even voorstellen MET je auto (?)

15 nov 2008 23:10 #21 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic even voorstellen MET je auto (?)
@ flyd: van de foto links die je hebt staan moet je de [img] en [/img] weg halen dan werkt het als een link, als je een foto rechtstreeks wil plaatsen moet je zorgen dat de foto link .jpg of .gif op het einde heeft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2008 00:06 #22 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic even voorstellen MET je auto (?)
Ik heb je bericht even aangepast Frank, nu zijn je foto's wel te zien.
Je had inderdaad de links ingevoerd, zoals Eric zei.
Het best is dus rechts op het plaatje klikken, eigenschappen kiezen en dan de regel http://.......jpg kopieren en die als [img] te plaatsen op het forum.
Wel een mooie GT overigens...:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

16 nov 2008 13:04 #23 door opelgt70
Beantwoord door opelgt70 in topic even voorstellen MET je auto (?)
Zeker hele mooie wagen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 16:17 #24 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic even voorstellen MET je auto (?)
Hey ho,

@flyd

Wow, mooie kar zeg ...

@Rini

De US Gt heb ik in België gekocht van een persoon die begonnen was met de resto. Hij had de sidemarkers laten dichtlassen en de auto laten overlakken, gelukkig in de originele Monza Blue. Maar het projekt was te moeilik voor hem. Toen ik de auto haalde kwam ie net uit de lakhal. De mechaniek was OK wat betreft motor, versnellingsbak en achteras. De remmen waren dood (hoofdremcylinder, remklauwen, remcylinders, flexibels, enz ...). De elektrische installatie was een puinhoop. Alle rubbers waren hard als steen. Binnen was de auto door de zon letterlijk krokant geworden. Grote pluspunt was de zeer goed werkende airco.

Het heeft ongeveer 2 jaar geduurd eer die opnieuw rijklaar was, ik heb ze kompleet omgebouwd naar een europese GT, inkluis stabi stangen, elektrische installatie (verstralers, knipperlichten, elektrische ruitensproeiers met bediening ruitenwissers, mistlicht achter, achterruitverwarming, enz ...), 19S motor met Solex carb, airco verwijderd en KM tacho ipv Miles.

Laatste detail : de startmotor wordt dmv een hulprelais bediend ...

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 16:35 #25 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic even voorstellen MET je auto (?)
Nou, knap werk hoor.
Je mag er trots op zijn. Mooi dat ie al gelakt was en dat je rest zelf kon doen. Het schuren, plamuren etc. lijkt me verschrikkelijk werk.
Dat de startmotor draait dmv. een hulprelais is geen overbodige luxe. Die grote stroom over het contactslot kan alleen maar voor problemen zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 18:43 #26 door duvel
Beantwoord door duvel in topic even voorstellen MET je auto (?)
Of topic maar deze heb ik dit weekend ook geplaatst.
6€ voor een relaitje en het is maar 5 minuten werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 20:15 #27 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door GranTurismo
Het schuren, plamuren etc. lijkt me verschrikkelijk werk.

Jammer Rini,
ik zit er namelijk aan te denken (en de drang wordt met de dag groter) om de zilveren pijl zoals jij hem noemt



terug in de originele kleur (British Racing Green) te laten spuiten, waarbij ik dan zelf de auto zo goed als spuitklaar wil aanleveren. Had je me mooi kunnen helpen met schuren :smilegrin:

By the way: er komen wel erg mooie GT's langs in dit topic JealousJealous

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 21:14 #28 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic even voorstellen MET je auto (?)
Je bent toch niet zo zot zeker?
Die auto is, ondanks dat de wegen bezaaid zijn met zilver/grijze auto's vandaag de dag, een prachtige verschijning.
Nu zou ik zelf niet gauw voor die kleur kiezen, maar dat komt doordat ik sowieso niet zo groenmindend ben.
En ja, een auto die al in die staat is en alleen dof geschuurd moet worden geeft natuurlijk een stuk minder werk dan een auto die sinds jaar en dag buiten heeft gestaan en de nodige schade heeft opgelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 21:59 #29 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door GranTurismo
Je bent toch niet zo zot zeker?

Ja, maar dat staat er los van. :crazy: 8)7

Ik zit er toch steeds vaker over te denken: alles demonteren (incl de ramen) en net de motor zelf laten zitten zonder de aanhangsels zodat de auto grondig gespoten kan worden. En ondanks dat zilvergrijs een mooie kleur is hoort de auto toch echt groen te zijn. Terug in de originele staat lijkt me prachtig en vooral British Racing Green (Lotus groen) is een kleur typisch voor de jaren 60/70, lekker cult zoals het hoort.
Laat ik mijn haar groeien en mijn bakkebaarden, koop ik een houtje-touwtje jas met schapenvacht en een konijnenstaartje voor aan de antenne! Cool! :smilegrin:

Mezelf kennende, zal het er vroeg of laat toch van komen.
Mogen jullie allemaal meehelpen schuren. De schuursponsjes en de senseo c_/ staan klaar.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 nov 2008 22:46 #30 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door Pecje

Origineel gepost door GranTurismo
Je bent toch niet zo zot zeker?
Ja, maar dat staat er los van. :crazy: 8)7
Ja, je zal er maar mee zitten _O- :lol:

Origineel gepost door Pecje

Ik zit er toch steeds vaker over te denken: alles demonteren (incl de ramen) en net de motor zelf laten zitten zonder de aanhangsels zodat de auto grondig gespoten kan worden. En ondanks dat zilvergrijs een mooie kleur is hoort de auto toch echt groen te zijn. Terug in de originele staat lijkt me prachtig en vooral British Racing Green (Lotus groen) is een kleur typisch voor de jaren 60/70, lekker cult zoals het hoort.
Laat ik mijn haar groeien en mijn bakkebaarden, koop ik een houtje-touwtje jas met schapenvacht en een konijnenstaartje voor aan de antenne! Cool! :smilegrin:

dan ook de knipperlicht glaasjes voor, ik denk dat de witte niet mooi staan bij groen, BTW er zijn twee kleuren British-Racing groen:
British-Racing-Grün Uni 348
British-Racing-Grün Uni 394


Origineel gepost door Pecje
Mezelf kennende, zal het er vroeg of laat toch van komen.
Mogen jullie allemaal meehelpen schuren. De schuursponsjes en de senseo c_/ staan klaar.

-O- alleen Senseo c_/ ?? had gedacht dat er toch wel een koekje bij elke kop werd gegeven :( :sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 09:08 #31 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door 2 Fast 4 U

dan ook de knipperlicht glaasjes voor, ik denk dat de witte niet mooi staan bij groen
Op een Nederlandse GT van 1969 horen nu eenmaal witte knipperlichten, ik heb de oranje nog wel liggen, maar die gaan er echt niet meer op.

Origineel gepost door 2 Fast 4 U
BTW er zijn twee kleuren British-Racing groen:
British-Racing-Grün Uni 348
British-Racing-Grün Uni 394

Volgens mijn ID-plaatje is het kleurnummer 15 = British Racing Grün 335, dus toch nog een 3de kleur!

Origineel gepost door 2 Fast 4 U
-O- alleen Senseo c_/ ?? had gedacht dat er toch wel een koekje bij elke kop werd gegeven :( :sniffle:

Omdat je zo aandringt, voor een ieder die komt helpen schuren kan er ook nog wel een koekje af.

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 09:59 #32 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic even voorstellen MET je auto (?)
Hoy Pecje,

British Racing Grün is een zeer zeldzame prachtige kleur. Ik vind het super dat je de moeite wil nemen om de auto in zijn originele staat te herstellen :thumbup:

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 10:32 #33 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door BelgianGT
Hoy Pecje,

British Racing Grün is een zeer zeldzame prachtige kleur. Ik vind het super dat je de moeite wil nemen om de auto in zijn originele staat te herstellen :thumbup:

Greetz,
Philippe.

Bedankt, echter nu enkel nog de tijd en het geld zien te vinden. Heeft er trouwens iemand een idee wat het ongeveer kan gaan kosten als je een auto volledig (dus ook onder de motorkap) wilt laten spuiten, incl en excl zelf opschuren?

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 21:47 #34 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door Pecje

Origineel gepost door 2 Fast 4 U
BTW er zijn twee kleuren British-Racing groen:
British-Racing-Grün Uni 348
British-Racing-Grün Uni 394

Volgens mijn ID-plaatje is het kleurnummer 15 = British Racing Grün 335, dus toch nog een 3de kleur!

Geen 3de kleur het is Britisch Grün en niet British Racing Grün, Britisch Grün is een metalic lak en British Racing Grün is een Uni lak

Ik zou dan 336 nemen ipv 335 [= Eisgrün / Ice Green]

336 M Britischgrün /15 British Green / 1968 - 1973 - Olympia A - GT A / 15-336

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 21:57 #35 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door 2 Fast 4 U
Ik zou dan 336 nemen ipv 335, wel is het een metalic lak:

Eisgrün 1S-Mt 335 - P (1967)
Britischgrün 1S-Mt 336 - 15 (1971)

Je hebt weer eens gelijk, typefoutje _O-

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

18 nov 2008 22:07 #36 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door Pecje
Je hebt weer eens gelijk, typefoutje _O-

:yes: Kan gebeuren :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2008 11:00 #37 door priscilla
Beantwoord door priscilla in topic even voorstellen MET je auto (?)
hallo
ik ben marco, 38 jaar en sinds 2 maanden de eigenaar van een gt uit Californië uit 1972
hier de foto`s








Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2008 11:14 #38 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic even voorstellen MET je auto (?)
Prachtige auto, Marco (ik heb je post even wat aangepast zodat de foto's onder elkaar staan, kijkt wat makkelijker).
Zie wel dat de auto naar Nederlandse normen is aangepast door het ontbreken van de zijmarkeringslichten.
Ik heb in de gaten dat veel leden een juweeltje van een GT thuis hebben staan.
Mooi hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2008 11:22 #39 door Pecje
Beantwoord door Pecje in topic even voorstellen MET je auto (?)
Mooie kar Marco!.
Het lijkt wel of de GT's van de Forumleden steeds mooier worden. Veel plezier met je auto. :thumbup:

Patrick

"I am green and it'll do fine"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

19 nov 2008 11:26 #40 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic even voorstellen MET je auto (?)

Origineel gepost door Pecje
Het lijkt wel of de GT's van de Forumleden steeds mooier worden.

Patrick

Mag ik constateren dat Hét Forum hier aan bijdraagt...ahum..:fake sniffle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.