uitlaatspruitstuk CIH2.2i

12 mei 2018 23:26 #1 door gvy
uitlaatspruitstuk CIH2.2i werd gestart door gvy
Hallo,

Omdat de pakking doorgeblazen is heb ik in en uitlaatspruitstuk van mijn CIH2.2 gedemonteerd.

Ik had intussen graag een probleem opgelost van 2 van de 6 bouten die doldraaien in het gietijzeren stuk. Heeft iemand een goede tip om dit op te lossen of heeft iemand dit al gedaan? Zo op het eerste zicht lijkt er niet veel mogelijkheid om het gat verder uit te boren voor inserts?

Tot nu loste ik het op met twee moeren aan de achterkant en langere bouten, maar dat is nogal priegelwerk.

Nog een vraag : is de pakking van een 2.2i hetzelfde als die van een 2.4 ?





groet

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mei 2018 23:46 #2 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic uitlaatspruitstuk CIH2.2i
Schroefdraad gaten uit oren en helicoil plaatsen of anders een draadeinde erin vast hechten dmv een las en aan de onderzijde een moer plaatsen.
Pakking van 2.4 of 2.2 zijn uitwisselbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2018 00:02 - 13 mei 2018 00:03 #3 door gvy
Beantwoord door gvy in topic uitlaatspruitstuk CIH2.2i
Bedankt.
Een las op een gietijzeren spruitstuk lukt doorgaans niet zo gemakkelijk. (Voor mij toch niet) + risico op barsten van gietijzer.
Heb jij daar ervaring mee of tips.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2018 14:19 - 13 mei 2018 14:24 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic uitlaatspruitstuk CIH2.2i
OK, opgelost (denk ik)



Ik heb uit 4mm dik materiaal een plaatje op maat gesneden. gat 7,5mm geboord, draad M8 getapt.
Vervolgens een draadeind M8 van 5cm gemaakt. Draadeind in plaatje geschroefd en een tegenmoer er op zodat het draadeind muurvast komt.
Op die manier kan ik hopelijk straks zonder probleem een M8 moer erop vastzetten., zonder dat het nodig is om bovenaan de moer met een sleutel vast te houden. ( je kan er nauwelijks bij eens gemonteerd onder de auto.)

Waarom niet met een bout gewerkt? Omdat de vorm van het spruistuk niet toelaat om langs boven een 5cm lange bout door het gat te steken.
Voor het tweede dolgedraaide gat kon dat wel : Daar heb ik eenzelfde plaatje gemaakt met een bout door die ik heb vastgelast op het plaatje en die kan er wel langsboven in en uit.

geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.