vooras verlagen

23 mrt 2008 20:30 #1 door leon
vooras verlagen werd gestart door leon
Hallo gt mensen,

Wil de neus van de gt wat lager over het asfalt laten
razen, hoe is het resultaat als er 1van de 3 bladveren gaat vervallen?
Hoeveel cm zakt hij dan ongeveer?
Zijn er nog andere oplossingen of gewoon een bladveer bij
splendidparts of suselbeek:question:

Groeten Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 mrt 2008 20:59 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic vooras verlagen
ik heb speciale 2 blads sportveren. Als je er een van de drie bladveren weghaald, wordt ie te slap. Dan kun je net zo goed een 2 blads veer van een kadett b pakken. Die heb ik geloof ik nog wel een liggen, maar zoals gezegd, dan is ie te slap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 mrt 2008 21:40 #3 door leon
Beantwoord door leon in topic vooras verlagen
hoi blauwmarc,

Bedankt voor je snelle reactie, als het resultaat niet best is zal ik toch voor een nieuwe moeten gaan.

Groeten Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 mrt 2008 11:09 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vooras verlagen
Ik heb ooit eens iemand gezien die zijn spiraalveren had ingekort...hij vond het vreemd dat zijn wielen de wielkasten raakten als ie door een put reed.
Uiteraard is dit niet zomaar mogelijk, en dat geld ook voor bladveren.
Je kan er wel één van tussenhalen, maar dan word de boel inderdaad te slap.
Ik zie dat verlagingsveren bij Splendid 209 euro kosten, bij Suselbeek is de prijs op aanvraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 mrt 2008 18:36 #5 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic vooras verlagen
Ze hebben ook verlagingsblokken voor tussen de bladveer te zetten in het midden van de vooras zit een gat waar je deze kan bevestigen de bladveer word dan in het midden naar beneden geduwd waardoor de vering aan de buiten kant lager word.

ik weet dat ze deze bij splendid en bij suselbeek hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 mrt 2008 19:49 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vooras verlagen
Ow...das nieuw voor me...zo leer je nog eens wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 mrt 2008 22:16 #7 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic vooras verlagen
hier een foto van het verlagingsblok



Greetzzz,

robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2008 16:17 #8 door opelstof
Beantwoord door opelstof in topic vooras verlagen
Hoeveel verlaag je de auto met dit blok? De veer karakteristiek verandert hierdoor, de auto wordt waarschijnlijk stugger, is dat goed merkbaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2008 16:57 #9 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic vooras verlagen
Ze zijn te krijgen in 2 +/- maten 30/35 mm en 40/45 mm en ja de wagen word stugger en dat isredelijk tot goed merkbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2008 18:18 #10 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic vooras verlagen
En vind je dat stuggere een verbetering als praat over het weggedrag van de GT?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2008 19:27 #11 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic vooras verlagen
ja de wegligging vind ik persoonlijk een stuk beter maar de gt waar dit onder zit is niet meeer in mijn bezit maar de gt die ik nu aan het restaureren ben daar maak ik het verlagingsblok zelf voor en dit zal een proef worden om de wagen zo rond de 60 tot 70 mm te verlagen op de vooras.

Greetzzz

Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 mrt 2008 20:17 #12 door leon
Beantwoord door leon in topic vooras verlagen
Het blok lijkt me een zeer goede oplossing zeker omdat de prijs (50,-) dus een stuk lager ligt als een
andere bladveer bedankt voor de tip.

Groeten leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 juni 2008 00:39 #13 door gvy
Beantwoord door gvy in topic vooras verlagen
Hoy,


Heeft hier iemand ervaring met de zogenaamde shackles om de vooras van een GT te verlagen.

Blijkbaar gaat ie hiermee zo'n 5cm naar beneden.
Enerzijds lees ik dat het , het wringen van de bladveer bij het doorveren tegengaat, wat een goede invloed zou hebben.
De wagen zou ondanks de verlaging dus zeker niet stug worden , integendeel.
Anderzijds lees ik , dat de velg veel te dicht bij de rand van de schackle komt te zitten en dat het dus helemaal niet aangewezen is.

Ik weet het niet....

Hieronder foto's om aan te duiden waarover ik het heb.



http://home. deds.nl/~olafspoolder/Verlagingsblok/shackles4.jpg






groeten
Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 aug 2008 19:49 #14 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic vooras verlagen
hoi blauwmarc,

ik las dat je een 2 blads sportveer er onder hebt.
hoe bevalt dat en hoeveel verlaging krijg je erdoor.
ik moet wat nieuws eronder hebben want mijn bladveer is met de laatste kilometers bezig

pieter

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 aug 2008 22:50 #15 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic vooras verlagen

Origineel gepost door gt-tje
hoi blauwmarc,

ik las dat je een 2 blads sportveer er onder hebt.
hoe bevalt dat en hoeveel verlaging krijg je erdoor.
ik moet wat nieuws eronder hebben want mijn bladveer is met de laatste kilometers bezig

pieter

Hallo Pieter,

ik heb onder m'n oranje GT een 2 bladsveer die 6 cm verlaagt. De blauwe heeft ook een 2blads die zover ik weet 5 cm (2")verlaagt. Deze komt van de Opel GT Source uit Californië, en is persoonlijk als handbagage door Gil Wesson meegenomen, samen met nog een 2e veer voor een vriend. Deze 2e veer was weer anders, minder als 5 cm. (Hans, als je dit leest, hoeveel was het nou precies?) De veer van de oranje GT heb ik ooit 2e hands gekocht bij Klaus Priewe, een bekende in de duitse GT scene. Deze klaus Priewe heeft zelf ook veel dingen ontworpen en verkocht, zoals het "wattgestänge". Hij had trouwens ook een machtig mooie blauwe GT met vleugeldeuren en 16V moter. Helaas had Klaus teveel Red bull gedronken en is een bocht uitgevlogen. GT total loss.
Wat betreft wegligging, duidelijk beter als origineel, vooral in combinatie met Koni's. (oranje GT heeft gele koni's, de blauwe heeft rode koni's) De oranje GT heeft toch nog redelijk comfort, maar is tevens een kart in de bochten. Je hebt nauwelijks last van een karosserie die gaat hellen in de bochten, tenminste, naar mijn gevoel en ervaring. De achteras heb ik niet verlaagd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.