- Berichten: 724
- Ontvangen bedankjes 0
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
State Scarlet schreef : Nou, de aanlopende handrem was volgens mij geen probleem dat werd alleen opgemerkt. Heb hem thuis ook op een 2 koloms brug staan, waar ik de wielen overigens gewoon kon draaien, dus de handrem kwam niet echt aan.
Neem aan dat je met 4 kolommen een brug bedoeld waar je gewoon oprijd? Dan zou je inderdaad nooit loskomende veren constateren, ze doen net alsof ik in San Francisco wegen zou gaan springen. Is dat een harde eis overigens?
Ze zullen bij zo een brug sowieso wat steunen er onder plaatsen om zoiets te controleren, dus dan ben je net zo ver.
Bij een 4 koloms brug(waar je dus zo oprijdt) zet men een assteun onder de as en laat men de brug iets zakken, zo komen de wielen vrij maar hangt de as dus niet los, zoals bij een 2koloms wel t geval is.
De verdere afkeurpunten:
1) Chassisnummer niet goed leesbaar (al verholpen met wat thinner en een kleine priem)
2) balkje dat doorloopt in de linkerwielkas (voor) had een gaatje =tot een bepaalde grootte is dat geen afkeur! verdient wel aandacht!
3) massa probleem rechterkoplamp (valt niet mooi in het slot soms, daardoor maar half half contact)
Laat de koplamp gewoon open staan tijdens keuren, kantelen is geen noodzaak, hoeft dus niet
4) groot licht/richtingaanwijzer, die bleef bij het opzetten bij de keuring zover in het stuur steken dat je nog niet eens kon sturen meer. Moet op 1 of andere manier weer terug in originele stand worden gezet.
Veert nomaal terug in de normale stand, misschien is deze gebroken, wil wel eens gebeuren
5) splitpennetje rechtsvoor bij het wiel
snel gedaan
6) Een mogelijk gaatje ergens in de knalpijp (dacht men te horen, dus even nalopen met het lasapparaat)
Motor laten draaien en met een doek oid de uitlaat aan het eind dichtduwen, kijken waar hij dan blaast
7) er mistte een ijzer geval (ik ben de technische naam alweer vergeten) die de kabel van de handrem vastzet waar hij inhangt.
Waar? bij de trommel ingang of aan de handremgreep zelf, weet niet precies wat je bedoelt
kleine beschadiging remslang rechtsvoor (al nieuwe gehaald voor beide zijdes bij C&C parts Baarlo, makkelijk zo'n remspecialist in de gemeente, die ook nog eens 30% korting vergeeft aan ons)
9) De loskomende veren dus als laatste punt=reeds beschreven
Op punt 1 zou hij eigenlijk de wagen al moeten buiten rijden, maar omdat we er met 5 auto's nu komen, kennen ze ons daar redelijk. De keuring dus zover mogelijk afgemaakt, zodat we bij de volgende keer alleen even maar de checklist hoeven te controleren en nog de rem/rijtest en stand verlichting oa.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
GTvirus schreef : Ik heb wat toevoegingen geplaatst, lees je quote even door!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.