onderleg blokje vooras

11 feb 2009 19:25 #1 door marcogt
onderleg blokje vooras werd gestart door marcogt
Hallo Allemaal,

Heeft iemand ook een tekening of schets van een onderleg blokje voor het verlagen van de vooras? zit er over te denken om zo'n blokje zelf te maken. Ik zag dat ze bij splendid parts uitverkocht zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 feb 2009 09:20 #2 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic onderleg blokje vooras
zie topic "vooras verlagen" en dan meteen op die pagina staan de foto's

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 feb 2009 18:52 #3 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic onderleg blokje vooras
Ja dat klopt ik heb de foto's gezien.
Ik ben vooral benieuwd naar de hoogte van het blokje en hoeveel het de auto verlaagd.
Ik zit zelf te denken om de voorkant met 40 mm te verlagen, hoe hoog moet ik het blokje dan maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mrt 2009 14:09 #4 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic onderleg blokje vooras
Als ik de vooras van mijn GT verlaag met het eerder genoemde onderleg blokje(plusminus 40 mm lager), ben ik dan ook een ander type schokdemper nodig?
Ben wel van plan om de huidige schokdempers te vervangen door Gele koni's. Of moet ik speciaal kortere schokdempers bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 mrt 2009 22:17 #5 door leon
Beantwoord door leon in topic onderleg blokje vooras
Hallo Marco,

Heb zelf ook gele koni's besteld, en ga hem aan voorkant na r.d.w keuring ook wat verlagen deze vraag had ik ook gesteld aan leverancier en kreeg de volgende reactie:
KONI geel sportschokbrekers, kan je maximaal 40 mm verlagen (opgave fabriek). Verder verlagen is mogelijk mits goede bumpstops gemonteerd zijn, maar de KONI fabrieksgarantie vervalt dan. Je moet dat uiteraard zelf beslissen.

Mischien heb je hier iets aan,
groeten Leon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mrt 2009 19:09 #6 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic onderleg blokje vooras
Hallo Leon,

Bedankt voor je antwoord.
Hier kan ik inderdaad wel wat mee, ik wil toch niet verder gaan dan 40 mm lager.
Ga je jouw eigen GT ook verlagen met een onderleg blokje?

Groeten Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 mrt 2009 19:41 #7 door leon
Beantwoord door leon in topic onderleg blokje vooras
Verwacht dat ik hem wat ga verlagen, weet dit nog niet
zeker motor ligt er nog niet in zal niet meer zijn als 40mm.
En denk inderdaad dat een blokje een prima optie is.
Als je een tek. hebt hoor ik het graag:yes:.


groeten Leon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2009 11:22 #8 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic onderleg blokje vooras
Ziehier een tekening :



Hope that helps ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2009 20:34 #9 door gvy
Beantwoord door gvy in topic onderleg blokje vooras
Nee Belgian GT,

da's een shackle.



Met twee van die dingen zou je ook de vooras kunnen verlagen en zelfs de spanning die opgewekt wordt als de bladveer wordt ingedrukt wegnemen, en dus verlagen en teglijk comfort verhogen.

Maar dat is niet wat Marco bedoelt.
Hij bedoelt zo een blokje dat je centraal onder de bladveer monteert, waardoor se aan de uiteinden hoger komt, of de auto dus lager.



Ik denk niet dat iemand hier al shackles heeft toegepast, want ik had er ooit een vraag over gesteld met weinig respons.
Blijkbaar kunnen er problemen zijn, dat bij inveren de rand van de shackles tegen de rand van de velg komt.....

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 mrt 2009 20:44 #10 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic onderleg blokje vooras
Hallo,

Je bent me net voor gvy
Het is inderdaad een tekening van een shackle.
Hier heb ik ook al aan zitten denken, maar op enkele andere forums lees je dat je inderdaad problemen krijgt met het aanlopen van de velgen (vooral 13 inch velgen)
Misschien is er iemand op dit forum die hier ervaring mee heeft?
Het is wel een mooie manier om je vooras te verlagen.
Het schijnt dat je met de shackles op de tekening een verlaging krijgt van zo'n 50 mm. Als je de shackles nou korter zou maken (verlagen tot 40 mm) zouden de velgen dan ook aanlopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mrt 2009 09:59 #11 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic onderleg blokje vooras
Shackles inderdaad 8)7 ... sorry.

Ik heb m'n archief verder doorzocht en vind helaas geen tekening van een onderlegblokje.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 juli 2009 19:18 #12 door opelclanermelo
Beantwoord door opelclanermelo in topic onderleg blokje vooras
heeft iemand installatie uitleg voor dat verlagings blokje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.