achteras onder handen genomen

14 dec 2015 18:32 - 14 dec 2015 18:38 #1 door fredje1978
achteras onder handen genomen werd gestart door fredje1978
Enkele foto's van mijn Gt'tje. Deze keer kwam de achteras en aandrijving aan de beurt.
Het monteren ging redelijk vlot, leuk eigenlijk. Ik heb alles dubbel liggen dus alle voorbereidingen gebeuren vooraf.
Zoals jullie kunnen zien was lagering van de 'donut' er erg aan toe. De geluiden zijn heel anders met de nieuwe rubbers en lager.
Deze gebruikers zeggen dank u: tom_laan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2015 18:34 #2 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic achteras onder handen genomen
deel 2
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2015 22:21 #3 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic achteras onder handen genomen
Ziet er netjes uit! Laten stralen en poedercoaten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2015 08:58 #4 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic achteras onder handen genomen
Dank je,
Nee hoor... haakse slijper met een staalborstel erop, goed ontvetten, grondlaag en dan enkele laagjes 'felgenlack' uit het spuitbusje ;-).
Ik heb wel een licht grommend/zoemend geluid bij een bepaald toerental... Ik vermoed dat ik niks 'verkeerd' kan installeren ? Voordien had ik wel andere geluiden, maar dat is waarschijnlijk niet vreemd gezien de toestand van de tussenasrubbers ;-)...
Grtz Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2015 19:34 #5 door Kadett C 73
Beantwoord door Kadett C 73 in topic achteras onder handen genomen
Dat ziet er weer heel mooi uit! Wat wordt het volgende project?

De gelukkige bezitter van:
Opel GT 1971
Opel Kadett C 1973
Deze gebruikers zeggen dank u: fredje1978

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 dec 2015 19:40 - 15 dec 2015 19:43 #6 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic achteras onder handen genomen
Dank je,
volgend project... ik heb een wishlist van ongeveer 2400€ ;-) en dan moet hij nog een nieuw laagje lak krijgen...
Mijn prioriteit is het mechanisch gedeelte aangezien mijn GT'tje wel keihard is...
staat een nieuwe carb op, nieuwe koppeling, remmen gereviseerd, nieuwe schokdempers, ...
Als ik eruit geraak welke 'serie' mijn vooras is bestel ik alles om deze onder handen te nemen.
Grtz Fred.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2015 02:03 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic achteras onder handen genomen
Fredje,

mooi werk aan die achteras.
Toen ik mijn achteras jaren geleden onder handen nam met nieuwe kardanasrubbers, herinner ik mij ook dat het grommen van de kardanas erger was geworden , waarschijnlijk door de nieuwe hardere rubbers. Ik heb wel een ingekorte kardanas vanwege mijn 5 bak getrag en heb dit geweten aan een minder goede balancering van de herlaste achteras. Momenteel lijkt dit echter in orde. Geef het eens wat tijd.

Jij hebt blijkbaar een "kleine" motonummerplaat kunnen verkrijgen ? Ik wil al jaren de GT omzetten naar oldtimerstatuut, maar doe dit niet omdat ik nu nog een oude klene plaat heb en dan moet overschakelen naar zo een lelijke grote achterplaat.
Hebben ze bij jou zomaar aanvaard dat er een kleine plaat achterop mag komen ? Want feitelijk kan er wel een grote op.
Hoe en waar heb je dat gedaan gekregen?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2015 05:45 #8 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic achteras onder handen genomen
Hey Geert,
Bedankt voor het mooie commentaar en de tip ivm het grommen :-)
Mijn 'kleine' nummerplaat heb ik bij de keuring van Harelbeke bekomen, echter niet zonder discussie...
Een lange kon er niet tussen en dan gingen ze me een groot rechthoekig aansmeren, ik heb tussenkomst van de stationschef gevraagd en hij is de enige die een 'speciale' nummerplaat mag toekennen. Het was echt geen zicht met die grote, de helft van mijn GT'tjes kont zag je niet meer. Heel de keuring was eigenlijk één discussie... éérst over de plaats waar het chassisnummer was geklopt (was wel duidelijk vermeld op het NL APK), dan over de clamps van de leiding van de LPG installatie die nog aanwezig waren (installatie moest VOLLEDIG verwijderd worden), dan over het formaat nummerplaat, en dan heb ik van mijn kl... gemaakt omdat ze bij de remtest echt met gierende banden de GT tot stilstand lieten komen (ge kunt evengoed de hoofdremcilynder doorstampen)... Ik zou het eens proberen bij onze franstalige vrienden van de keuring in Moeskroen, daar word er minder moeilijk gedaan... ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2015 23:28 #9 door tom_laan
Beantwoord door tom_laan in topic achteras onder handen genomen
Ziet er goed uit!

Gehad:
Opel B Kadett 1.1 (Dagelijkse rijder) R.I.P.
Rekord C 4-drs 1.7 (Dagelijkse rijder) R.I.P

In bezit:
Opel GT 1.9 1973 Monza Blauw (Gerestaureerd)
Opel GT 1.9 1969 (in 1000 delen)
Opel GT 1.9 1972 USA DONOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 dec 2015 20:00 #10 door stef
Beantwoord door stef in topic achteras onder handen genomen
je moet vragen voor een ''moto'' nummerplaat , maar ze kunnen inderdaad enorm moeilijk doen in de keuring.
Soms zijn ze soepel, en andere keren zien ze dingen die dromen.

Gelukking gaad m'n vader al z'n 20 jaar wekelijk naar een keurings station , zo kent ie de regels al een beetje ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.