verschillende kruiskoppelingen stuurhuis

13 juni 2015 14:47 #1 door fredje1978
verschillende kruiskoppelingen stuurhuis werd gestart door fredje1978
Wanneer ik 2 jaar terug mijn GT'tje liet (oldtimer)keuren was er een opmerking over speling op het stuurhuis.
Bij het opnieuw bekleden van de GT kwam ik tot de vaststelling dat het rubber in de kruiskoppeling helemaal verduurd was.
Terrechte opmerking dus van de keurmeester.
Nu heb ik een reserve GT op zolder liggen in onderdelen en ben ik op zoek gegaan. De 'nieuwe' kruiskoppeling is inmiddels geinstalleerd en alle speling is weg.
Heeft iemand enig idee van waar het verschil in koppelingen komt? Grtz Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

15 juni 2015 16:39 #2 door pezzimeno
Beantwoord door pezzimeno in topic verschillende kruiskoppelingen stuurhuis
De uitvoering met rubber zat voor zover ik weet in de Amerikanen.
Een dergelijke koppeling is goed reparabel overigens voor een euro of 35.
Mijn voorkeur gaat uit naar het type zonder rubber.
Is directer en gaat langer mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 juni 2015 21:35 #3 door fredje1978
Beantwoord door fredje1978 in topic verschillende kruiskoppelingen stuurhuis
De situatie klopt ;-)
mijn rijdende GT is een USA en mijn onderdelen GT is een EU.
De EU koppeling is nog heel goed en alle speling op het stuurhuis is verdwenen.
Grtz Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.