Hallo,
Ik heb al enkele weken mijn achteras terug maar deze week pas tijd gehad om alles terug te monteren.
Om de GT wat te troosten voor het lange stilstaan heb ik hem nieuwe maxilite velgjes cadeau gedaan
Nu wat de achteras betreft was dit een dood spoor, de man die hem heeft nagezien zei dat alles normaal is en dat je bij een achteras met circlips (serie 1) speling hoort te hebben op de assen om die circlip te kunnen verwijderen. Verder leek alles in orde te zijn met de achteras. Nu de speling die ik eerst opgegeven had was wel wat overdreven, het leek echt veel met wiel gemonteerd maar als je dan effectief op de as meet was het maar een in/uit beweging van 0,4-0,5mm (ongeveer de dikte van de circlip).
Ik heb dan bij het bestellen van de velgen nog wat extra zaken bijbesteld:
*nieuwe veer voor tussen cardanas en versnellingsbak
*nieuwe torque donut rubber en lager
*nog eens nieuwe remschoenen
Tijdens het vervangen van de donut rubber heb ik gezien dat de oude een beetje gescheurt was en het lager behoorlijk op was.
Alles gemonteerd, testritje gedaan en jawel hoor het geluid is weg...
, enkel jammer dat ik nu niet echt weet wat de precieze oorzaak was van het geluid.