The making of...

08 jan 2011 16:48 #1 door GranTurismo
The making of... werd gestart door GranTurismo
Hier vindt je een fotoverslag van de opbouw van de GT die Suselbeek gemaakt heeft in opdracht van bierbrouwer Brinkhoffs. Mooie plaatjes!

Hmmm...lees net dat het een 71er GT betreft, dan klopt er toch iets niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 17:45 #2 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic The making of...
ik zou wel graag het kostenplaatje en de tijd voor de GT te bouwen weten:smirk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 17:47 #3 door AutoInformatief
Beantwoord door AutoInformatief in topic The making of...
Een erg mooi kleurtje zeg! Maar staat hij niet wat hoog op de poten? Ik meen dat die van ons wat lager staat, kan ook zijn dat ik hem niet vaak genoeg recht van de zijkant bekeken heb natuurlijk.

En wat klopt er dan niet omdat het een 71er is? Ik ben nog niet zo thuis in die precieze verschillen :blush:

www.AutoInformatief.com/ - -Your Online Launch Control! - -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 18:04 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic The making of...

Redant Jirky schreef : ik zou wel graag het kostenplaatje en de tijd voor de GT te bouwen weten:smirk:


Kostenplaatje was geraamd op 40.000 inclusief werkloon. Als het een GT uit '71 is hoort er sowieso geen klokkenpaneel in met rechthoekige indicatoren. Deze zaten alleen in de GT's uit '69 (en misschien ook in de GT's uit '68, waar er maar heel weinig van gebouwd zijn en dus enorm exclusief zijn).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 18:14 #5 door Redant Jirky
Beantwoord door Redant Jirky in topic The making of...
ik wist dat daar een verschil in zat want ik heb van beide soorten 1 maar ik wist niet precies de jaartallen:info:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

08 jan 2011 18:20 #6 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic The making of...
Kijk eens in de rubriek Downloads. Daar vindt je een .pdf met kenmerken voor GT's uit een specifiek jaartal.
Staat op de tweede pagina, "GT's door de jaren heen".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2011 09:27 #7 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic The making of...

GranTurismo schreef :

Redant Jirky schreef : ik zou wel graag het kostenplaatje en de tijd voor de GT te bouwen weten:smirk:


Kostenplaatje was geraamd op 40.000 inclusief werkloon. Als het een GT uit '71 is hoort er sowieso geen klokkenpaneel in met rechthoekige indicatoren. Deze zaten alleen in de GT's uit '69 (en misschien ook in de GT's uit '68, waar er maar heel weinig van gebouwd zijn en dus enorm exclusief zijn).


Volgens het verslag in het clubblad van de Opel GT club dat door Susselbeek zelf is geschreven was het prijskaartje van de GT €47600,- incl BTW (= €40000,- ex BTW omdat de GT zakelijk is verkocht) en er zitten ca 400 á 500 uur werk in de auto.

Er zijn wel meer Details die niet kloppen met het bouwjaar 1971.
Velgen zijn 1e type
Radio klopt niet.
Geen emblemen op de voorste spatschermen.

Als je goed kijkt op foto 8 en 20 kun je zien dat de body in het zij paneeltje achter de deur 1 groot gat heeft zitten (net voor de wielkuip). dit zou betekenen dat het een redelijk vroege body is (de latere body's hadden hier 2 kleinere gaten zitten) Maar dit strookt weer niet met de achterplaat waar de uitsparing voor de kentekenplaat in zit en de bestuurders deur waar de raamslinger hoog zit (beide meen ik na 1970)

Een echte perfectionist kan denk ik nog wel meer details ontdekken die niet kloppen. Maar het blijft een mooie auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2011 12:52 #8 door agété
Beantwoord door agété in topic The making of...
Voor zoveel kosten restaureren?
Ik zou dan de taxatiewaarde wel eens willen weten.
Laten restaureren is duur,daar mag dan ook wel wat tegenover staan.
Trouwens wel een schitterende GT.
Helemaal echt origineel is natuurlijk het je van het maar ik kan een evt. aangepaste aan je eigen wensen/ideeën toch ook wel waarderen.

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you know,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Big Opels I've had

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

09 jan 2011 21:57 #9 door State Scarlet
Beantwoord door State Scarlet in topic The making of...
Zo'n prijzen mag je wel aan denken. Heb al een paar keer met een Duitser gepraat op de Volvo Beurs, die maakte ook de Amazons oa weer in nieuwstaat. Dus alles nieuw zo ver mogelijk of zo goed als nieuw maken. Precies dezelfde Amazon als ik heb was hij nu mee bezig. Bijna klaar stond ook op de show, was zo'n 35.000-40.000 zei hij. Erg mooi om te zien en je hebt dan ook wat, maar ik heb liever een stuk of 10 auto's voor die prijs :lol:

Uiteindelijk kun je niet verwachten dat een auto van 50 jaar spiksplinternieuw is. Goed tweedehands wel.

Die groene ziet er trouwens erg mooi uit. Nog even en dan kunnen we op Patricks groene kwijlen.

1970 Opel GT EU 1.9s met Varajet II
1963 Volvo Amazon 122 Sport B18 met dubbele SU

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2011 03:46 #10 door CHEF1-GT
Beantwoord door CHEF1-GT in topic The making of...
Je hoort het Pecje, dat wordt dus straks een box kleenex tissue's meenemen om alle kwijl mondjes af te vegen. _O- _O-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

10 jan 2011 12:14 #11 door Hanzzi74
Beantwoord door Hanzzi74 in topic The making of...
Als je goed kijkt op foto 8 en 20 kun je zien dat de body in het zij paneeltje achter de deur 1 groot gat heeft zitten (net voor de wielkuip). dit zou betekenen dat het een redelijk vroege body is (de latere body's hadden hier 2 kleinere gaten zitten) .Mijn GT is ook uit 71' en heeft ook 1 groot gat ipv 2 net als deze GT.
Het lijkt me dus wel te kloppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.