Origineel gepost door RobbieR
Ik heb alwel een stukje gereden met die 2.2inj motor erin...man dat blaast...jammer dat ik geen 5-bak had anders ging die er ook nog in..
Volgend jaar de remmen aanpassen gekoelde schijfen en schijfen achter, heeft iemand daar nog ervaring mee ?
Greets
Robbie,
Ik heb ook een 2.2i ( eentje die getuned is naar een kleine 150pk) in m'n GT. Ik heb vooraan de geventileerde schijven en remklauwen van een rekord2.2i eronderzitten.
Dat is echt een aanrader en het monteren viel heel goed mee.
Het enige wat ik moest aanpassen (bijsnijden) was het dunne remblik dat achter de schijf zit, de rest ging er probleemloos onder. Ik zit wel met niet originele alu 13" velgen. Ik weet niet of je de originele GT wielen over deze grotere klauwen krijgt.
Achteraan zitten de standaard trommels.
Verder heb ik ook een getrag 240 5bak gemonteerd.
Hier loop je tegen wat grotere aanpassingen op.
1. aanpassen/inkorten van de kardanas. Je moet op zoek naar de juiste koppelstukken.
2. aanpassen van de steun voor de schakelpook op de getrag, zodat deze iets meer naar voor komt.
3. op zoek gaan naar de juiste kmteller (type 660) tenzij die er al in zit en op zoek gaan naar een blauw tandwieltje voor in de getrag 5bak. Anders is je kmteller niet meer juist.
Alles is te doen en er zijn van deze aanpassingen op het www goede beschrijvingen te vinden.
Besef wel dat je 5de versnelling een pure overdrive wordt, want de vierde versnelling is net zoals in de 4 bak gewoon 1 op 1.
groeten
Geert