Remschijven upgrade van 238 naar 246

22 nov 2011 18:28 #1 door Duffy
Remschijven upgrade van 238 naar 246 werd gestart door Duffy
Hallo iedereen,

zou het kunnen kloppen dat ik van de stofkap (die zich achter de remschijf bevindt) een stukje moet afslijpen om de nieuwe remklauwen van splendid te kunnen monteren?

Hiermee bedoel ik dat ik bij het monteren van deze set, de remklauw niet ver genoeg geduwd krijg om deze vast te kunnen zetten.
Ook stoot ik op een probleem om de originele slanghouder voor de flexibele remslangen te gebruiken, deze zit bij de oude remklauw geklemd dmv de bevestigingsbouten van deze remklauw, maar bij de nieuwe zit deze in de weg.

Of hoort hier nog een andere kit bij ?

mvg.

Duffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2011 21:56 #2 door agété
Beantwoord door agété in topic Remschijven upgrade van 238 naar 246
Je hebt het over een "upgrade" van 238 naar 246.Ik kan me zo voorstellen -omdat je grotere schijven hebt- je idd wat aanpassingen moet toepassen,je schijven zijn groter,de klauwen dus ook en dus waarschijnlijk ook anders.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 nov 2011 22:24 #3 door leon
Beantwoord door leon in topic Remschijven upgrade van 238 naar 246
Hoi Duffy,

Heb destijds ook andere (gebruikte) schijven en klauwen gemonteerd van het type Rekord2.2 weet niet of je dezelfde hebt maar dat probleem had ik ook dus maar een stukje uit de stofplaat weggeslepen.
Ook waren de standaard bouten om de klauwen te monteren iets te kort.
Zie voor meer info. onderste afbeelding in deze link members.home.nl/opelgt.targa/vooras.html
gr. Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2011 00:01 #4 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Remschijven upgrade van 238 naar 246
Ik rijdt zelf ook met de 2.2 schijven en klauwen en moest ook wat kleine aanpassingen doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2011 10:53 #5 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Remschijven upgrade van 238 naar 246
Hoi,

Ik heb die schijven ( splendit parts ) er ook op zitten geventileerde versie . :thumbup:
Heb 5 mm van de naaf af moeten draaien omdat de remklauw anders niet vrijliep van de naaf en inderdaad stukje uit blik weggeknipt.

Weet het niet zeker meer maar volgens mij ook andere flex remslangen ( langer ) mee laten komen en gemonteerd

Als je met 13 inch wielen rijd moet je ook spoorverbreders hebben.
Ben zelf aan het prutsen geweest om alles gereed te krijgen, ergste was nog dat ik ze links en rechts verwisseld had dan zijn ze niet goed te ontluchten !! en moet je meer van je naaf afdraaien.

Remt echt veel beter zo.

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 nov 2011 20:08 #6 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Remschijven upgrade van 238 naar 246
Bedankt voor de info.

Nu weet ik tenminste dat ik iets van de stofkap moet doen.
Eerst wilde ik voor de geventileerde 238 race schijven gaan, maar omdat ze hier in België op de autokeuring vervelend doen, heb ik maar besloten om voor de 246 van de rekord te gaan.
Dit valt voor hun niet op.
Maar als er gaatjes in staan worden ze gek.

Was het maar zoals in Duitsland->tuv attest en alles ok.

mvg

Dufffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 nov 2011 17:42 #7 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Remschijven upgrade van 238 naar 246
Ik heb een stukje van de stofplaat gedaan en ze passen perfect nu.
Het zijn wel niet de geventileerde schijven van splendid, maar wel de 246 schijven met rempompen.
Ik heb hierdoor ook nog een stukje van de beugel moeten doen, waarmee de flexibele remleiding vastzit.
Nu moet ik alleen nog eens kijken hoe ik van de flexibel naar de rempomp ga, omdat deze met de nieuwe rempompen een stuk dichter tegen elkaar zitten.

Hier iemand ervaring mee.

Upgradeset bestaat uit:

246 schijven
246 rempompen + blokken
volledig set remleidingen incl flexibels en klemmen

dit alles van splendid

Ik vermoed dat het van een rekord of manta 2.0L komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.