een nieuwe uitdaging

16 jan 2011 23:13 #101 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic een nieuwe uitdaging
Het Resultaat is verbluffend, strak interieur geworden. :thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2011 06:42 #102 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Nou! Echt mooi...smetteloos wit. Hopelijk kan je het zo houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2011 14:04 #103 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic een nieuwe uitdaging
Heel strak zo:thumbup:
Weet van mezelf dat wit voor mij niet ideaal is, voor veiligheid houd ik het bij zwart:lol:
Maar als je het zo wit kunt houden TOP!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2011 17:43 #104 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic een nieuwe uitdaging
Zo dat is even een supermooi interieurtje geworden zeg! Mijn complimenten :thumbup:

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2011 19:05 #105 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Een wit interieur IS gewoon niet perfect proper te houden.:smilegrin:

Ik heb er nog geen kilometer mee gereden en er zijn bij het monteren en afwerken (radio en luidsprekers inbouwen etc) al wat vlekken geweest. Gewoon met je vingers een beetje vuil, aan een paneeltje komen en prijs.
Ook de verf van sommige jeans geeft wel eens af.
Nu als je het bij houdt kuist het gemakkelijk af.
En verder heb ik ook een paar kleine beschadigingen bij het monteren een beetje bijgeverfd met de witte leerverf en het verdwijnt quasi onzichtbaar. Alvast blij dat ik geen kleur gemengd heb.

Voor een oldtimer showcar is wit prima en echt heel mooi , voor een daily, no way, niet te doen.

Maar eigenlijk ben ik stiekem heel erg blij met de combinatie zwarte en witte vlakken in mijn interieur

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2011 19:50 #106 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Het was in ieder geval een Esprit, maar vraag mij verder niet welk type.
Interieur ziet er uit als nieuw! super resultaat (al had ik het zelf niet gedurfd).
Een niet gemengde kleur zorgt er idd voor dat je het binnen 3 - 4 jaar nog perfect kan retoucheren.

Grtz
Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 jan 2011 23:54 #107 door john
Beantwoord door john in topic een nieuwe uitdaging
wauw, op u week vakantie verricht gij ook wel wonderen

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 jan 2011 20:46 #108 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Hoy John,

Ik heb inderdaad "een beetje " doorgewerkt sinds jij hier op bezoek was. :lol:

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 19:21 #109 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Hallo,

Vandaag had ik een rot knutseldag.
Ik wou de 'gigantische' achterklep van de lotus demonteren, om beter aan de motor en tanks te kunnen werken en bij het losmonteren van de gaspompjes om de klep omhoog te houden, is de klep met een enorme zwier toegeslagen.

helaas zaten er nog twee vingers (pink en ringvinger) van m'n linkerhand tussen.
resultaat.... de twee eindkootjes hingen er nog losjes aan :(:thumbdown:. het beentje gewoon gebroken en de nagels uit hun nagelbed gerukt.

Effe paniek en direkt naar spoed.

Redelijk piijnlijk, en het gaat een hele tijd duren eer alles weer normaal, pijnloos functioneert.

Afijn.
Om maar te zeggen ... Doe allemaal voorzichtig, t'is zo gebeurd.


Maar ik laat me niet kennen.
Ik heb deze namiddag verdergeknutseld, hoewel het bijna niet te doen is met 1 hand.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 19:30 #110 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic een nieuwe uitdaging
Auw, klinkt al akelig als je het zo leest. That sucks :thumbdown:
Hopelijk herstel je voorspoedig en genees je volledig. Maar zo te lezen ben je een echte bikkel en sleutel je weer al rustig verder. :thumbup:
Het is toch niet van je hand waarmee je bier drinkt, want dan heb je echt een probleem.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 20:00 #111 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic een nieuwe uitdaging
Veel beterschap gewenst Geert, denk dat een ieder wel zo'n momentje ondertussen heeft gehad. Zo is bij mij al eens de auto van de brug afgeschoten en bleef gelukkig steken, was ie doorgeschoven was ik nu een dubbeltje geweest tussen de auto en de muur...

Gewoon door blijven gaan!:thumbup:

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 20:00 #112 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Heb je dat hele verhaal met rechts getypt?
Jeetje...Geert.
Alle gekheid op een stokje, dit is iets waar je niet op zit te wachten. Inderdaad kan het snel gebeurd zijn.
Heb ook eens een zuiger van een remklauw losgemaakt met perslucht. Hij kwam los maar met m'n nagels er nog tussen.
En wat ik daarna las in de FSM, ik citeer When removing pistons, proceed with extreme
caution and always keep the fingers ofthe hand holding
the brake caliper away from the piston.
:dork:
Hoewel heel erg pijnlijk is dit niets vergeleken wat jou overkomen is. Ik wens je spoedig herstel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 20:06 #113 door nico
Beantwoord door nico in topic een nieuwe uitdaging
Klink al pijnlijk als je het gewoon leest. Spoedig herstel! Maar zo te lezen zal dat je niet tegenhouden om verder te sleutelen.

Grtz

Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 feb 2011 20:37 #114 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
bedankt voor de symphatie allemaal.
Typen gebeurt nu inderdaad rechts + wijsvingertje links.

blij dat het links is, hoewel ik nu pas vaststel hoeveel je beide handen samen nodig hebt.
de nagels zijn genaaid en de twee vingers zijn momenteel samen gespalkt en met de hand ingezwachteld. Beetje onhandig.

En de windel is reeds een beetje vuil aan t'worden :smirk:

Maar t'is oppassen want je stoot snel ergens tegen en dan schieten er spontaan traantjes en bovendien kan ik de hand best zo hoog mogelijk houden anders heb je snel een kloppend gevoel.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2011 16:32 #115 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic een nieuwe uitdaging
Aaaauuuuuuw ik voel de pijn zelfs hier, en dan lees ik alleen nog maar het "horror"verhaal.

Geert beterschap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2011 18:57 #116 door flyd
Beantwoord door flyd in topic een nieuwe uitdaging
alleen de allerhardste hebben een kans he .
Beterschap :thumbup: , sleutel ze met één hand en kijk uit dat je geen vuil in een wondje krijgt ( ontsteking is snel gebeurd en duurt lang met helen ) Spreek uit ervaring hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

21 feb 2011 19:13 #117 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic een nieuwe uitdaging
De rillingen lopen me over de rug bij het lezen van het stukje
Nou beterschap dan maar.
En inderdaad goed uitkijken dat het door vuil niet gaat ontsteken,heb ik wel gehad en daar werd ik niet vrolijk van.
Gr.
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 13:12 #118 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Hoy,

Op m'n lotus esprit zit op de voorwielen telkens 1 antidiefstalmoer.
Natuurlijk heb ik de speciale sleutel er niet bij gekregen :mad:

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van zo'n moer, zonder wielschade, of schade aan de draad van de draadstut
De moer mag wat mij betreft kapot.



geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 13:23 #119 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic een nieuwe uitdaging
Draait dat deel met die drie gaten vrij rond? Of moet je er bijvoorbeeld een zeskant waar drie pennetjes opzitten opzetten? Ik zou proberen de andere 3 bouten/moeren wat vaster te zetten zodat het slot wat vrij komt en dan misschien met zo'n pijpfitters tang de boel los te krijgen...

Edit: zal ook niet meevallen, zie dat je weinig ruimte heb om een tang op te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

27 feb 2011 13:48 #120 door gvy
Beantwoord door gvy in topic een nieuwe uitdaging
Het center stuk (met de drie gaten) is de moer zelf en zit vast.
Rondom zit wel een hulsje dat vrij ronddraait, maar dat heb ik er inmiddels afgehaald met een scherpe beitel.

Geert

Opel GT 1970 : Nur fliegen is schöner
Lotus Esprit S2.2 1980 : Look what Q has brought for us. Isn't it nice ?
Triumph Tiger Sport 1050 : For the ride

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.