achteras

12 mei 2009 20:24 #1 door GT-Koos
achteras werd gestart door GT-Koos
Hallo GT gilde, weet er iemand wat de speling op de achteras mag zijn? Als ik de GT aan een zijde achter op krik hoeveel vrije slag mag het wiel aan de andere kant hebben?

En anderen vraag. Bij mijn GT is de axiale speling op de achteras aan elke kant 2 tot 3 millimeter, als ik bij de opgekrikte car aan het wiel trek en dan duw .
Is dit teveel en kun je dit bijstellen? :question::info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2009 11:48 #2 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic achteras
Hoy,

Je hebt heel waarschijnlijk een achteras van de eerste serie. De speling is niet bij te stellen. De aandrijfassen zijn geborgd door een clipsveertje en die veertjes slijten met als gevolg dat het wiel met aandrijfas en al eruit kan vliegen. Je kan de clipjes vervangen maar meestal zijn de aandrijfassen ook aangetast. De oplossing is vervangen door een achteras van de tweede serie (Kadett C City bvb).

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 mei 2009 15:30 #3 door GT-Koos
Beantwoord door GT-Koos in topic achteras
Hoi Philippe,
Bedankt voor de reactie.
Wat je zegt over die klips kun je daar bij als je het deksel van het kardan af draait of moet je de hele zwikkie uit elkaar halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.