uitlijnen Gt

17 aug 2009 18:27 #1 door mike
uitlijnen Gt werd gestart door mike
Hoi

Ik wil mijn Gt laten uitlijnen hij trekt naar links. De remmen zijn verder in orde dus het is echt de uitlijning. Nu is mijn vraag: Waar kan ik hem het beste uit laten lijnen? De normale kwik-fit of euromaster ben ik niet zo een fan van. Ik heb bij een paar garage bedrijven gevraagd maar die hebben geen gegevens meer van de GT.

Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2009 19:57 #2 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic uitlijnen Gt
Misschien bij OPEL GT SPECIALIST/GARAGE SUSELBEEK ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2009 20:39 #3 door opelgt1900
Beantwoord door opelgt1900 in topic uitlijnen Gt
De uitlijngegevens kun je vinden in het werkplaatshandboek.
Met die gegevens zouden ze de GT goed moeten kunnen uitlijnen.
Neem die gegevens mee en informeer nog eens.

Succes!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2009 22:54 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic uitlijnen Gt
Hoy :

Toe in : 0°40' to 0°30' ( dus een minimaal toespoor)
Dit regel je met de spoorstangen vrij eenvoudig.( op voorwaarde dat deze in goede staat zijn en los zitten)

caster, unladen +0°40' to +3°40'
caster, laden normally +1° to + 4°


Dit kan je bij de GT niet echt eenvoudig even inregelen.
Je wijzigt de castor door de dikte van de getande rondsels aan beide zijden van de bovenste controlearm as te wijzigen.
Hirdoor schuift deze cntrolearm een aantal mm naar voor of achter tov de onderste en wijzig je de castor.
dit is iets wat niet zomaar even in de garage gedaan zal worden omdat je eigenlijk de komplete voorophanging aan het demonteren bent.


camber, laden or unladen -0° 15' to +1° 45'


Bij de GT zijn maar twee posities instelbaar (waarvan volgens mij maar 1 de juiste. Je kan ook dit dus niet eventjes laten inregelen.
Door de bovenste kogelgewricht 180° te draaien wijzig je de camber.



HEEL BELANGRIJK:

Vooralleer je begint te regelen aan je spoor, reviseer je best de komplete voorophanging. Alles is vlot verkrijgbaar.
Nieuwe PU of rubber bussen in de onderste en bovenste armen.
Nieuwe kogelgewrichten.
Nieuwe spoorstangen.
Nieuwe wiellagers

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 aug 2009 22:47 #5 door mike
Beantwoord door mike in topic uitlijnen Gt
Maakt het verder veel uit als hij verlaagd is? Op het moment is hij al verlaagd maar de voorkant is tegenover de achterkant iets te hoog dus dat wil ik nog aanpassen door de voorkant te laten zakken. Uiteraard laat ik hem daarna uitlijnen. Ik heb er 15 inch bbs velgen onder liggen moet ik voor het uitlijnen de originele wielen erop leggen of maakt dat verder niet uit?

Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 aug 2009 22:01 #6 door gvy
Beantwoord door gvy in topic uitlijnen Gt
Mike,

Betreffende de Toe in , zou ik me houden aan de voorgestelde waardes.

Ik vermoed dat je camber ietsje zal wijzigen , maar vermits je het toch niet kan regelen zou ik mij hier geen zorgen over maken.

Castor idem dito.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 aug 2009 17:35 #7 door mike
Beantwoord door mike in topic uitlijnen Gt
Ok bedankt voor de info. Ik ga voor de zekerheid mijn gt in suselbeek laten uitlijnen. Weet ik zeker dat het goed gebeurt.

Groetjes Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.