Rempedaal afdichting

15 jan 2012 14:31 #1 door Duffy
Rempedaal afdichting werd gestart door Duffy
Ik heb gisteren de nieuwe rempedaaldichting gestoken na de remupdate met name de nieuwe remkrachtbegrenzer en rempomp van splendid.
Maar nu stel ik vast dat deze nog niet volledig afdicht rond de ijzerenstang van het rempedaal.
Is dit normaal of zijn deze dichtingen niet 100%, of de remstang op een of andere manier afgesleten ? Wie heeft hier een oplossing voor ? Zie voorbeeld.
Ik heb de dichting al in verschillende posities gedraait, maar er blijft een kleine speling tussen dichting en stang (+/- 2mm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 jan 2012 22:59 #2 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Rempedaal afdichting
Weet uit het grijze verleden dat het rubber inderdaad niet
kompleet afdicht
Heb echter nooit iets gemerkt dat dit nadelig is
Om de juiste positie te bepalen kun je de remstang
het best monteren waarna je in de ronding kunt zien hoe het rubber gemonteerd dient te worden

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 jan 2012 18:36 #3 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Rempedaal afdichting
-> had ik al gedaan jos.

bedankt valvast voor de hint.

Ik heb tevens ook het rubberen slangetje vervangen dat van het remoliereservoir naar de rempomp gaat vervangen door een rubberen benzine leiding omdat ik het origineel niet kon vinden.

mvg Duffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 jan 2012 21:23 #4 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Rempedaal afdichting
Ik heb de afdichting vorig jaar ook vervangen. Kan me niet herinneren dat er zoveel speling tussen de stang en het rubber zat. Zeker geen 2 mm.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 jan 2012 21:56 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Rempedaal afdichting

Duffy schreef : - ik heb tevens het rubberen slangetje vervangen dat van het remoliereservoir naar de rempomp gaat vervangen door een rubberen benzine leiding omdat ik het origineel niet kon vinden.

mvg Duffy


Lijkt me niet zo verstandig. Kan dat materiaal wel tegen remolie?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2012 11:13 #6 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Rempedaal afdichting
Waterslang is niet geschikt, echter rubberen benzineleiding is bestand tegen remolie

voor meer info over remvloeistof zie de volgende link

www.nulon.nl/downloads/FS/Remolie.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2012 16:54 #7 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Rempedaal afdichting
mooie verwijzing naar de site van de remolie, weer wat bijgeleerd.

Ik ga er weer nieuwe DOT3 remolie in kappen, omdat de vorige toch vervuild was. Dit was te zien in de glazen bokaal-> zwarte aanslag op de bodem. Dit was niet te zien bij het aftappen.
Zeker voor onzeker spelen bij die nieuwe remleidingen en pompen.

mvg Duffy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2012 15:36 #8 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Rempedaal afdichting
wil je het helemaal goed doen kun je remvloeistof op siliconenbasis nemen. Is wel wat duurder maar dan heb je ook wat.
Is niet agressief, niet hygroskopisch en gaat een leven lang mee

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2012 20:39 #9 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Rempedaal afdichting
Je hoort niet zoveel meer op het gebied van de siliconenremvloeistof. Dat heeft een reden en wel dat er lucht wordt opgenomen door de vloeistof. Vooral als er grote hoogteverschillen (dus luchtdrukverschillen) in het spel zijn, wordt de vloeistof sponzig. Het tweede probleem is dat de vloeistof meer samendrukbaar is dan de gebruikelijke remvloeistof. Bovendien kan er vrij water in het systeem ontstaan en dat is absoluut uit den boze omdat water bevriest en kookt. Het is daarom maar goed dat ‘gewone’ remvloeistof hygroscopisch is, dan ontstaat er in geen geval vrij water.

Als er een topkwaliteit (verse!) remvloeistof wordt gebruikt, die om het jaar of de twee jaar wordt ververst, mag er geen roestvorming van betekenis optreden.

Er zijn dus zwaarwegende nadelen vastgesteld. Het wordt bovendien niet aangeraden om op siliconenvloeistof over te schakelen. Alle onderdelen van het remsysteem zijn voor het gebruik van conventionele remvloeistoffen ontworpen.


Siliconenremvloeistof hoort thuis in de DOT5 klasse. De standaard remvloeistoffen worden ingedeeld in de DOT3, DOT4 of DOT5.1 klasse. Deze vloeistoffen zijn geelachtig van kleur, de siliconenvloeistof is paars. Gebruik remvloeistof van de voorgeschreven DOT aanduiding uit een nieuwe, gesloten verpakking.

Wellicht is het nuttig er op te wijzen dat de siliconenvloeistof niet reageert met gewone remvloeistof, ze mengen echter niet en blijven dus apart bestaan in hoekjes en gaatjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2012 22:01 #10 door Jos
Beantwoord door Jos in topic Rempedaal afdichting
rij al jaren met deze remvloeistof in de Westfield tot volle tevredenheid, remdruk is gelijk aan de conversionele remolie
Het spul blijft mooi helder en is er dus geen sprake van corrosie, het is maar waar je voor kiest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 jan 2012 21:36 #11 door Duffy
Beantwoord door Duffy in topic Rempedaal afdichting
Ik heb er EUROL DOT 4 LV in gedaan, deze zou overeen komen met de ATE DOT 4 SL van splendidparts.
Komt van een plaatselijke autoshop, dus geen verzendkosten.

Heel het systeem ontlucht.

De kleur van de vloeistof is geel met een heel lichtgroene schijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.