ALU deksel differentiëel achteras

20 mei 2012 20:53 #1 door Duffy
ALU deksel differentiëel achteras werd gestart door Duffy
Iemand ervaring met ALU deksel met koelribben voor de achterasdifferentiëel.
Is dit een verbetering of is dit gewoon voor het uiterlijk.

Zelf heb ik gezien dat de ALU deksels de extra bevestiging voor de remleiding niet hebben.


greetz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2012 21:09 #2 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic ALU deksel differentiëel achteras
de remleiding word toch bevestigd met een beugeltje naar 1 van de bouten van het deksel?
zie foto [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/17551=1754-achteras 1a.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2012 22:31 #3 door Jos
Beantwoord door Jos in topic ALU deksel differentiëel achteras
Aluminium deksel met koelribben geeft wel extra koeling; echter gezien het aantal pk's wat een motor van een standaard GT levert is dit niet noodzakelijk, hou het dus enkel op sier
(of je moet toevallig een getunde versie hebben van 200pk+)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 mei 2012 23:40 #4 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic ALU deksel differentiëel achteras
Nee het is een standaard 1900S motor met de weber van splendid, gereviseerde kop.

En wat de beugel beterft, dat klopt.

Er zit één beugel vast met een schroef van het deksel.
Maar er is ook nog een metalen beugeltje gelast/geponst op het deksel in het midden ongeveer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 08:13 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic ALU deksel differentiëel achteras
Deze wordt door ATZ geleverd
kan echter geen extra bevestiging ontdekken?
Bijlage:
phpXdIkJ1 (56.8 KB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 11:49 #6 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic ALU deksel differentiëel achteras
duffy kben es gaan kijken naar m'n achteras en kheb foto genomen van het deksel er zit inderdaad nog een extra clipje op zie foto
op de vorige foto zit het clipje net achter dat grassprietje (moet ook lukken hé zeg) kheb die foto ook nog es bijgevoegd met extra pijl [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/17558=1760-achteras 1a.jpg-thumb.jpg[/img] [img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/17558=1758-achteras 1b.jpg-thumb.jpg[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 19:46 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic ALU deksel differentiëel achteras
Ik denk niet dat het alu deksel technisch veel zal bijbrengen.

Ik heb hier ook nog een series 2 achteras liggen, die ik een paar jaar geleden heb opgekuist.
Ze is helaas nog niet onder de GT gemonteerd.:thumbdown:

Enerzijds omdat er eigenlijk niets mis is met mijn huidige series1 achteras en anderzijds omdat ik mijn aandacht kort daarna verlegd heb naar de restauratie van mijn lotus esprit.

Maar het komt er nog wel van.



En er zit inderdaad een beugeltje op het deksel.



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 20:31 #8 door GT TJE 1972
Beantwoord door GT TJE 1972 in topic ALU deksel differentiëel achteras
ola ma die is veel properder dan de mijne ze tis precies een nieuwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 21:39 #9 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic ALU deksel differentiëel achteras
Ja, ze ziet er zoals nieuw uit.

Maar het lijkt dat de panardstang een beetje krom is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 mei 2012 23:07 #10 door gvy
Beantwoord door gvy in topic ALU deksel differentiëel achteras
Dat lijkt niet alleen zo.
Ze IS krom.
Waarschijnlijk in het verleden verkeerd gebruikt om de auto achteruit te trekken....
Afijn. Ik kan mijn huidige gebruiken, of er eentje (verstelbaar) zelf lassen.
De steekarmen zijn in ieder geval veel beter dan mijn huidige en deze heeft een stabilisatorstang.

Anyway, voorlopig laat ik alles bij het oude. De serie 1 as is eigenlijk nog OK en ik ben stilaan (sinds de lotus) gaan inzien dat de GT , eigenlijk geen sportwagen is , maar wel een heel mooie sympathieke oldtimer en dus zo moet gereden worden.
Sindsdien ben ik minder geneigd om nog "performance" verbeteringen te willen aanbrengen.
(tja en dan zit je met een 2.2i, geventileerde schijven een getrag 5bak, gele koni's, custom RVS uitlaat, shackles....8)7)
Maar ik ben er toch wel blij mee.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.