Restoratie Ascona

13 juli 2009 20:31 #1 door 2 Fast 4 U
Restoratie Ascona werd gestart door 2 Fast 4 U
Ik wil de restoratie van mijn Ascona ook hier op de site laten zien, maar ik zal 'm niet in de GT gedeelte plaatsen, tis tenslotte een GT forum, en daarom doe ik het hier in de off topic gedeelte van de forum.

Ik wil deze thread gebruiken om de restoratie in beeld te brengen en in een ander thread [Vraag & Antwoord Restoratie Ascona] vragen te beantwoorden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

13 juli 2009 21:04 #2 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restoratie Ascona
Ik zal een paar foto's laten zien met wat ik al gedaan heb, het project heeft iets meer als twee jaar stil gestaan door andere werkzaamheden die net iets belangrijker waren.

Voor de "volledige" voor geschiedenis kan je ook hier kijken:

opel GT.com: Restoration of an 1972 Opel Ascona 1.9 S Luxus Automatic

en hier:

Oldtimer Opel forum.nl: Restoratie A Ascona, 1ste fase: strippen

Oldtimer Opel forum.nl: Restoratie A Ascona, 2de fase: Afbikken

proef opstelling in de draai spit







definitive opstelling:







de auto is 360° draaibaar en is vast te zetten in stappen van 30°



vandaag ben ik verder gegaan met het verwijderen van de undercoating van de bodem, er zijn nog een paar "rot" plaatsen waar ik het nog moet weg halen :lol:

Als alle bitumen weg zijn kan ik verder met de carosserie, mijn bedoeling is om de voor en achter stoelen van een Volvo 340 te gebruiken en de daarbij horende bodemplaat.

Ook de automaat gordels wil ik gebruiken en moet ook de bij behorende stuk koker hiervan gebruiken, de op rol mechanisme zit verzonken in de kokerbalk.

Ook voor de achterbank zullen wat beugeltjes gemaakt moeten worden om het een beetje stevig te maken.

Wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 juli 2009 20:08 #3 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restoratie Ascona
Ben vandaag lekker bezig geweest en heb mijn Ascona verwend met een nieuw linker koker, zie de foto's

Zo was de koker, niet al te slecht maar ja, je doet het goed of je doet het niet



't meeste tijd gaat zitten in het passend maken



Ik wil geen [liefst zo weinig mogelijk] overlappingen van plaat hebben, daar gaat 't altijd het eerste roesten, dus alles wat ik kan veranderen.......

hier heeft een stuk plaat gezeten waar ook de kriksteun vast zat [je ziet nog een klein gedeelte ervan] dit wordt nadehand weer erin gelast, maar de kriksteun wordt door iets anders vervangen en komt te vervallen



Alles is op maat klaar om gehecht te worden



Hier is het koker gehecht



Alles goed schoon zodat het makkelijker last



Het begin is gemaakt, ik doe het las naad niet achter elkaar lassen maar eigenlijk met hechtjes overlappend naast elkaar, je las naad is niet zo dik en er gaat minder warmte in het materiaal zitten



Compleet gelast en glad geslepen



Dat is het mooie van een roteer opstelling, je kan altijd de auto zo draaien dat je onderhands kan lassen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

20 juli 2009 20:11 #4 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restoratie Ascona
Heb vandaag de nieuwe stoel beugels in de auto gelast:

Eerst even proberen of het wel kan,



en het kan :groovy:



Alles gehecht, rechts



en links.



Ik heb de beugel aan de tunnel moeten wijzigen zodat ik de handrem handel kan monteren, volgende foto's alles gelast :D



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

17 aug 2009 23:53 #5 door 2 Fast 4 U
Beantwoord door 2 Fast 4 U in topic Restoratie Ascona
Ik heb de afgelopen week aan de nieuwe kleindere benzinetank gewerkt, eerst de hele tank vertint om de lekjes te dichten, toen met washprimer [etsend primer] en als laatst de lak laag, zie de foto's











Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.