Roestpreventie

31 mrt 2009 18:11 #1 door GranTurismo
Roestpreventie werd gestart door GranTurismo
Van de Benz ligt momenteel een deurpaneel eraf omdat het electrische raam niet werkte.
Nu het toch open ligt wil graag wat roestwerend middel in de deur spuiten.
Wat raden jullie me aan? Ik heb gehoord dat Mike Sander's Shutzfett een heel erg goed middel zou wezen, maar dat het moeilijk te verwerken is. Ook heb ik gelezen dat het vocht (en dus ook zuurstof) inkapselt om dat het zo taai is en dat je beter een iets visceuser middel kan gebruiken.
Waar hebben jullie ervaringen mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

31 mrt 2009 22:39 #2 door bumper
Beantwoord door bumper in topic Roestpreventie
kijk is op mobikit
als er al roest is zou ik fertan gebruiken wel bewerkelijk maar werkt goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 apr 2009 10:01 #3 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Roestpreventie
Hoy Rini,

Ik gebruik Tanik Wax, een looizuurhoudende (om de roest te neutraliseren zoals Fertan dus) wax op waterbasis, gemakkelijk aan te brengen. Maar ja, niet goedkoop ...

Wordt o.a. gebruikt in de scheepsbouw en andere zware civiele werken zoals bruggenbouw bvb.

Kijk eens hier : Tanik Chem

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

01 apr 2009 14:59 #4 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Roestpreventie
Bedankt voor de reacties zover.
Ik heb nu een wax van Valma.
Dit omdat ik er wat haast bijzat en dus geen tijd had om ergens een bestelling te plaatsen. Er zit in ieder geval wat bescherming op, zal ik maar zeggen.
Wil in de toekomst heel de auto eens onder handen nemen en zal dan wel eens kijken voor een professioneler middel.
Nogmaals bedankt...:thumbup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

05 mei 2009 18:45 #5 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Roestpreventie
Next question(s).
Wat kan ik best gebruiken om in de randen van de wielkasten mee te behandelen? Gewoon simpel Tectyleren of is er een betere oplossing?

(ook dit weer voor de Benz, zal ook een Benz forum op moeten richten geloof ik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mei 2009 13:14 #6 door dreamix
Beantwoord door dreamix in topic Roestpreventie
Maak altijd mijn eigen brouwsel.

Combinatie van Owatrol en afgelopen olie van een dieselblok. www.owachem.nl/ (kan je het best kopen in scheepvaart winkel is het vaak goedkoper)

owatrol is dunner dan water dat kruipt overal in en de afgelopen olie erbij maakt het plakkerig zodat het overal goed blijft zitten.

Kan makkelijk aangebracht worden met oude lege tectielbus en zo een lange slang eraan (ideaal voor in alle hoekjes te komen)

Dit samen werkt perfect droogt niet uit kruipt/loopt in alle kiertjs ....

'71 Manta A 2.4E
'71 GT 2.2E
'72 GT 2.0E Lenk uitbouw
'73 Chassis opel gt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

06 mei 2009 14:02 #7 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Roestpreventie
Ja das misschien handig voor kokerbalken en andere holle ruimtes. Maar is dat ook geschikt voor die omgevouwen rand van een wielkast? Lijkt me dat je daar beter iets op kan smeren wat minder vloeibaar is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mei 2009 09:32 #8 door BelgianGT
Beantwoord door BelgianGT in topic Roestpreventie
Hoy Rini,

Het beste is nog alles blank maken, dan koud galvaniseren en dan lak of Tectyl erover. Omslachtig werk maar biedt 100% bescherming ...

Greetz,
Philippe.

GT AL 1900 1970 Monza Blue
GT A 1100 1969 Gold (opknapper)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.

07 mei 2009 10:00 #9 door GranTurismo
Beantwoord door GranTurismo in topic Roestpreventie
Ok, zal eens kijken wat ik ermee ga doen dan.
Het zijn maar hele kleine plekjes op de "kopse" kant van het plaatwerk. Ik denk dit in het verleden een beetje aan de aandacht ontsnapt is. Ik zie dat bij de GT ook aan de deuren. De dunne randen zijn niet zo dik gespoten als de vlakken zelf. De lichte onderlaag komt er soms al een beetje door. Het zal ook vast moeilijk zijn dit fatsoenlijk te spuiten...

Bedankt voor de link Philippe. Weet je toevallig ook een verdeler tussen Gent en Terneuzen? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan dit gesprek.