remmen

23 juli 2012 16:47 #1 door TOBIAS
remmen werd gestart door TOBIAS
gister even bezig geweest met de GT, heb de remolie vervangen voor nieuwe aangezien de auto niet erg goed remde en er lucht in de leidingen zat.

nu is alles vervangen maar ik merk dat de GT alleen remt als je het pedaal helemaal naar de bodem trapt, ook bouwt hij geen druk op (hoe vaak ik hem indruk)

heb de remklauwen en trommels gecontroleerd dit lijkt allemaal goed,

iemand een idee wat dit kan zijn?

m.v.g.

Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2012 19:07 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic remmen
Kapotte hoofdremcilinder of rembekrachtiger?
Checken rembekrachtiger: motor uit. Pedaal een paar keer intrappen en vervolgens ingetrapt houden. Motor starten met ingetrapt pedaal. Als de servo goed werkt zal het pedaal verder zakken. Zo niet vacuumleiding, check valve en aansluitingen bij het spruitstuk controleren. Zijn deze allen goed en het pedaal zakt daarna nog steeds niet, dan kan het zijn dat de rembekrachtiger kaduuk is. De enige optie is deze te vervangen.
Revisiesetjes voor de hoofdremcilinder kun je bij de diverse leveranciers kopen.
Erwin, surf even naar www.bol.com en schaf deze Opel GT Manual aan. Daar zul je geen spijt van krijgen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 juli 2012 23:55 #3 door Jos
Beantwoord door Jos in topic remmen
hoofdremcylinder is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak;
een plunjer blijft hangen of de veer die de twee plunjers scheidt is gebroken of weggevreten
reviseren of beter nog vervangen want meestal is de cylinderwand dusdanig aangetast dat de laatste optie eigenlijk alleen maar van toepassing is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juli 2012 21:21 #4 door TOBIAS
Beantwoord door TOBIAS in topic remmen
bedankt voor de tips,

heb vanavond even gekeken maar het lijkt er op dat de hoofdremcilinder heel is,

wel viel mij op dat het slangetje van het reservoir naar de cilinder er zo tussen zit (geen slangen klemmen)

heb het idee dat dit misschien de oorzaak kan zijn (als motor even gelopen heeft hoor je gesis trap je het rempedaal in dan is het over)

word vervolgd :cool:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 juli 2012 23:51 #5 door Jos
Beantwoord door Jos in topic remmen
het gesis wat je hoort wordt veroorzaakt door de remdrukbekrachtiging, er zal ergens een lek in het vacuumsyeem zitten
zoals Pecje al aangaf het rempedaal intrappen als je start
door de onderdruk zal dit normaal naar beneden zakken
denk dat er toch iets mis zal zijn in de servo:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juli 2012 07:43 #6 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic remmen
Ik heb ooit ook hetzelfde probleem gehad (sissend geluid).
Het bleek dat de o-ring tussen de aansluiting van de vacuumslang en de rembekrachtiger vergaan was. Deze aansluiting op de rembekrachtiger is een bajonetsluiting. Effe tegen duwen, slagje draaien en hij komt er zo uit. Zie je gelijk of de o-ring versleten/kapot is. Vanzelfsprekend ook de leiding zelf nalopen op scheuren en op slechte slangenklemmen / aansluitingen, ook bij de carb zelf.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juli 2012 23:55 #7 door TOBIAS
Beantwoord door TOBIAS in topic remmen
heb na veel gepruts 2 slangen klemmen op de slang gekregen die van het reservoir naar de hoofdrem cilinder loopt en het systeem bouwt al meer druk op... merk alleen wel dat als je druk op het rempedaal houd deze langzaam terugloopt
zal dus nog ergens een klein lek zitten

van de week (bij mooi weer) de rest nog even nalopen misschien vinden we dat dan ook nog

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.