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Erick,
vergeef me mijn onwetendheid, maar ik snap dan nog steeds niet waarom ik 98 met loodvervanger zou moeten tanken als de motor in principe geschikt is gemaakt voor euro loodvrij. Is 98 loodvrij dan niet voldoende?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:31 #15 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Benzine
Sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen als je geharde klep zittingen heb dan kan je gewone 98 tanken [zonder vervanger]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:33 #16 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Zijn we weer terug bij het begin: zou de tankbeurt met loodvervanger dan kwaad gehad kunnen hebben voor mijn geharde klepzettingen?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2009 22:46 #17 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Benzine

Pecje schreef : Zijn we weer terug bij het begin: zou de tankbeurt met loodvervanger dan kwaad gehad kunnen hebben voor mijn geharde klepzettingen?

2 Fast 4 U schreef : @ Patrick kan geen kwaad benzine met loodvervanger
maar met een "S" motor 95 RON tanken is geld weg gooien,
controleer je verbruik met 95 RON voor een week of 4 en dan met 98 RON, als het goed is moet je goedkoper uit zijn met 98 RON

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2009 09:41 #18 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Benzine
Erick, thanx :thumbup:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2009 15:57 #19 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Benzine
Graag gedaan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juni 2009 17:27 #20 door Kevin
Beantwoord door Kevin in topic Benzine
Mmm, nu vraag ik me toch ook af of ik loodvervanger moet toevoegen. (ik denk zelf van niet, maar voor de zekerheid)

Heb een 2.2E uit een opel rekord van 1985

Kon de verleiding niet weerstaan en heeft een donkerblauwe GT voor zichzelf gekocht :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.