vibraties

04 mei 2009 21:58 #1 door gvy
vibraties werd gestart door gvy
Hoy,

Ik heb een getrag 5 bak met ingekorte kardanas.
Deze laatste is eigenlijk na het inkorten niet uitgebalanceerd.
Nu heeft mijn GT vanaf pakweg 90 km/u tot over de 120 km/u last van vibraties.
Ik heb pas de volledig versleten torque tube rubber + het bijhorende lager vervangen door een verstevigd PU exemplaar (ogts)

De kardan zit nu weer helemaal stevig vast, maar helaas is de gewaarwording van de vibraties alleen maar heviger geworden.

De vibraties zijn zeker snelheidsgerelateerd en niet motortoerental, want ook als ik bij 100km/u ontkoppel, gaan ze door, dus het komt niet van de motorbalans.

Waarschijnlijk begin ik best met het laten balanceren van de kardan (hoewel mijn vader niet echt gelooft dat dit korte stukje zulke hevige vibraties kan voortbrengen).
Maar is dit wel voldoende???
Kan het liggen aan de U koppelingen van de kardan en kan ik dat kontroleren?
Aan de voorkant zit een vaste Ukoppeling??? Aan de achterzijde is dat het stuk dat met de U bouten wordt aan elkaar gezet.

Zijn er verder te controleren onderdelen?

Tips waar ik deze kardan kan laten nazien in Belgie. Turbo's Hoet?? of MEA in Gent, anderen?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

04 mei 2009 22:35 #2 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic vibraties
Ik zou het laten ballanceren, het zijn toch behoorlijke toeren die de kardan as maakt, het zou jammer van je nieuwe onderdelen zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2009 09:36 #3 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic vibraties

gvy schreef :
Tips waar ik deze kardan kan laten nazien in Belgie.


PMR in Ronse is ook een goeie ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2009 23:24 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic vibraties

BelgianGT schreef :

gvy schreef :
Tips waar ik deze kardan kan laten nazien in Belgie.


PMR in Ronse is ook een goeie ...


Dat ziet er inderdaad een mooi uitgeruste mechanische atelier uit, alleen vind ik niet echt iets terug over het balanceren van draaiende onderdelen of assen.
Heb jij ervaring met hun?

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mei 2009 09:21 #5 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic vibraties
Hoy Geert,

PMR is het atelier waar mijn grootvader (Opel dealer) allerlei rectificaties en veranderingen liet uitvoeren (vlakken van cylinderkoppen, inzetten en slijpen van klepzittingen, krukassen en vliegwilen uitbalanceren/verlichten, enz ...). Ik heb dus onrechtstreeks ervaring met PMR maar ik weet dat ze in de tijd draaiende onderdelen ook behandelden. Wat jou specifiek probleem betreft denk ik dat ze jou kunnen helpen, en indien niet zullen ze jou wel doorverwijzen ... Even bellen misschien?

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.