Prijs kwaliteit

12 dec 2010 20:22 #1 door john
Prijs kwaliteit werd gestart door john
Dag beste forum,

Vermits ik als belg sinds jaar en dag al heb gehoord dat de nederlander kijkt naar zijn portemonnee stel ik hier mijn vraag :dork: . Ik heb enkele maanden geleden de revisieset voor de remmen bij splendid parts besteld. Ik was hier absoluut niet blij over,de kwaliteit qua rubber en materiaal van de pistons was zeer teleurstellend. Daarom is mijn vraag,is suselbeek beter of is de verhouding prijs kwaliteit hetzelfde niveau. Iemand die ik ken en toch wel de referentie is op gt vlak zei me dat ze allebei zowat hun eigen vakgebied hadden. Hebben jullie dit ook al gemerkt of ben ik hier enkel de goede naam van herr udo aant bevuilen ?

Gegroet John
By the way (lekker passend) 26 februari poging 1 voor de gt dagelijks te krijgen sinds 1993 :):smirk:

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

12 dec 2010 21:37 #2 door nico
Beantwoord door nico in topic Prijs kwaliteit
John,

Is het de revisieset voor de remklauwen die je gekocht hebt (zuigers en rubbers?)
Die heb ik, ongeveer een jaar terug, ook gekocht en gemonteerd en ik ben er toch zeer tevreden van.
Hieronder de foto's van voor en na

Grtz

Nico
[img]http://www.tltest.nl/opelgt/images/attachments/10775=528-P2080204 bis.jpg-thumb.jpg[/img]
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 dec 2010 03:45 #3 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Prijs kwaliteit
Persoonlijk heb ik geen ervaring met de remrevisieset van Splendid parts.
Maar ik klop zo wie zo nooit zo snel bij één van de bekende GT leveranciers (Splendid, Susselbeek, Opel GT Source, enz) aan als ik wat nodig heb.
Veel onderdelen ( zoals de remrevisieset) zijn vaak nog gewoon bij de automaterialenboer 'om de hoek' te koop en meestal zijn hun prijzen zeer concurerend met de GT leverancier.
Het is voor hun echter wat lastiger om de gevraagde delen te vinden omdat de GT voor hun geen 'normale' auto meer is die in de computer of boeken staat.
Maar met een beetje goede wil en wat zoekwerk in de oude documentatie kom je vaak heel ver.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 dec 2010 22:38 #4 door john
Beantwoord door john in topic Prijs kwaliteit

nico schreef : John,

Is het de revisieset voor de remklauwen die je gekocht hebt (zuigers en rubbers?)
Die heb ik, ongeveer een jaar terug, ook gekocht en gemonteerd en ik ben er toch zeer tevreden van.
Hieronder de foto's van voor en na

Grtz

Nico



Ik heb dezelfde.
De kwaliteit van die rubber is toch zeer triestig en de vgl pistons oud en nieuw kan je boeken over schrijven.

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 dec 2010 23:35 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Prijs kwaliteit
Kan je wat specifieker zijn wat er mis mee is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2010 03:48 #6 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic Prijs kwaliteit
Yep, een goede klacht omschrijving doet wonderen.
Het komt nu allemaal een beetje vaag over (bij mij althans).
Als je echt de kwaliteit van revisieset beneden peil vindt zou ik gewoon even contact opnemen met Udo.
Ik heb Udo altijd een heel redelijk mens gevonden en hij zal vast wel met een oplossing proberen te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2010 11:37 #7 door GTvirus
Beantwoord door GTvirus in topic Prijs kwaliteit
Inderdaad, ik heb tot op heden ook nooit geen problemen met hem ondervonden.
Hij streeft ernaar om met zijn nieuw geproduceerde artikelen een betere kwaliteit te verkrijgen dan het originele.
Originele kwaliteit is voor hem de minimum eis.
Dus mocht je niet tevreden zijn over de kwaliteit laat het hem gewoon weten, ik weet zeker dat hij met een oplossing gaat komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2010 16:51 #8 door john
Beantwoord door john in topic Prijs kwaliteit
Bedankt, voor alle reacties, kan ik hieruit constateren dat beide grote opel onderdelenleveranciers zowat gelijklopend zijn ?
En het is geen klacht eerder een geouwehoer.
Kheb de rubberkwaliteit van volkswagen (remmen gelijklopend) vergeleken met die van opel (de nieuwe) en met degene die erop zaten en tot mijn jammerlijke spijt ondervonden dat deze nieuwe zich bevonden op het einde van het rijtje.
Echte testen qua elasticiteit,trek en duurzaamheid die een definitief antwoord geven wil ik ook wel doen,mits enige sponsering :p

En begrijp me absoluut niet verkeerd,i <3 my gt

Als hij dan toch al 2 jaar stilstaat kunnen we hem beter gans uitkuisen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

14 dec 2010 20:39 #9 door nico
Beantwoord door nico in topic Prijs kwaliteit
Ik kan alleen maar herhalen dat ik er zeer tevreden van ben. En ik heb absoluut geen klachten van lekken en / of slecht werken.
Udo is één van de meest toegewijde (zoniet dé meest toegewijde) GT leveranciers die kwaliteit hoog in het vaandel draagt.
Indien het echter echt niet voldoet aan u werwachtingen zou ik zeker ook eens contact opnemen met Udo. Zeer aangename kerel.

Grtz
Nico

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 dec 2010 20:45 #10 door Den_0575
Beantwoord door Den_0575 in topic Prijs kwaliteit
Het enige wat ik weet van suselbeek is dat ie bijna nooit te bereiken is,met enig geluk beantwoord hij je mailtje binnen een week, zomaar erheen rijden kan ik niet aanraden,openingstijden heeft hij wel maar dat is geen garantie dat hij ook daadwerkelijk aanwezig is.
ook telefonisch (tussen 09:00 en 10:00) word je regelmatig te woord gestaan door het antwoord apparaat.
kortom,knap beroerd om zo je winkeltje te runnen:thumbdown:

Ik heb geen schoonmoeder,ik heb een trauma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2010 13:56 #11 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic Prijs kwaliteit
met susselbeek heb ik ook al slechte ervaringen gehad we zijn er ook 1x naartoe gereden maar hij was wel open maar op mailtjes antwoord hij traag stukken zijn soms maander onderweg dat je denkt maar ze zijn gewoon nog niet verzonden tot als je dreigt met een advocaat dat gaat het plots wel snel en met splenidid parts nooit problemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 dec 2010 20:45 #12 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Prijs kwaliteit
De eerlijkheid gebied mij dat Udo erg snel en correct reageert op mail en bestellingen. ( prijstechnisch interessant ) en beter toegankelijker is op deze manier :bigsmile:

Ik ben echter nog steeds een Susselbeek man. 8)7
Dat zal komen omdat ik vlak bij hem woon (10 km). Vindt het prettig ernaartoe te rijden en advies te krijgen ( ook van de monteurs daar in de garage ).

Als hij er is krijg je in mijn ogen een goed advies en dat vind ik persoonlijk prettiger dan via mail of telefoon.
En zeker niet onbelangrijk wil deze garage ( onderdelen ) in de buurt ( Nederland ) niet kwijtraken.:thumbup:

Het blijft inderdaad een vreemde manier van je zaak runnen, Heb ook niet het idee dat hij niet alleen afhankelijk van de winkel is voor zijn inkomen en begrijp de mensen die verder weg wonen goed. Mochten er mensen zijn die echt omhoog zitten wil ik er ( af en toe dan he ) wel langsrijden om het op te halen en het dan te verzenden.


Dit om maar aan te geven "die achterhoekers" zijn nog niet zo slecht hoor.:bigsmile:

gr Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2010 00:45 #13 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic Prijs kwaliteit
Alle [on]Wijzen komen [Normaal *O* ] uit het oosten [Achterhoek :thumbup: ] om maar iets bekends te noemen, om op de vorige spreker terug te komen, ik heb ook zeker geen slechte ervaring met Susselbeek :no: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 dec 2010 20:06 #14 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic Prijs kwaliteit
Ik heb ook geen slechte ervaring met Susselbeek, zijn mailtje laten soms op zich wachten en als ze komen zijn ze erg kort en bondig :lol:.
Ik run zelf ook een TD en krijg ook vaak mailtjes van klanten en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf de mailtje door tijdgebrek ook niet snel beantwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 dec 2010 09:38 #15 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Prijs kwaliteit
Mijn ervaring : Udo is :thumbup: zowel voor kwaliteit en service.

Ik heb geen ervaring met de kwaliteit van de stukken bij Susselbeek, want mijn eerste en tevens laatste bestelling heb ik in de tijd geannuleerd wegens traaaaaaaaaag

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 07:54 #16 door agété
Beantwoord door agété in topic Prijs kwaliteit

H Bats schreef : Alle [on]Wijzen komen [Normaal *O* ] uit het oosten [Achterhoek :thumbup: ] om maar iets bekends te noemen, om op de vorige spreker terug te komen, ik heb ook zeker geen slechte ervaring met Susselbeek :no: .


Duitsland is nog verder naar het oosten...:lol::lol::lol:

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 09:36 #17 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Prijs kwaliteit
Precies. Maar als je steeds oostwaarts blijft gaan kom je vanzelf in het westen en weet je waar de echte wijsheid zit..8)7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 20:54 #18 door flyd
Beantwoord door flyd in topic Prijs kwaliteit

agété schreef :

H Bats schreef : Alle [on]Wijzen komen [Normaal *O* ] uit het oosten [Achterhoek :thumbup: ] om maar iets bekends te noemen, om op de vorige spreker terug te komen, ik heb ook zeker geen slechte ervaring met Susselbeek :no: .


Duitsland is nog verder naar het oosten...:lol::lol::lol:


Legendarische Tekst uit het wijze oosten dan nog maar eens :bigsmile:

wet i-j wat i-j doet, i-j ziet moar, ik doe der niet an met
loat ze moar [censuur]len of niet dan, ik zorg wel dat ik mien red

Ben toch wel wat chauvinistischer dan denken dat de wijzen uit Duitsland Komen hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 21:32 #19 door Jan M
Beantwoord door Jan M in topic Prijs kwaliteit
Vorig jaar een keer naar Velswijk gereden.
De grootte van het winkeltje van Suselbeek viel mij in eerste instantie wat tegen, maar veel onderdelen liggen elders in het bedrijf.
Suselbeek bleek een rustige man die alle tijd nam om samen met mij mijn boodschappenlijstje af te werken.
Maar goed dat ik zo'n lijstje had gemaakt, want bij het zien van zoveel mooie onderdelen verlies je al snel je gezond verstand ( en het overzicht over je budget)
Wat mij tegen viel was dat ik verder niets van het bedrijf te zien kreeg ( er waren verder geen klanten en ik kwam als nieuwe klant uit Friesland naar hem toe gereden) . Als ik zo'n bedrijf zou runnen had ik dat bij een nieuwe klant zeker aangeboden.
Mooi dat er via het forum steeds weer adressen van handelaren en forumleden opduiken waar we GT onderdelen kunnen bemachtigen.

Groeten,

Jan M.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 dec 2010 22:07 #20 door H Bats
Beantwoord door H Bats in topic Prijs kwaliteit

GranTurismo schreef : Precies. Maar als je steeds oostwaarts blijft gaan kom je vanzelf in het westen en weet je waar de echte wijsheid zit..8)7



Als de drank zit in de man, [ja :yes: ja :yes: ja :yes: ] , dan zit de echte WIJSHEID in de kan _O- _O- _O- .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.