Slappe achtervering

17 dec 2011 17:28 #1 door kees.vanderlei
Slappe achtervering werd gestart door kees.vanderlei
ik heb een vraagje betreffende de achtervering van mij GT uit 1971.
Als ik in de auto rij en er zitten onevenheden in de weg dat slaat de achtervering voor mijn gevoel veel te snel in de rubbers. Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Als ik op de achterkant van de auto druk en laat de auto weer omhoog komen dan staat deze nagenoeg gelijk weer stil, voor mijn gevoel zijn de schokdemper dan goed?
De stand van de auto lijkt ook wel redelijk zie (foto)
Kan het zijn dat de veren te slap zijn? Komt dit vaker voor, of moet ik het toch zoeken in de schokdempers?
Kees


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2011 17:41 #2 door duvel
Beantwoord door duvel in topic Slappe achtervering
Zou het kunnen dat hij toch iets verlaagd is? Aan de foto te zien lijkt het mij mogelijk. Dit zou een mogelijke veklaring kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2011 18:35 #3 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic Slappe achtervering
Als je je auto achter vrij zet (krik/brug) komen je veren dan vrij? Zo ja, dat is dan ook een APK afkeurpunt. Maar meet ze dan ook even op als het kan, moet 35 cm zijn anders zijn het verlagingsveren.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2011 19:01 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Slappe achtervering
Je kan de schokbrekers uiteraard ook even controleren op lekkage. Als er sporen van olie te zien zijn is het nie goed nie.
Mooi plaatje voor een avatar trouwens....mag ik :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2011 19:03 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Slappe achtervering
Kees,
welke schokbrekers zitten er nu onder?
Ik had ooit hetzelfde probleem met de "originele" schokbrekers (Bilstein). Heb deze toen vervangen door de zwarte imitatie die de diverse leveranciers aanbieden. Probleem bleef bestaan. Deze waren veel te slap.
Toen maar rode Koni's aangeschaft en deze op 3/4 van de hardste stand gezet.
Problem solved. *O*

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2011 23:18 #6 door D.Meilof †
Beantwoord door D.Meilof † in topic Slappe achtervering
Denk ook dat de veren te laag of gebroken zijn.
Op de foto lijkt hij aardig laag, wel een mooie GT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 01:40 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Slappe achtervering

State Scarlet schreef : Als je je auto achter vrij zet (krik/brug) komen je veren dan vrij? Zo ja, dat is dan ook een APK afkeurpunt. Maar meet ze dan ook even op als het kan, moet 35 cm zijn anders zijn het verlagingsveren.


Is geen afkeurpunt bij de APK, is gewoon zoals het veersysteem in elkaar zit, voor de apk wordt deze gekeurd op een 4 kolomsbrug en dan heb je dit niet, bij een 2 koloms brug kan dat wel gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 14:50 #8 door kees.vanderlei
Beantwoord door kees.vanderlei in topic Slappe achtervering
Iedereen bedankt voor de antwoorden,
Ik weet dat de veren niet kapot zijn dus dat mag ik uitsluiten.
Tevens zijn de schokdempers niet lek.
Ik zal de veren eens opmeten en kijken of ze korter zijn dan de vermelde 35 cm.
Bedankt voor het instellen van de avatar ziet er mooi uit.
Zal er naar kijken welk type schokdempers er nu gemonteerd zijn, en anders maar over op de rode Koni’s


Wat ik mij wel afvraag zijn er veel mensen met dit zelfde gevoel? (dat de vering slap is) zijn er mensen die rijden met de originele dempers? Of heeft iedereen dit reeds aangepast?

Groet Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 15:04 #9 door Jan M
Beantwoord door Jan M in topic Slappe achtervering
Hallo Kees,

Ik begrijp dat je de GT inmiddels rijklaar hebt.
Mijn gt heeft volgens mij de originele veren en dempers.
Als je wilt kun je wel een keer langskomen om te vergelijken ( afstand is niet zo groot, en ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe jouw GT geworden is ).
Ik heb ook een brug dus dat kijkt lekker makkelijk!

Groeten,

Jan M.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 15:44 #10 door kees.vanderlei
Beantwoord door kees.vanderlei in topic Slappe achtervering
Hallo Jan,

zouden we in het voorjaar een keer kunnen doen, mijn GT staat nu in de stalling omdat ik er in de winter niet in rij en omdat hij tot zover klaar is ook niet aan werk.
Groet Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2011 15:54 #11 door Jan M
Beantwoord door Jan M in topic Slappe achtervering
Prima.

Laat maar een keer horen wanneer je ( na de winter) wilt komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2011 19:59 #12 door benny
Beantwoord door benny in topic Slappe achtervering
ik ben er bijna zeker van dat het aan de schokdempers ligt,
als je de veren korter slijpt, en degelijke schokdempers steekt, zelfs dan slaat de vering nog niet dicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.