Zoals beloofd hierbij wat foto's van het monteren van geventileerde remschijven met bijbehorende remklauwen afkomstig van een Rekord 2,2E.
De beschermplaten moesten iets aangepast worden.
Mijn GT is voorzien van 13 inch Wolfsrace velgen en spoorverbreders van 5 mm.
Bij het monteren van de velgen bleek de remklauw de binnenzijde van de velg net te raken, na het afslijpen van enkele scherpe randjes van de remklauwen was dit verholpen.
Bij bredere spoorverbreders zal dit waarschijnlijk net niet nodig zijn, bij geen gebruik van spoorverbreders of andere 13 inch velgen kan dit wel een probleem zijn.
In totaliteit was het ongeveer een uurtje werk, dus het viel erg mee.
Het resultaat mag er zijn, de GT remt echt aanzienlijk beter !
Voorheen moest ik behoorlijk hard op het rempedaal drukken om hard te kunnen remmen, de voorwielen blokkeerde dan nog niet eens.
Nu blokkeren de voorwielen al bij een matige rempedaaldruk, het normaal remmen gaat nu dus ook een stuk beter en het geeft een veel veiliger gevoel.