vooras

08 dec 2009 21:34 #1 door benny
vooras werd gestart door benny
ik zit met een probleem op mijn vooras,op de bovenste bewegende driehoek zit speling als ik hem naar voor en achter beweeg, ik heb al een nieuwe lange bout gestoken, het probleem zit in het gat waar de as doorgaat, het is uitgesleten, is volgens mij niet te herstellen , het is moeilijk om rechtdoor te rijden ,iemand een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2009 22:52 #2 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic vooras
Ik denk dat je een nieuwe bus erin moet doen, en ook gelijk de andere kant

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2009 23:02 #3 door benny
Beantwoord door benny in topic vooras
hoe een nieuwe bus??? het zit in de vooras gelast, hoe krijg je die er uit ? en waar kan ik dan zo een bus kopen nog nergens gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 dec 2009 23:05 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic vooras
Benny,

Hoe zit die speling juist ?
In de langsrichting van je nieuwe lange bout (dus feitelijk van voor naar achter tov de auto) of haaks op je nieuwe bout?

Hieronder een foto van mijn bovenste driehoek.



Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2009 21:09 #5 door benny
Beantwoord door benny in topic vooras
de speling zit tussen de 2 oem spacers in, eigenlijk in de as zelf, de bus is er in gelast, de bus is uitgesleten (ovaal geworden) ik had al een nieuwe lange bout gestoken zonder resultaat,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2009 22:13 #6 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic vooras
Ik heb hetzelfde probleem bij een vooras, ook dat de buis als het ware ovaal is uitgesleten, wat is hiervoor een goede oplossing?
Misschien de buis iets inkorten en dan een conische bus ertussen plaatsen of zo?
Iemand dit al eerder opgelost, meestal zit de bout gewoon vastgerot, maar zit hij dat niet is dit volgens mij wel vaker voorkomend.

Oplossingen zijn welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2009 22:21 #7 door gvy
Beantwoord door gvy in topic vooras
Tja,

Maar met de moer en de lange bout trek je toch de A arm " dicht" totdat de 2 spacers aansluiten tegen de ingelaste bus?

Om mijn totaal foute caster aan de linker zijde goed te krijgen heb ik zelfs de A arm in mijn werkbank iets verder opengeduwd en de ingelaste bus iets afgevijld zodat ik aan 1 kant een zelfgemaakte superbrede spacer kon monteren en aan de andere kant helemaal geen spacer.
Alleen op die manier kwam mijn caster ook links zoals het hoorde.

En ook hier zit alles netjes , zonder speling.



Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 dec 2009 22:40 #8 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic vooras
Het aandraaien gaf wel wat, maar niet het gewenste resultaat.
Door die brede spacer krijg ik nu juist wel een idee om een bus te laten draaien die gedeeltelijk over de buitenkant van van de buis gaat en aan de ander kant de diameter van de bout heeft.
Kan deze ook gelijk de spacers vervangen die er nu op zitten, moet ik alleen wel even meten wat de juiste breedte van de spacers moet zijn om gelijk camber enz te stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.