remklauwen

24 juni 2008 16:24 #1 door robert38
remklauwen werd gestart door robert38
hoi hoi

ben al enige tijd bezig om de remklauwen van mijn gt gangbaar te maken maar helaas dit wil nog steeds niet lukken heeft iemand een oplossing of een idee

groetjes Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 17:27 #2 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic remklauwen
Wat is er mis mee? Zitten de zuigers vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 18:13 #3 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic remklauwen
de zuigers zitten muurvast :grind: en bij de andere zit gewoon echt alles vast hopelijk kan iemand mij verder helpen of weet iemand een andere optie

groetjes robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 18:34 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic remklauwen
Bij mij zaten ook een keer enkele zuigers vast.
Eén heb ik er met geweld uit gehaald en was toen niet meer bruikbaar. Op de sloop een andere klauw gehaald en deze open geslepen en de zuiger er zonder beschadigingen uitgehaald.
De andere kreeg ik los door er perslucht op te zetten.
Dit resulteerde in twee gebroken nagels (in de FSM staat ook deze optie beschreven en gewaarschuwd voor de vingers, maar dat las ik pas later :dork: ).
Wat je ook kan doen is de klauw terug op de leidingen aansluiten en iemand voorzichtig de rem in laten trappen. Als ie er dan een heel eindje uit is kan je misschien de rest met de hand doen....succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 20:02 #5 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic remklauwen
heb echt alles al geprobeerd er heeft zelfs al 18 bar perslucht opgestaan maar geen beweging in te krijgen:grind:

dus denk dat ik maar opzoek ga naar andere of als ze er nog zijn nieuwe of is het ook mogelijk om van een andere opel of auto remklauwen te monteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 20:41 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic remklauwen
De Remklauw die ik op de sloop vond was van een Kadett C City. Bij Splendid heb je een gebruikte voor 109 (als je de oude inlevert) of 139 (als je niets inlevert).
Bij Suselbeek 136 bij inleveren van een oude, of 186 zonder inlevering...:crazy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 21:52 #7 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic remklauwen
Al eens geprobeerd met W40 kruipolie, van de buiten en binnen kant inspuiten, een dag of twee-drie [of nog langer] laten inwerken, en elke dag opnieuw inspuiten en voor zichtig op de zuiger kloppen, en dan weer eens met perslucht proberen, en zoals Rini zegt:
schaapt het niet dan blaat het niet :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

24 juni 2008 21:54 #8 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic remklauwen
ja ik kan het nog wel eens gaan proberen maar ik heb de hoop bijna opgegeven
heb nog 2 maanden dan gaat de vooras er weer onder en wil dan wel remmen erop hebben ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2008 10:43 #9 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic remklauwen
nou zou gewoon meteen voor rekord 2.2 remklauwen gaan en dan met geventileerde schijven erbij..
Laatst nog een setje op marktplaats gekocht voor 50 euries maar meestal zitten die rond de 100 euro.

Als je het toch moet vervangen remt dit echt 10 keer beter dan de orginele

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2008 16:12 #10 door robert38
Beantwoord door robert38 in topic remklauwen
past dit gewoon 1 op 1 of moeten er dan aanpassingen gemaakt worden???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2008 21:54 #11 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic remklauwen
volgens mij passen ze gewoon. Ik heb ze ook. Je moet wel remslangetjes van een Corsa a of b nemen. En als je 13"alu velgen hebt heb je het risico dat de klauwen tegen de velgrand komen. ( rand is dikker dan een 13"staalvelg)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 juni 2008 22:13 #12 door gvy
Beantwoord door gvy in topic remklauwen
Hoy,

Bij mij zitten er ook remklauwen en geventileerde schijven van een rekord 2.2 onder.

Voor zover ik mij herinner heb ik alleen de beschermingsplaat die achter de remschijf zit, wat moeten bijsnijden om de klauw te kunnen monteren. Maar dat is een eenvoudige aanpassing.

De rest paste gewoon.
Ik heb de remslangen die samen met de klauwen gedemonteerd waren kunnen herbruiken.

Bij mij zitten er vooraan 13"x 5.5 alu velgen op.
Ze zitten wel een stuk meer naar buiten dan de originele GT velgen.
Ze staan ongeveer gelijk(ietsje naar binnen) met de wielkastrand.
Deze velgen passen welliswaar ook over de remklauw (als ik de spoorverbreder ertussenuit haal.)
Ik durf hier niet voor alle 13" velgen te spreken.


Geert

PS : als je foto's wil, parkeer ik hem even over de put.
Je roept maar.

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 22:50 #13 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic remklauwen
Ik kreeg nog een tip van een kennis om zuigers los te krijgen : een vetnippel op de remklauw te draaien en hem vervolgens met een vetpomp net zolang vol te pompen met vet tot de zuiger eruit komt, hierbij ook uit kijken voor je vingers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 22:21 #14 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic remklauwen
:exclamation: Wel daarna grondig schoon maken :exclamation: Er mogen geen vet resten zijn :exclamation:, daar kunnen de rubber afdichtings ringen niet tegen :exclamation:


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2010 14:54 #15 door john
Beantwoord door john in topic remklauwen
ik heb ook zelfde probleem,kheb met 12 bar geprobeerd en morgen met 32 :p,als hem dan nie losschiet haal ik misschien het verte rekord ( pun intented) remklauw schieten *O*:dork:

weet iemand nog een idee? ik heb iets gehoord van druk op zetten en uitdraaien ?

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 juli 2010 21:01 #16 door marcogt
Beantwoord door marcogt in topic remklauwen
Hallo Allemaal,

Het is mij een keer gelukt om de remklauw weer gangbaar te maken met een bankschroef. Hierbij heb ik de zuiger ingespoten met een kruipolie (wel slecht voor de rubbers) hierbij heb ik de zuiger naar binnen gedrukt met de bankschroef. De zuiger hoeft maar een klein beetje naar binnen om weer gangbaar gemaakt te worden. Hierna moet je wel een revisie setje rubbers kopen. (bij bijv brezan).
Misschien heb je er iets aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.