t' is een rotklus , die veel geduld vraagt.
Het ergste is eigenlijk dat je 4 wielen moet doen :yes:
Maar polijsten begint met volledig schoonmaken van de te polijsten oppervlaktes. Alle verf en vet eraf. Hiervoor kan je oa. verfafbijt gebruiken en 10 tal minuten laten inwerken. afschuren met vb een schuursponsje en goed afspoelen met water. Een paar keer herhalen tot alles blank staat
En dan ga je aan de slag met schuurpapier.
Afhankelijk van de schade of krassen kan je grof of fijn starten.
400 door naar 800 - 1000 - 1500 - 2000.
Start je te fijn , dan krijg je niet alle krassen weg.
De bedoeling van elke volgende schuurgrid, is alleen om de krassen van de vorige eruit te schuren.
Bij 2000 is de velg heel erg glad, maar mat.
Dan kan je aan de slag met een lappenschijf en polijstpasta's, of een polijstblok op boormachine , of een dremel voor kleinere oppervlakken.
Afwerken kan je ideaal met belgom alu en een zachte poetsdoek.
Dat zal hoogglans geven.
Als de velgen niet gekrast zijn maar alleen wat mat, kan je ze direkt met belgom ook weer mooi krijgen,trouwen ook ideaal voor onderhoud, maar voor velgen in verweerde lelijke staat is bovengenoemd traject de oplossing
Ik heb vintage western wheels turbine met 30 "spaken".
Na het polijsten heb ik het hart gespoten in de kleur van de wagen.
Omdat afplakken van deze spaken onbegonnen werk is, heb ik tijdens het spuiten , na elke laag, met een doekje de lak van de 30 spaken voorzichtig afgeveegd.
Geert