vastgeroeste bouten

27 mei 2011 23:45 #1 door Alfred
vastgeroeste bouten werd gestart door Alfred
Hoi,

Wie heeft er voor mij een tip?

Ik heb nu een 2e generatie achtera en nu moet ik die oude bouten waar de schokbrekers en de stabilisator stang aanvast zitten er uit halen. Deze zijn er niet uit te slaan, WD 40 helpt niet.
Wie kan mij helpen

Alfred [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/13134=877-achteras opelgt.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2011 00:27 #2 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic vastgeroeste bouten
warm stoken met gasbrander wil wel eens helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2011 06:18 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vastgeroeste bouten
Inderdaad, flink warm stoken. En dan laten schrikken met een plens water.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2011 10:03 #4 door agété
Beantwoord door agété in topic vastgeroeste bouten
Je moet dan wel "de behuizing" van de bouten warmstoken,niet de bouten zelf.
Daarna een paar flinke klappen op de kop van de bout en direkt losdraaien.
Misschien dat je het moment van de sleutel wat kunt verlengen als je geen gebruik maakt van een luchttol.
Kijk wel uit voor het afbreken natuurlijk.
wanneer dit ook niet meer lukt,wordt het uitboren(met een hardere boor dan het staal van de bout) op een boorstelling.
De kop van de bout RECHT afzagen of slijpen,centeren en boren.
Succes!:thumbup:
Er is er bij mij nog nooit één blijven zitten.
btw,ik gebruik nooit WD-40 maar originele kruipolie.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2011 13:56 #5 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic vastgeroeste bouten
Okee,

Beste mensen bedankt voor de tips. Ga morgen direct aan de slag. Priscilla zou ik een foto mogen van jou Gt. Mooie kleur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 mei 2011 22:03 #6 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic vastgeroeste bouten

agété schreef : ........wordt het uitboren(met een hardere boor dan het staal van de bout)......


Een normale HSS boor is goed genoeg om in een bout te boren.

:exclamation: ter informatie :exclamation:
Bouten worden nooit gehard, de samenstelling van het staal zorgt voor de benodigde kwaliteit en sterkte.
:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2011 10:34 #7 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic vastgeroeste bouten
Beste mensen,

Heeft iemand een foto of plaatje van hoe de bouten er in zitten. Ziet namelijk geen kop. zitten de bouten er van de voorkant ingedraaid als zijnde een soort draadend.

Wie o Wie kan mij helpen om goed te laten zien hoe deze bouten er in zitten. Van alles gedaan, wd40, olie, warm gestookt.

[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/13366=919-achteras opelgt.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2011 11:45 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic vastgeroeste bouten
Zitten ze er wel ingedraaid, zijn ze er niet opgelast?
Als ze er zijn ingedraaid, dan zou ik persoonlijk de draad aan beide zijden dusdanig ver wegslijpen dat er een steeksleutel op gezet kan worden. Mocht je ze dan loskrijgen, dan kun je er vervolgens een stukje nieuw draadeinde inzetten.
Waarom wil je ze er eigenlijk af hebben?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2011 22:05 #9 door Berry
Beantwoord door Berry in topic vastgeroeste bouten
Ik heb mijn achteras enkele weken geleden kaal geschuurd en geschilderd. Zover als ik mij kan herinneren zijn het ingelaste draadeinden.
Misschien kan ik morgen foto's maken want ik heb de as nog niet gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2011 23:07 #10 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic vastgeroeste bouten
Beste Berry,

Zou het fijn vinden als je er een foto van kan maken. Vast bedankt. Ik denk ook dat ze ingelast zijn. Maar kan je deze uberhaupt ooit vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2011 11:43 #11 door Berry
Beantwoord door Berry in topic vastgeroeste bouten
Alfred, De draadeinden voor de schokbrekers zijn ingelast.(foto links)
De as voor de panhardstang heeft een moer aan de achterzijde. Een ringsleutel past er niet op misschien een pijpsleutel. Aan de voorzijde zit een ronde schijf met 2 vlakke kanten. Zelf gebruik ik IMAL en WD40 om roestige moeren/bouten los te krijgen.

Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2011 11:49 #12 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vastgeroeste bouten
De banden en de auto staan er mooi scherp op...:smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2011 21:11 #13 door Berry
Beantwoord door Berry in topic vastgeroeste bouten
Klopt,
Maar niet iedereen beschikt over professionele apperatuur.
Heb er wel spijt van dat ik de laatste keer geen camera heb gekocht die beter is voor macro opnames.
(nu de eerste zoon afgestudeerd is en gelijk een baan heeft kan er weer meer gespaard worden)


Overigens hebben de foto's weinig toegevoegde waarde omdat bij een as die er onderuit gehaald is de verbindingen goed te zien zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juni 2011 22:13 #14 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vastgeroeste bouten
No hard feelings hoor, Berry.
Was sarcastisch bedoeld. En ook met niet professionele apparatuur kan je mooie foto's schieten hoor. Soms een kwestie van instellingen begrijpen toepassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2011 23:48 #15 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic vastgeroeste bouten
Berry,

Zo zitten ze ook bij mij, dus kan je er niets anders van maken dan deze te gebruiken en e.v.t. het draadend even opnieuw tappen?

Is dit nog een speciale draad?

Foto komt bij mij goed over hoor, hahaha thanks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juni 2011 20:52 #16 door Berry
Beantwoord door Berry in topic vastgeroeste bouten
Ik zal morgen eens kijken of he metrische draad is.
(ga nu niet naar de garage gezien het buitje dat nu losbarst, zojuist is de automatische zekering er al uit geklapt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juni 2011 21:58 #17 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic vastgeroeste bouten
Draad is gewoon metrisch. weet allen niet de juiste maat uit mn hoofd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 juni 2011 21:59 #18 door Alfred
Beantwoord door Alfred in topic vastgeroeste bouten
Ok,

bedankt alvast voor de info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2011 20:16 #19 door Berry
Beantwoord door Berry in topic vastgeroeste bouten
Het is M10.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.