Gisteren had ik in de planning om rondom nieuwe remblokken te vervangen.Er stond nog wel een streep of 2 op maar voor de APK in december wilde ik het gewoon vast goed hebben.Nu heb ik rondom dus schijven en klauwen die op de Kadett en Vectra zaten dus blokken krijgen is geen probleem,die lagen in "mijn" dorpsgarage gewoon op voorraad.De schijven waren ook nog dik genoeg(12,3mm)en netjes glad zonder groeven dus daar hoefde ik ook niks aan te doen,ochtendje werk dacht ik,ware het niet dat bij de eerste klauw die ik eraf haalde ik 1 cupje niet naar binnengeknepen kreeg,hij zat muurvast.Er zat een behoorlijk roestkraagje in de weg.Het cupje eruit geperst en netjes schoongeschuurd alsook de remklauw van binnen boven de afdichtingsring.Hier zat ook een koeklaagje op die ik eerst weggekrabt heb en daarna met fijn schuurpapier ook heb gladgemaakt zonder de afdichtingsring in de klauw te beschadigen.Hij was weer gangbaar.Het hele zakie weer inelkaargezet.Toen rechtsvoor...de geschiedenis herhaalde zich weer! Rare is dat de GT voor dit alles gewoon "redelijk" goed remde en niet naar links of naar rechts trok.Maar toch...
's middags de achterremmen gedaan eigenlijk zonder problemen.Aan 1 kant nog een beschermingsrubbertje vervangen maar voor de rest niks bijzonders.Gelijk nog even 4 nieuwe bougies erin gedraaid,alle olie ververst+filters,werd ookweer een keer tijd.Proefritje gemaakt en ik merkte gelijk dat-ie beter remde
doordat hij aan 2 kanten goed aangedrukt werd.Ik wil maar even zeggen dat de remslijtage erin sluipt zonder dat je er erg in hebt en zogenaamde periodieke controle niet overbodig is.
(gelukkig kan ik het allemaal zelf,moet je eens voorstellen wat het kost om het te laten doen!)
Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had