Rempomp reviseren

15 mei 2010 11:39 #1 door john
Rempomp reviseren werd gestart door john
Mijn vraag is heel eenvoudig,iemand een ideetje hoe je eraan begint,dast laatste werkske,een jaar en half na datum bijna,is er weer een gt baanfertig :)

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 mei 2010 18:45 #2 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Rempomp reviseren
John,
wat bedoel je met rempomp?
De rembekrachtiger (is niet te reviseren) of de hoofdremcilinder? Ik vermoed de laatste, in dat geval is het eenvoudig.
Remolie aflaten
Remleidingen aan hoofdremcilinder losmaken
Remoliereservoir eraf trekken
Hoofdremcilinder losmaken van rembekrachtiger (2 boutjes)
Rubberen afdichtring tussen hoofdremcilinder en rembekrachtiger niet kwijtraken!
Borging van het binnenwerk van de hoofdremcilinder eruit halen en binnenwerk uit de hoofdremcilinder trekken (kan soms goed vastzitten) en alles goed schoonmaken.
Afhankelijk van de staat enkel de afdichtrubbers en of het gehele binnenwerk vervangen. Beide zijn verkrijgbaar bij Splendid.
Tevens raad ik je aan nieuwe remleidingen te kopen (of er in ieder geval zeker van zijn dat de flensjes intact zijn) en om nieuwe rubbers tussen het reservoir en de hoofdremcilinder aan te schaffen. Vanzelfsprekend ook weer verkrijgbaar bij Splendid

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 aug 2018 21:50 #3 door Maartenb
Beantwoord door Maartenb in topic Rempomp reviseren
Dag Pecje,

Wat bedoel je precies met borging van het binnenwerk?

Ik ben bezig met de revisie van mijn hoofdremcilinder maar het lukt me niet de pistons er uit te krijgen.

Alvast bedankt.
Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 aug 2018 21:22 #4 door Maartenb
Beantwoord door Maartenb in topic Rempomp reviseren
Ondertussen opgelost, voor de geïnteresseerden hier hoe ik het gedaan heb.

Gezien de fragiliteit van de pistons in aluminium kun je er geen tang op zetten en er gewoon uittrekken lukte niet gezien de stevigheid waarmee de witte ring vast zat.

Dit werkte:
Ik heb het metaal licht verwarmd aan de kant van de borgring om wat meer, doch minimaal, speling te creëren.
Ik heb de remcilinder met twee openingen in de bakschroef gestoken met een lapje rubber ertussen zodat deze goed afgesloten waren. De rest heb ik met de vingers dicht gehouden om dan de luchtdrukpistool op het kleine gaatje te zetten.

Na de tweede keer kon ik mijn onderdelen heel wat verder in het gras weer gaan uitzoeken. 8)7

Probleem opgelost ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 aug 2018 20:40 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Rempomp reviseren
Maarten, sorry voor de late reactie, maar ik ben momenteel met verlof en zag je vraag te laat. Gelukkig heb je het al opgelost ?. Met de borging bedoelde ik idd de piston borgveer. Als je die hebt verwijderd komen de pistons wel los bij gebruik van WD40, perslucht, tang (in willekeurige volgorde en met beleid). Veel succes bij de wederopbouw.

"I am green and it'll do fine"
Bijlagen:
Deze gebruikers zeggen dank u: Maartenb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.