nieuw hier

27 feb 2011 20:28 #1 door sander
nieuw hier werd gestart door sander
ik ben sander 25j uit geluveld, belgie

ik heb mij ongeveer een jaar geleden een Opel GT aangekocht van '69, en met een paar kleine werkjes eraan kon ik hem op de weg krijgen met o platen.
En sinds een paar weken ben ik begonnen met de restaurtie, later maak ik nog een topic onder retauratie met foto's en verslag ervan. voor nu wat foto's van toen ik hem in het begin had.

Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 20:31 #2 door blauwmarc
Beantwoord door blauwmarc in topic nieuw hier
Hallo Sander,

welkom op "ons"forum:thumbup:
Ik zie op de foto's dat er nog wat werk op jou wacht, veel succes met de restauratie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 20:31 #3 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic nieuw hier
Kijk, dat is een mooie binnenkomer. Gelijk met plaatjes erbij, waar iedereen altijd nieuwsgierig naar is.
Welkom op het forum Sander. Je GT ziet er uit als een mooie, solide basis om er een eyecatcher van te maken.
Veel plezier gewenst hier, schroom niet om vragen te stellen of te beantwoorden.
Groeten Rini.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 20:37 #4 door nico
Beantwoord door nico in topic nieuw hier
Haha,

Welkom Sander. De leden uit West-Vlaanderen beginnen hier goed vertegenwoordigd te worden.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen.
Is het mogelijk dat het om een GT/J gaat. Geen sierdoppen op de wielen, geen chroompezen in raamrubbers, geen GT logo's achter de wielkassen,... Er zijn nog wel enkele details. Maak je hem terug GT/J of wordt ie GT, met chroom?

Succes met de restauratie.

Grtz Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 20:56 #5 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic nieuw hier
Hallo Sander, welkom op het Forum c_/ Leuk dat er weer een lid bij is. Laat regelmatig wat van je horen (en van je GT natuurlijk). Een fijne tijd gewenst :thumbup:
@ Nico: geen GT/J : chrome bumpers, chrome pezen in raamrubbers, vlakke achterplaat (vroege '69-er), houten stuur etc. Trouwens er waren nog geen GT/J's in 1969, kwamen pas een paar jaar later. Jammer voor je, heb je er geen GT/J vriendje bij :no: . Ze blijven relatief zeldzaam, zeker goede exemplaren.
Greetz Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 21:24 #6 door sander
Beantwoord door sander in topic nieuw hier
bedankt iedereen,

het is idd geen gt-j, op de foto's is idd te zien dat hij niet helemaal compleet is. zoals de bumpers, niet alle embleemen zitten erop, verschillende velgen, etc etc
Er zal veel tijd, geld, bloed, zweet en tranen in gaan om hem helemaal te krijgen zoals ik hem wil: origineel en 'perfecte staat'( voor zover het mogelijk wordt ^^ )

nog wat fototjes van hoe hij paar dagen geleden er nog uitzag, na vandaag zijn de deuren ook gestript
enkel rest nog de claxon van de chassis te halen was die blijkbaar vergeten ( zag ek juist op de foto's :-) )

nog een vraagje zaten er al stabitisatie stangen op de gt in 69?

Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 21:25 #7 door sander
Beantwoord door sander in topic nieuw hier
hah lol verkeerde button genomen om reply te plaatsen :/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 21:40 #8 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic nieuw hier
Geen probleem, alle begin is moeilijk.
En ja, (sommige ? Europese) GT's hadden al stabilisatorstangen. Volgens mij hadden US-GT's deze oorspronkelijk niet.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 21:56 #9 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic nieuw hier
Welkom Sander!

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 22:25 #10 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic nieuw hier
Welkom Sander. De GT ziet er inderdaad al vrij goed uit om mee te beginnen.

Ik zag in je andere post (topic in dit geval :smilegrin:) dat je hem al helemaal uit elkaar hebt liggen?

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 23:55 #11 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic nieuw hier
Heb de boel even samengevoegd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 04:20 #12 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic nieuw hier
Hey Sander,
welkom op het forum. Ik zie dat je al druk met de restauratie bezig bent. Je pakt het goed aan, klasse kerel.
Mbt je vraag, ja in 1969 waren stabilisatoren als optie te krijgen op de GT.
Ik heb zelf ook een 69er GT met stabilisatoren.
Gr, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 10:18 #13 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic nieuw hier
Hoi Welkom hier op t Forum,:thumbup:
heb zelf ook een 69er, met stabilisatoren. Bij een EU model zaten deze er meestal wel op, bij een USA GT alleen als optie, waar niet veel voor gekozen werd.
Veel succes met de restauratie van jouw project, blijft hij geel? Wat is de originele kleur van jouw GT, zie nr typeplaatje.
T lijkt me een goede basis voor restauratie, al veel vervelende plekken gevonden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 14:13 #14 door agété
Beantwoord door agété in topic nieuw hier
Welkom op HET Opel GT-forum!:thumbup:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 17:32 #15 door tunepipe911
Beantwoord door tunepipe911 in topic nieuw hier
west-vlaanderen heeft blijkbaar veel Gt -fans:thumbup:
auto ziet er op eerste zicht niet slecht uit voor een Europese
gt te zijn ?
velgen lijken ook het latere type te zijn (vanaf 1970)maar die
kunnen natuurlijk makkelijk van een andere Gt komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 18:38 #16 door mike
Beantwoord door mike in topic nieuw hier
Welkom Sander en veel succes met de restauratie ik zal het op de voet gaan volgen.

Gr Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 22:22 #17 door sander
Beantwoord door sander in topic nieuw hier
bedankt voor de antwoorden omtrend de stabilisator stangen, bij mij zitten ze er niet op, het kan ook goed zijn dat ze gewoon ervan gelaten zijn door vorige eigenaar, zal nog eens moeten zien of de bevestigings punten al dan niet aanwezig zijn.

@GTvirus: de originele kleur is citrusgeel met zwart interieur, ik wil hem ook terug in het geel zetten, maar ik weet nog niet zeker of ik citrus geel neem of een andere tint van geel.
heb wel wat vervelende plekken tot nu toe, zoals je kan zien op de foto's

@tunepipe911: ik denk dat het een europese gt is,
dat ben ik eigenlijk niet zeker. de velgen zijn idd ook niet de juiste, ik heb ook gezien dat de spiegels( het zijn rechthoekige ) van een andere wagen komen, ik denk van een manta a

zoals te zien op de foto's heeft de neus aan de onderkant
wat werk nodig.
ook de deuren en de linkerkant van de vooras is wat rot, zou ik dit kunnen oplappen( vooral die binnenkant van de deur en de vooras )

Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

28 feb 2011 22:32 #18 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic nieuw hier
Sander, als je precies wilt weten wat voor GT je hebt, dan moet je even je chassisnummer en de kleurcodes (staan op alu-plaatje rechtsonder) doorgeven. Kunnen we je binnen no time zeggen hoe het precies zit.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mrt 2011 18:00 #19 door sander
Beantwoord door sander in topic nieuw hier
het chassis nr is: 941824559
kleurcode is:L 16 751

bedankt alvast


Bewerkt door GranTurismo. Overbodige quote verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 mrt 2011 18:21 #20 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic nieuw hier
Sander, het is een 1900 GT van rond okt/nov 1969. US of Europees zie je aan bv het aanwezig zijn van zijmarkeringslichten, oranje verstralers etc. Je hebt zeer waarschijnlijk een Europese.
Kleurcode 16 = chartreuse (ook wel kleurcode 406) kleur is toegepast tot 1970. Dus GEEN citrusgeel.
Zie de pdf kleurplaat hier:
www.opelgtforum.nl/v...ead.php?tid=29#pid53
Bekleding is 751 = zwart vinyl
De originele kleur is vaak nog te zien achter het dashboard of achter de deurpanelen.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.