GT USA 71

06 mrt 2013 19:02 #1 door weijtens
GT USA 71 werd gestart door weijtens
Hier dan wat fotos van mijn aanwinst.
Opel GT 199S ca 2002 ingevoerd vanuit USA.
Er ligt nu een 2.0S blok in met een 5-bak.


Bijlage:
Bijlage:
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2013 19:04 #2 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic GT USA 71

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2013 19:05 #3 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic GT USA 71

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2013 19:37 #4 door gvy
Beantwoord door gvy in topic GT USA 71
Leuk.

Dat zijn echte amerikaanse velgen hé.
Ze zijn quasi identiek aan 77-78 firebird / trans AM snowflake wheels.

Ik zou ze nog ietsje leuker vinden met hoogglansgepolierde rand en spaken.
Kijk eens hieronder , wat vind je er van?





Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2013 19:44 #5 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic GT USA 71
He Geert, ik was in het begin niet weg van de velgen. Begin er wel aan te wennen.
Op jou fotos zien ze er heel strak uit. Optie om in beraad te houden !

Grtz, jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2013 20:12 #6 door gvy
Beantwoord door gvy in topic GT USA 71
Jeroen,

In ieder geval fijn dat je jouw eigen GT gekozen hebt en kunt gaan genieten.
Wat is zijn toestand?
Heb je er plannen mee, of is'tie gewoon in orde?


Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mrt 2013 21:16 #7 door weijtens
Beantwoord door weijtens in topic GT USA 71
De Gt is nu in Belgie gekeurd als oldtimer. Ik mag dus maar beperkt rijden.
Om een goedkeuring te krijgen voor "dagelijks" gebruik moet ik de 2.0s eruit halen en een 1900 motor erin leggen. Ook moet er een km teller ipv een mph.
Een kleine kans dat de 2.0 erin mag blijven.
Verder zit er een solex in die iig moet worden afgesteld. Ik kon niet direkt het juiste topic meer vinden op het forum.

De carroserie is goed. Ca 2004 herspoten. De lak heeft gebruikssporen en hier en daar een crack in de lak. Ik zag gisteravond dat de achterplaat boven de tank gerepareerd is. Vanuit de binnenkant zie ik volgens mij popnagels zitten.

Kortom, ik kan voorlopig ff vooruit.
Eerste aanzet wordt de keuring. Evt een andere motor erin, mijlenteller eruit en in ieder geval de auto leren kennen.

En natuurlijk de weg op. Ik las dat er 14 april een rit bij suselbeek is. Wel een flinke tocht maar ik overweeg om deel te nemen.

Groet,

Jeroen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2013 08:59 #8 door agété
Beantwoord door agété in topic GT USA 71
Op de foto's ziet hij er mooi uit,zeker met dat rode interieur. :thumbup:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2013 17:24 #9 door Black Beauty
Beantwoord door Black Beauty in topic GT USA 71
Jeroen,
Hou ons (mij) eens op de hoogte hoe het zit met de 2.0 tijdens de keuring als je wil. Hoop dat ze er niet over vallen. Denk niet dat je hier in dit landje veel mag veranderen daaraan. Triestig eigenlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mrt 2013 17:54 #10 door gvy
Beantwoord door gvy in topic GT USA 71
In Belgie mag je sowieso geen andere motor hebben.

Niet in een oldtimer en niet in een voor dagelijks gebruik gekeurd voertuig.
Ze gaan dat niet controleren bij een oldtimer omdat er maar op een beperkt aantal punten gecontroleerd word, maar het mag niet.

Maar behalve de 2.0 aanduiding gegoten in een verhoging op het onderblok en gegraveerd op de kop aan de kant waar de bougies zitten, zal het al een expert moeten zijn die het verschil ziet tussen een 1.9 en een 2.0
Bij mijn 2.2 is die 2.0 van het onderblok (jawel een CIH 2.2 heeft origineel een 2.0 onderblok met andere krukas) en die 2.2 op de kop er netjes/onzichtbaar uitgeschuurd, voordat de motor een vers kleurtje kreeg en heeft iedereen er het raden naar.
Zoals gezegd blok en kop zijn verder moeilijk identificeerbaar.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.