Hi

25 feb 2008 21:14 #21 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi
Als je de kenmerken van de verschillende bouwjaren wilt weten moet je hier kijken: www.opelclub.com/html/what_year_is_it_.html
(voor velen van ons wel bekend, maar voor de zekerheid voor degenen die er nog niet bekend mee zijn).
Mede aan de hand van je chassisnr kun je achterhalen hoe oud de auto is.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2008 21:36 #22 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

origineel gepost door Gimli

En de tekens die ik erbij heb kloppen dan toch helemaal.
Het enige wat mij opviel is op de voorschermen, OPEL staat boven GT, terwijl het bij de meeste GT's toch andersom is? of vergis ik me nu??
Kortom ik ben nu drasisch op zoek naar info over deze wagen.

Kijk even hier:
www.opelgt.com/photo...00/ppuser/21477/sl/p
Hier staan foto's van mijn GT (Nederlandse auto kenteken febr 1969). Alle emblemen die op mijn auto zitten kloppen. Wat op de foto's niet klopt zijn het stuur en de middenconsole rond de handrem (is er ondertussen uitgehaald, afwerking rond handrem is met tapijt!).
Als je echt info over de auto wilt kan ik je wel een e-mail adres geven van iemand bij Opel Russelsheim die je precies kan vertellen wanneer de auto geproduceerd is, wat de originele kleur is en wat het originele motornummer is.

Groeten Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2008 21:44 #23 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Hi
Hallo

Ja er horen chrome strips in de raampjes te zitten je zal nu waarschijnlijk de rubbers van een junior er in hebben.

Als je een radio gaat inbouwen moet je eens op de achterkant van je klokken kijken daar staat waarschijnlijk ingeslagen (kan ook een stempel zijn) het bouwjaar van de klokken.
Bij mijn vorige gt stond hier 8.68 ingeslagen ook een zeer vroege 69'.

Als het goed is zit jouw kachelkraan nog binnen als je bij de bijrijders kant onder het daschboard gaat kijken moet je h'm zien zitten.

Wat betreft de rdw bij mijn vorige gt die moest ook nog op naam gezet worden de duitse fahrzeug brief werd ingenomen door de rdw dus geen papieren meer behalve een copy.
Vandaag de dag krijg je een kenteken uit het bouwjaar van je auto. Vroeger werd dat waarschijnlijk niet gedaan en waarschijnlijk ook niet vemeld op de papieren.
Als je nu een auto invoer van drie jaar krijg je een kenteken van het jaar dat je h'm invoer dat was toen waarschijnlijk ook al

Kijk eens op deze site kun je nog veel meer lezen clubs.hemmings.com/clubsites/oana/tech.htm[img]null[/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

25 feb 2008 23:41 #24 door Peter uit IJsselstein
Beantwoord door Peter uit IJsselstein in topic Hi
Hallo Arjan,
Wat een geweldig mooie blauwe GT!
Dat je in 2008 nog zo iets tegen het lijf loopt.
Van harte & veel plezier ermee.

Ik zelf heb een Nederlandse GT kenteken 11-54-HX van 7 augustus 1969.
Hij is volgens mij vrij origineel, de details kloppen aardig (vlakke achterplaat,
logo achter rood OPEL embleem en letters OPEL, vaste achterraampjes,
chromen strips in alle rubbers).

Ik lees dat jij als code 69OPEPL0004874 op je kenteken hebt staan.
Bij mij staat als code 69OPEPL0006779 op het kenteken, dat scheelt niet erg veel!
Mijn chassis nummer is 941 726 779.
Ik heb een lijstje waarop staat dat in 1969 de chassis nummers als volgt waren:
941 535 504 tot 941 891 174 (voor Bochum auto's )

Ik ben benieuwd of jouw chassis nummer op je kenteken daar aan voldoet.
Maar waarschijnlijk staat erin de auto een ander nummer, omdat je het
hebt over een andere body 20 jaar geleden (of is het plaatje over gezet?)

groeten,
Peter

Het is altijd later dan je denkt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2008 07:15 #25 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

origineel gepost door Peter uit IJsselstein

Ik zelf heb een Nederlandse GT kenteken 11-54-HX van 7 augustus 1969.
Hij is volgens mij vrij origineel, de details kloppen aardig (vlakke achterplaat,
logo achter rood OPEL embleem en letters OPEL, vaste achterraampjes,
chromen strips in alle rubbers).

Mijn chassis nummer is 941 726 779.
Ik heb een lijstje waarop staat dat in 1969 de chassis nummers als volgt waren:
941 535 504 tot 941 891 174 (voor Bochum auto's )

Mijn GT met PRODUCTIE-datum 6-2-1969, op kenteken gezet in Nederland op 23-2-1969 met kenteken 04-22-HT heeft als chassisnummer 94 17 16 123 en heeft GEEN vlakke achterplaat. Misschien dat ze bij de fabricage op een gegeven moment beide typen platen door elkaar gebruikten of dat er bij mij bij de restauratie een andere ingezet is.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2008 11:53 #26 door Gimli
Beantwoord door Gimli in topic Hi

origineel gepost door Peter uit IJsselstein
Hallo Arjan,
Wat een geweldig mooie blauwe GT!
Dat je in 2008 nog zo iets tegen het lijf loopt.
Van harte & veel plezier ermee.

Ik zelf heb een Nederlandse GT kenteken 11-54-HX van 7 augustus 1969.
Hij is volgens mij vrij origineel, de details kloppen aardig (vlakke achterplaat,
logo achter rood OPEL embleem en letters OPEL, vaste achterraampjes,
chromen strips in alle rubbers).

Ik lees dat jij als code 69OPEPL0004874 op je kenteken hebt staan.
Bij mij staat als code 69OPEPL0006779 op het kenteken, dat scheelt niet erg veel!
Mijn chassis nummer is 941 726 779.
Ik heb een lijstje waarop staat dat in 1969 de chassis nummers als volgt waren:
941 535 504 tot 941 891 174 (voor Bochum auto's )

Ik ben benieuwd of jouw chassis nummer op je kenteken daar aan voldoet.
Maar waarschijnlijk staat erin de auto een ander nummer, omdat je het
hebt over een andere body 20 jaar geleden (of is het plaatje over gezet?)

groeten,
Peter


Hi Peter,

ze hebben alleen de body vervangen, maar wel netjes het plaatje overgezet (is ookk verplicht) en de body is exact dezelfde als degene die er af gekomen is. Mijn chassisnummer is trouwens:

*941 804 874*

Past volgens mij wel in jouw lijstje dus. Ik moet nu alleen op zoek naar Rubbers met een chromen strip voor de GT dus... maar dat gaat me wel lukken denk ik, van de week eerst maar weer eens de brug op, nieuwe startmotor erin zetten en een kleine beurt geven. en verder uiteraard nog wat kleine dingen wegwerken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2008 12:41 #27 door Gimli
Beantwoord door Gimli in topic Hi

origineel gepost door Pecje

origineel gepost door Gimli

En de tekens die ik erbij heb kloppen dan toch helemaal.
Het enige wat mij opviel is op de voorschermen, OPEL staat boven GT, terwijl het bij de meeste GT's toch andersom is? of vergis ik me nu??
Kortom ik ben nu drasisch op zoek naar info over deze wagen.

Kijk even hier:
www.opelgt.com/photo...00/ppuser/21477/sl/p
Hier staan foto's van mijn GT (Nederlandse auto kenteken febr 1969). Alle emblemen die op mijn auto zitten kloppen. Wat op de foto's niet klopt zijn het stuur en de middenconsole rond de handrem (is er ondertussen uitgehaald, afwerking rond handrem is met tapijt!).
Als je echt info over de auto wilt kan ik je wel een e-mail adres geven van iemand bij Opel Russelsheim die je precies kan vertellen wanneer de auto geproduceerd is, wat de originele kleur is en wat het originele motornummer is.

Groeten Patrick

Hmmm dat zou wel leuk zijn om van iemaqnd in russelheim te weten te komen wanneer de wagen geproduceerd is etc. etc.

Weet iemand trouwens waaromm mijn ruitensproeier reservoir naast /tegenover mijn accu zit... nogal lastig bijvullen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2008 15:20 #28 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

origineel gepost door Gimli
Mijn chassisnummer is trouwens:

*941 804 874*

Als dat jou chassisnr is, dan is het raar dat je een vlakke achterplaat hebt. Het chassisnr is 18.775 auto's later dan de mijne (febr 1969) en nog na die van Peter uit augustus 1969.
Lijkt eerder op een late 69-er.
Zal je later via een PM wel de gegevens van de persoon bij Russelsheim geven, kan je de gegevens die behoren bij jouw chassisnr opvragen.

Groeten Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

26 feb 2008 22:27 #29 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Hi


Deze gt is van mij geweest Chassis nr:94 1628994 bouwjaar 20-01-1969.

Hij rijdt nu ergens in Noorwegen rond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 12:30 #30 door Gimli
Beantwoord door Gimli in topic Hi
Ik heb de PM ontvangen, ik ga straks een op mijn goeiste duits een mail opstellen (moet nog wel lukken, heb er een tijdje gewoond) en dan maar eens kijken wat de beste man ervan gaat zeggen.

Heb ook contact gehad met het RDW, de wagen is nergens ter wereld geregistreerd geweest vanaf 1969 tot 73 toen issie pas voor het eerst geregistreerd.. Heel vaag allemaal... maar ja we gaan het wel uitzoeken, voorlopig ben ik nog steeds erg blij met het wagentje...

Alleen als ik er even mee gereden heb dan slaat ie soms spontaan af, vooral bij het afremmen op de motor bij een rotonde, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 15:12 #31 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Hi

origineel gepost door Mischa

Deze gt is van mij geweest Chassis nr:94 1628994 bouwjaar 20-01-1969.

Hij rijdt nu ergens in Noorwegen rond.

En heb je nu zelf helemaal geen GT meer dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 20:20 #32 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic Hi
nog een nummer voor het puzzeltje
de mijne heeft kenteken 02-28-JA. afgifte deel I : 11-02-1969.
chassisnummer : 941754198. code : 000PEP-01874198
deze auto is in Hoorn verkocht aan kennissen van mij, ik heb de auto eind 1970 van ze overgenomen om dat ze gezins uitbreiding hadden gekregen.
vlakke achterkant?? als je bedoeld waar de achterlichten en kentekenplaat zitten ja dat is vlak dan loopt het schuinweg naar de achterlijst.
ik heb hier een autoblad, "auto visie" 14e jaargang - nr. 22 - 30 mei 1969.
hierin staat de test van de GT beschreven en de test auto heeft kenteken nr. 02-27-JA
pieter

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 21:44 #33 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

origineel gepost door gt-tje
nog een nummer voor het puzzeltje
de mijne heeft kenteken 02-28-JA. afgifte deel I : 11-02-1969.
chassisnummer : 941754198. code : 000PEP-01874198
deze auto is in Hoorn verkocht aan kennissen van mij, ik heb de auto eind 1970 van ze overgenomen om dat ze gezins uitbreiding hadden gekregen.
vlakke achterkant?? als je bedoeld waar de achterlichten en kentekenplaat zitten ja dat is vlak dan loopt het schuinweg naar de achterlijst.
ik heb hier een autoblad, "auto visie" 14e jaargang - nr. 22 - 30 mei 1969.
hierin staat de test van de GT beschreven en de test auto heeft kenteken nr. 02-27-JA
pieter

Prachtig wat je kenteken betreft, ik heb dat nummer van auto visie ook in mijn bezit. Met de vlakke achterkant wordt bedoeld dat het plaatwerk achter de nummerplaat geen verdieping vertoont waarin de nummerplaat valt.
Toch raar die kentekens: die van mij met HT op het eind heeft een latere afgifte van deel 1 (23-2-1969) van die van jou, terwijl in het alfabet de H toch voor de J komt. En we mogen er toch van uit gaan dat dat in 1969 ook zo was. :question:

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 22:11 #34 door gt-tje
Beantwoord door gt-tje in topic Hi
sorry ik heb een foutje gemaakt deel I is afgegeven op 11-04-1969 ipv 11-02(28-JA)
en achter mijn kenteken plaat zit geen verdieping

LEARNING BY DOING
Omega B x20xev ZG-XS-66
Astra F cabrio Bertoni 20-FN-XS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 22:14 #35 door Mischa
Beantwoord door Mischa in topic Hi

origineel gepost door GranTurismo

origineel gepost door Mischa

Deze gt is van mij geweest Chassis nr:94 1628994 bouwjaar 20-01-1969.

Hij rijdt nu ergens in Noorwegen rond.

En heb je nu zelf helemaal geen GT meer dan?

Ben nu de trotse eigenaar van een US GT uit 1972 met een buskin interieur

De GT komt uit drunen, die man was de eerste eigenaar in nederland ingevoerd in 99' van 2002 tot 2007 heeft hij er nog geen 2000 km mee gereden.
Heb nu 2 nieuwe stoelhoezen er in gezet en wolfrace velgen er onder gezet.
Hier 2 foto's van toen ik h'm net gehaaldt had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2008 22:21 #36 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

origineel gepost door gt-tje
sorry ik heb een foutje gemaakt deel I is afgegeven op 11-04-1969 ipv 11-02(28-JA)
en achter mijn kenteken plaat zit geen verdieping

Leuke datum: op die dag werd ik precies 5 jaar :yes:

Misschien iets voor Rini: we zouden een soort Excel-sheet moeten maken waarin iedereen zijn gegevens van zijn GT kan zetten met de specifieke kenmerken zodat we de verschillen met elkaar kunnen vergelijken (heb ik ergens op een Duitse site gezien).
Je zou dan kunnen denken aan chassisnr, productiedatum of afgifte deel 1, USA-type of Europees en een hele lijst met specifieke kenmerken zoals: gespleten voorbumper ja/nee, vlakke achterplaat ja/nee, motorkap met 1 of 2 vergrendelhaken, raamslinger hoog/laag, klap-asbak of glij-asbak, hoekige handle koplampen of afgerond, achterlichten type Manta, krik met ronde of vierkante rode bol, middenconsole rond handrem aanwezig ja/nee etc etc.
Noem dus maar op kan een leuk overzicht worden.

Ideetje Rini??

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 feb 2008 21:58 #37 door Gimli
Beantwoord door Gimli in topic Hi
Weet iemand trouwens waar ik aan een luchtfilter kan komen voor mijn GT uit 69... de opel dealer heft hem niet en de brezan ook niet.. M eb N in dronten heb ik ook al geprobeerd maar ook die hebben hem niet..... en ik heb toch echt een nieuwe nodig want deze is al dik 20 jaar oud.

En gelijk nog maar een vraag, mijn solex carb moet afgesteld worden, iemand een goed adres??

En als laatste dan, gaat er nog iemand naar de GT en Manta onderdelenbeurs in Maarssen toe?? ik wss wel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 feb 2008 22:03 #38 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

origineel gepost door Gimli
Weet iemand trouwens waar ik aan een luchtfilter kan komen voor mijn GT uit 69... de opel dealer heft hem niet en de brezan ook niet.. M eb N in dronten heb ik ook al geprobeerd maar ook die hebben hem niet..... en ik heb toch echt een nieuwe nodig want deze is al dik 20 jaar oud.

Suselbeek heeft ze gewoon in voorraad:
www.opelgtparts.com

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 feb 2008 22:05 #39 door Gimli
Beantwoord door Gimli in topic Hi

origineel gepost door Pecje

origineel gepost door Gimli
Weet iemand trouwens waar ik aan een luchtfilter kan komen voor mijn GT uit 69... de opel dealer heft hem niet en de brezan ook niet.. M eb N in dronten heb ik ook al geprobeerd maar ook die hebben hem niet..... en ik heb toch echt een nieuwe nodig want deze is al dik 20 jaar oud.

Suselbeek heeft ze gewoon in voorraad:
www.opelgtparts.com

Thnxxx, daar had ik nog even helemaal niet aan gedacht eigenlijk.. nu alleen de afstelling nog.. of is het beter om er maar meteen een weber op te zetten???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

29 feb 2008 22:12 #40 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic Hi

nu alleen de afstelling nog.. of is het beter om er maar meteen een weber op te zetten???

Mijn GT heeft ook een Solex en ik heb er totaal geen problemen mee. Het lijkt wel of iedereen liever een Weber dan een Solex heeft.
Persoonlijk ben ik voor het zoveel mogelijk origineel houden van de auto. Europese GT's moeten naar mijn mening uitgerust zijn met een Solex. Revisie setjes zijn eenvoudig te verkrijgen. Wat je moet hebben is een ouderwetse monteur die nog verstand van oude auto's heeft, maar ja die moet je dan toevallig wel kennen

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.