verschil in remkracht van de trommelremmen

27 juni 2008 10:10 #1 door duvel
Ik heb gister langs geweest bij de automobielinspectie (APK)
Zij ontdekten een groot verschil in de remkracht van de trommelremmen.Voordat ik naar de inspectie ging had ik ze nog opgeschuurd en uitgeblazen. Olie is er niet aan te zien en het is ook bij de handrem wat het hydraulisch systeem uitschakeld.Wat nu ? rembekleding vervangen ? help

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2008 15:16 #2 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Hoy Duvel,

Had je ze ook goed afgesteld? Ik zou beginnen met opschuren van de trommels (indien nog niet gebeurd) en een goede afstelling.

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 juni 2008 15:19 #3 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Om volledig te zijn : kabel en remschoentjes afstellen ...

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 juni 2008 15:13 #4 door duvel
Beantwoord door duvel in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Ik dacht van wel maar ik zal alles nog eens nakijken en goed afstellen.Opschuren was inderdaad gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juli 2008 21:32 #5 door duvel
Beantwoord door duvel in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Alé weeral te ver gaan zoeken zoals gewoonlijk.
Alles eens extra ontvet properkes opgeschuurd en afgeregeld. Deze middag naar de inspectie geweest en alles terug perfect .:thumbup:
Hij kan er alweer tegen voor een jaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 juli 2008 23:56 #6 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Hallo Duvel, is de apk in Belgie 1 jaar geldig:question: hebben ze dat niet net als nu in nederland om de 2 jaar, is dat niet europees geregeld:grind: dus voor alle landen gelijk.[auto's ouder dan 30 jaar om de 2 jaar en van voor 1960 helemaal niet meer dat is nu zo geregeld in nederland]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

02 juli 2008 08:02 #7 door duvel
Beantwoord door duvel in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Wij hebben twee mogelijkheden voor wagens vanaf 25 jaar;
Of je vraagt een O-plaat aan en dan hoef je niet meer naar de inspectie te gaan.Maar dan mag je alleen rijden als het licht is en in een straal van 25 km rond de woonplaats of naar een manifestatie.
De andere mogelijkheid is de gewone jaarlijkse inspectie en dan heb je die beperkingen niet meer.

Bij nieuwe auto's hoef je pas na 4 jaar te gaan en dan om de 2 jaar en ik dacht vanaf 8 jaar elk jaar.

Zoals je kan zien hebben ze in Brussel nog wat werk om alle wetgeving gelijk te krijgen :smilegrin:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 sept 2008 13:33 #8 door huijzer22
Beantwoord door huijzer22 in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
hallo,
Nadat mijn gt volledig gestript zijn geweest is hij nu weer kompleet opgebouwd. deze week de eerste keuring laten doen voor het kenteken.
alles was goed alleen de achterremmen hadden onderling teveel verschil.
Ik heb de hoofdremcilinder opnieuw gehoond en van rubbers voorzien. een nieuwe koperen leiding gaat naar de achterpartij waar hij in een t stuk verloopt naar beide remcilinders. Beide remcilinders zijn ook gehoond en voorzien van nieuwe kupjes. de remschoenen zijn nieuw. de schoenen staan afgesteld met de exentrische bout.

waar kan ik nu gaan zoeken om ze gelijk te krijgen, ik wil graag een kenteken om eens te kunnen rijden !!!!

bvd voor de reactie
jack

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 sept 2008 09:49 #9 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Hello Jack,

Je remschoentjes zijn nieuw zeg je, dus denk ik dat die moeten ingereden worden voor ze 100% efficient gaan werken.

Ik zou beginnen met de trommels flink op te schuren met grof schuurpapier (60 of zo) om de groeven aan de binnenkant zo veel mogelijk weg te werken. Daarna een paar keer al rijdend de handrem ZACHTJES optrekken met knop ingedrukt en gelijk weer los laten om de schoentjes in te lopen. Dat zou moeten helpen ...

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 sept 2008 20:44 #10 door huijzer22
Beantwoord door huijzer22 in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
zelf de trommels heb ik mooi rond gedraaid.

de voering pakt ook overal goed, heb ik met krijt op de remschoen even getest.

ik weet het dus echt niet meer.

in ieder geval bedankt voor je meedenken !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

22 sept 2008 22:02 #11 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Jack,
volgens de Workshop Manual zouden onderstaande zaken ook nog de oorzaak kunnen zijn van het scheeftrekken:

losse achterplaat
verschil in bandenspanning
gebroken of slechte "return springs" / m.a.w. verschil in veerspanning

Succes met zoeken naar de oplossing.

Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

23 sept 2008 09:26 #12 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
Hey Jack,

Domme vraag : zijn de remcylinders goed ontlucht?

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 okt 2008 00:00 #13 door huijzer22
Beantwoord door huijzer22 in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
ja alles is goed ontlucht.
de remcilinders zijn splinternieuw.

ben nu gaan uitwisselen tussen links en recht in de hoop dat dit wat oplevert.
de tijd dringt want de afspraak is bij de rdw al gemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 okt 2008 22:47 #14 door huijzer22
Beantwoord door huijzer22 in topic verschil in remkracht van de trommelremmen
toch de remmen gelijk gekregen, een van de nieuwe voeringen is een keer onder de remvloeistof gekomen. dit was het enige verschil met de andere zijde. ten einde raad maar van de andere kant er ook een ingevet. bbeide kanten weer goed ontvet en even opgeschuurd. beide kanten remmen nu voor de rdw in ieder geval goed. is het normaal bij een gt vanwege de lage achteras druk dat de wielen snel slippen op het asvalt bij remmen ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.