- Berichten: 2458
- Ontvangen bedankjes 49
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Kijk even hier:origineel gepost door Gimli
En de tekens die ik erbij heb kloppen dan toch helemaal.
Het enige wat mij opviel is op de voorschermen, OPEL staat boven GT, terwijl het bij de meeste GT's toch andersom is? of vergis ik me nu??
Kortom ik ben nu drasisch op zoek naar info over deze wagen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Mijn GT met PRODUCTIE-datum 6-2-1969, op kenteken gezet in Nederland op 23-2-1969 met kenteken 04-22-HT heeft als chassisnummer 94 17 16 123 en heeft GEEN vlakke achterplaat. Misschien dat ze bij de fabricage op een gegeven moment beide typen platen door elkaar gebruikten of dat er bij mij bij de restauratie een andere ingezet is.origineel gepost door Peter uit IJsselstein
Ik zelf heb een Nederlandse GT kenteken 11-54-HX van 7 augustus 1969.
Hij is volgens mij vrij origineel, de details kloppen aardig (vlakke achterplaat,
logo achter rood OPEL embleem en letters OPEL, vaste achterraampjes,
chromen strips in alle rubbers).
Mijn chassis nummer is 941 726 779.
Ik heb een lijstje waarop staat dat in 1969 de chassis nummers als volgt waren:
941 535 504 tot 941 891 174 (voor Bochum auto's )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
origineel gepost door Peter uit IJsselstein
Hallo Arjan,
Wat een geweldig mooie blauwe GT!
Dat je in 2008 nog zo iets tegen het lijf loopt.
Van harte & veel plezier ermee.
Ik zelf heb een Nederlandse GT kenteken 11-54-HX van 7 augustus 1969.
Hij is volgens mij vrij origineel, de details kloppen aardig (vlakke achterplaat,
logo achter rood OPEL embleem en letters OPEL, vaste achterraampjes,
chromen strips in alle rubbers).
Ik lees dat jij als code 69OPEPL0004874 op je kenteken hebt staan.
Bij mij staat als code 69OPEPL0006779 op het kenteken, dat scheelt niet erg veel!
Mijn chassis nummer is 941 726 779.
Ik heb een lijstje waarop staat dat in 1969 de chassis nummers als volgt waren:
941 535 504 tot 941 891 174 (voor Bochum auto's )
Ik ben benieuwd of jouw chassis nummer op je kenteken daar aan voldoet.
Maar waarschijnlijk staat erin de auto een ander nummer, omdat je het
hebt over een andere body 20 jaar geleden (of is het plaatje over gezet?)
groeten,
Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Hmmm dat zou wel leuk zijn om van iemaqnd in russelheim te weten te komen wanneer de wagen geproduceerd is etc. etc.origineel gepost door Pecje
Kijk even hier:origineel gepost door Gimli
En de tekens die ik erbij heb kloppen dan toch helemaal.
Het enige wat mij opviel is op de voorschermen, OPEL staat boven GT, terwijl het bij de meeste GT's toch andersom is? of vergis ik me nu??
Kortom ik ben nu drasisch op zoek naar info over deze wagen.
www.opelgt.com/photo...00/ppuser/21477/sl/p
Hier staan foto's van mijn GT (Nederlandse auto kenteken febr 1969). Alle emblemen die op mijn auto zitten kloppen. Wat op de foto's niet klopt zijn het stuur en de middenconsole rond de handrem (is er ondertussen uitgehaald, afwerking rond handrem is met tapijt!).
Als je echt info over de auto wilt kan ik je wel een e-mail adres geven van iemand bij Opel Russelsheim die je precies kan vertellen wanneer de auto geproduceerd is, wat de originele kleur is en wat het originele motornummer is.
Groeten Patrick
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Als dat jou chassisnr is, dan is het raar dat je een vlakke achterplaat hebt. Het chassisnr is 18.775 auto's later dan de mijne (febr 1969) en nog na die van Peter uit augustus 1969.origineel gepost door Gimli
Mijn chassisnummer is trouwens:
*941 804 874*
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
En heb je nu zelf helemaal geen GT meer dan?origineel gepost door Mischa
Deze gt is van mij geweest Chassis nr:94 1628994 bouwjaar 20-01-1969.
Hij rijdt nu ergens in Noorwegen rond.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Prachtig wat je kenteken betreft, ik heb dat nummer van auto visie ook in mijn bezit. Met de vlakke achterkant wordt bedoeld dat het plaatwerk achter de nummerplaat geen verdieping vertoont waarin de nummerplaat valt.origineel gepost door gt-tje
nog een nummer voor het puzzeltje
de mijne heeft kenteken 02-28-JA. afgifte deel I : 11-02-1969.
chassisnummer : 941754198. code : 000PEP-01874198
deze auto is in Hoorn verkocht aan kennissen van mij, ik heb de auto eind 1970 van ze overgenomen om dat ze gezins uitbreiding hadden gekregen.
vlakke achterkant?? als je bedoeld waar de achterlichten en kentekenplaat zitten ja dat is vlak dan loopt het schuinweg naar de achterlijst.
ik heb hier een autoblad, "auto visie" 14e jaargang - nr. 22 - 30 mei 1969.
hierin staat de test van de GT beschreven en de test auto heeft kenteken nr. 02-27-JA
pieter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Ben nu de trotse eigenaar van een US GT uit 1972 met een buskin interieurorigineel gepost door GranTurismo
En heb je nu zelf helemaal geen GT meer dan?origineel gepost door Mischa
Deze gt is van mij geweest Chassis nr:94 1628994 bouwjaar 20-01-1969.
Hij rijdt nu ergens in Noorwegen rond.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Leuke datum: op die dag werd ik precies 5 jaar :yes:origineel gepost door gt-tje
sorry ik heb een foutje gemaakt deel I is afgegeven op 11-04-1969 ipv 11-02(28-JA)
en achter mijn kenteken plaat zit geen verdieping
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Suselbeek heeft ze gewoon in voorraad:origineel gepost door Gimli
Weet iemand trouwens waar ik aan een luchtfilter kan komen voor mijn GT uit 69... de opel dealer heft hem niet en de brezan ook niet.. M eb N in dronten heb ik ook al geprobeerd maar ook die hebben hem niet..... en ik heb toch echt een nieuwe nodig want deze is al dik 20 jaar oud.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Thnxxx, daar had ik nog even helemaal niet aan gedacht eigenlijk.. nu alleen de afstelling nog.. of is het beter om er maar meteen een weber op te zetten???origineel gepost door Pecje
Suselbeek heeft ze gewoon in voorraad:origineel gepost door Gimli
Weet iemand trouwens waar ik aan een luchtfilter kan komen voor mijn GT uit 69... de opel dealer heft hem niet en de brezan ook niet.. M eb N in dronten heb ik ook al geprobeerd maar ook die hebben hem niet..... en ik heb toch echt een nieuwe nodig want deze is al dik 20 jaar oud.
www.opelgtparts.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.
Mijn GT heeft ook een Solex en ik heb er totaal geen problemen mee. Het lijkt wel of iedereen liever een Weber dan een Solex heeft.nu alleen de afstelling nog.. of is het beter om er maar meteen een weber op te zetten???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.